Fiszki

Marketing w leśnictwie- Piszczek

Test w formie fiszek Marketing semestr 7
Ilość pytań: 70 Rozwiązywany: 4425 razy
popyt ........................... (Ed<0)dotyczy dóbr substytucyjnych,czyli tanich zamienników droższych produktów.
nieelastyczny cenowo
odwrotnie elastyczny
market -
proporcionalny
odwrotnie elastyczny
cenę można obniżyć wówczas gdy popyt jest
nieelastyczny
odwrotnie elastyczny
elastyczny cenowo
elastyczny cenowo
kupując jednorazowo cały kontener drewna możemy uzyskać dyskonto
jaksosciowe kumulytatywne
ilościowe niekumulatywne.
nie można dostać
ilosciowe kumulatywne
ilościowe niekumulatywne.
....................system dystrybucji tworzą firmy, które zarówno przed jak i po transakcji są niezależne.
losowy
spekrtalny
tradycyjny
konwencjonalny
konwencjonalny
najczęściej spotykanym rodzajem dystrybucji stosowanym w gospodarstwie leśnym przy sprzedaży produktów jest
segmentacyjna
dystrybucja bezpośrednia
dystrybucja pośrednia
dystrybucja bezpośrednia
podstawowymi celami................... są komunikacja i zwiększenie wolumenu sprzedaży.
promocji
wielkości nakładu
dystrybuanty
promocji
w metodzie .................. wielkość budżetu promocyjnego ustala się jako odsetek wartości sprzedaży brutto
procentu zakupu
wielkosci sprzedaży
procentu sprzedaży
procentu sprzedaży
drewno i PCV wykorzystywane w produkcji stolarki otworowej to dobra
sybstutycyjne
trwałe
luksusowe
komplementarne
sybstutycyjne
dodawanie nowych jednostek do linii produktów pod tą sama marka,np. wprowadzanie na rynek nowego sortymentu drewna S2ac
zwiekszenie pordukcji
rozszerzenie produktu
segmentacja rynkowa
rozszerzenie produktu
w tej strategii wszystkie produkty są identyczne i nie uwzględniają specyficznych oczekiwań i preferencji klientów
market -
commodity
market +
commodity
w tej strategii cena jest podstawowym narzędziem konkurencji
market plus
marekt minus
commodity
marekt minus
korzyścią płynącą z tej strategii jest możliwość szybkiego zwrotu nakładów poniesionych na badania i wdrożenie produkcji nowego, bezkonkurencyjnego produktu
market minus
commodity
market plus
market plus
w systemie tym pośrednik zobowiązuje się przez okres kilku lub więcej lat dystrybuować produkty wytwórcy w zamian min.za prawo do używania jego znaku towarowego
segmentacja sprzedaży
system dystrybucji wzrokowy
system dystrybucji kontraktowy
system dystrybucji kontraktowy
jest zbiorem korzyści(użyteczności)dla nabywcy
treść
marka
produkt
logo
produkt
ta strategia polega na oferowaniu zróżnicowania produktu dla całego rynku
market -
segmentacja
dyferencjacja
dyferencjacja
ta strategia polega na wprowadzaniu produktu na rynek po konkurencyjnej (niższej) cenie niż oferta konkurentów:
market minus
market +
commodity
market minus
aby zastosować tę strategię klienci muszą być niewrażliwi cenowo
coomodity
market +
market -
market +
8. Do rodzajów reklamy zaliczamy
reklamę producenta i instytucjonalna
reklamę przez poświadczenie i skojarzeniową
reklamę telewizyjną i radiową
reklamę producenta i instytucjonalna
7. W procesie dystrybucji istotna jest użyteczność
d) ceny i produktu
c) czasu i miejsca
b) jakości produktu i promocji
c) czasu i miejsca
6. Idealny kanał dystrybucyjny jest:
b) długi i wąski
c) długi i szeroki
a) krótki i szeroki
a) krótki i szeroki