Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
Surdologopedia
Test w formie fiszek
Ilość pytań:
19
Rozwiązywany:
1683 razy
Rozwój narządu słychu kończy się
4 miesiąc życia płodowego
2 miesiącu życia płodowego
3 miesiącu życia płodowego
4 miesiąc życia płodowego
Okres odruchowej wokalizacji obejmuje:
2-4 tydzień życia
2-5 tydzień życia
4-8 tydzień życia
2-4 tydzień życia
Okres odruchowej wokalizacji u dziecka słyszącego przebiega
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
jest to uzależnione od kondycji urodzeniowej dziecka
w sposób odmienny
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
Zjawisko głużenia u dzieci niesłyszących
Występuje jak u dzieci słyszących
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Nie występuje
Występuje jak u dzieci słyszących
Okres zabawy głosem obejmuje
3-6 miesiąc życia
4-6 miesiąc życia
6-8 miesiąc życia
4-6 miesiąc życia
Okres zabawy głosem u dziecka niesłyszącego
Jest obecny
Nie jest obecny
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Nie jest obecny
Zjawisko gaworzenia polega na
to zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
nieświadomym powtarzaniu dźwięków
świadomym powtarzaniu dźwięków
świadomym powtarzaniu dźwięków
Zjawisko gaworzenia u dzieci niesłyszących
Nie jest obecne
Jego obecność zależy od posiadanej wady
Jest obecne
Nie jest obecne
Powyżej 7 roku życia u dzieci niesłyszących rozwój mowy
Nadal trwa
Zostaje zakończony
uzależniony jest od wczesnego wspomagania rozwoju
Nadal trwa
Zjawisko głużenia pełni rolę
Ćwiczeń ruchowych i słuchowych
Ćwiczeń słuchowych
Ćwiczeń ruchowych
Ćwiczeń słuchowych
Uszkodzenie słuchu w granicach 15-30 db powoduje problemy w
powoduje problem w rozumieniu mowy nawet w nieznacznej odległosci
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
nie powoduje żadnych problemów
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
Uszkodzenie słuchu w granicach 30-40db powoduje
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
problem w rozumieniu mowy z odległości 1,5 m
Problem w rozumieniu mowy do 1 m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 45 - 80db dziecko
odbiera głośną mowę z odległości 2 m
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
odbiera cichą mowę z odległości 1m
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 80-95db dziecko może słyszeć
To zależy
Nawet ciche dźwięki
Bardzo głośne dźwięki
Bardzo głośne dźwięki
Aparat słuchowy
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
to zależy od głośności otoczenia
Przywraca słuch
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
Słuchanie to
Wyłącznie rozumienie słyszanych dźwięków
Nieświadome odbieranie słyszanych dźwięków
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Na wychowanie słuchowe składają się:
wyłącznie codzienne czynności
Zaplanowane przez logopedę ćwiczenia słuchowe
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
W terapii surdologopedycznej należy
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi i wzrokowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Rozumienie mowy ułatwiają dziecku NIESŁYSZĄCEMU
to zależy od emocjonalności dziecka
GESTY pozbawione zabarwienia emocjonalnego
gesty nacechowane emocjonalnie
gesty nacechowane emocjonalnie
Powiązane tematy
#logopedia
#narzadmowy
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie