Fiszki

Wprowadzenie do psychologi

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 86 Rozwiązywany: 8444 razy
Wg D. Mc Adamsa osobowość ma trzy warstwy :
struktura ja, siec poznawcza, mechanizmy popędowo emocjonane
obraz samego siebie, charakterystyczne przystosowania, podstawowe tendencje
podstawowe dyspozycje, charakterystyczne zastosowania, integrujące narracje
podstawowe dyspozycje, charakterystyczne zastosowania, integrujące narracje
Model nauki wg K.R. Poppera zakłada
wprowadzanie koncepcji ze zbiorów faktów empirycznych
dodawanie założen przeciwdziałającyh obaleniu koncepcji
poszukiwanie faktów, które przeczą koncepcji teoretycznej
poszukiwanie faktów, które przeczą koncepcji teoretycznej
Którego podziału nie wprowadził Freud
zasada rzeczywistośći i zasda przyjemności
procesy pierwotne i wtórne
procesy automatyczne i procesy kontrolowane
procesy automatyczne i procesy kontrolowane
Wskaż jedną z funkcji schematów poznawczych
nadążanie za zmianami sytuacji
zmiana hierarchi reakcji
kategoryzacja nowych bodźców
kategoryzacja nowych bodźców
Który zestaw modeli architektury umysłu jest fałszywy :
sieciowa i komórkowa
poziomów przetwarzania i sieciowa
blokowa i modułowa
sieciowa i komórkowa
Pod wpływem emocji nie dostrzegamy możliwości innego punktu widzenia niż własny. Wg N. Frijdy jest to
prawo zamknięcia się w sobie
prawo zachowania emocjonalnego momentu
prawo bezpośrednio spostrzeganej rzeczywistości
prawo zamknięcia się w sobie
Wskaż właściwą kolejność faz procesu pamięciowego (E.Tulving)
przechowywanie, rekodowanie, decyzja
decyzja, przechowywanie, rekodowanie
rekodowanie, przechowywanie, decyzja
przechowywanie, rekodowanie, decyzja
Podstawowy błąd atrybucji polega na :
przecenianiu przyczyn pochlebnych
przecenianiu przyczyn zmiennych
niedocenianiu uwarunkowań sytuacyjnych
niedocenianiu uwarunkowań sytuacyjnych
Błąd pierwszego rodzju popełnia badacz
nieodrzucający hipotezy zerowej
niesłusznie odrzucający hipotezę zerową
słusznie odrzucający hipotezę roboczą
niesłusznie odrzucający hipotezę zerową
Przejawem dualizmu psychofizycznego jest twierdzenie
Zjawiska psychiczne i mózgowe są równoległę (W.Fechner)
mózg i psychika oddziałują na siebie wzajmenie (R.Sperry i M.Gazzaniga)
Umysł w rzeczywistości jest zjawiskiem biologicznym (A.Damasio)
Zjawiska psychiczne i mózgowe są równoległę (W.Fechner)
Operacjonalizacja to procedura konstruowania
sensu teoretycznego dla terminów empirycznych
sensu etodologicznego dla terminów statystycznych
sensu empirycznego dla terminów teoretycznych
sensu empirycznego dla terminów teoretycznych
Wg S.Kosslyna umysł ma reprezentacje
werbalne i niewebalne
obrazowe i propozycjonalne
propozycjonalne i werbalne
obrazowe i propozycjonalne
Rzetelność testu jako narzędzia to
dokładność pomiaru zjawiska
zdolność rozróżniania dwóch grup ludzi
sprawdzanie go w wielu kulturach
dokładność pomiaru zjawiska
Słaba zasada racjonalności dotyczy
komunikowalności i kontrolowalności badań
pewności uzasadnień wiedzy
konfrontacji teori z faktami empirycznycmi
komunikowalności i kontrolowalności badań
Społeczny dowód słuszności polega na
dostosowaniu opini przywódcy do woli grupy
konsekwentnym powtarzaniu tego samego przekazu
wybieraniu czegoś za przykładem wielu innych ludzi
wybieraniu czegoś za przykładem wielu innych ludzi
Trafny zestaw źródeł wiedzy o ja :
opinie innych, facylitacja
ingracjacja, porównania społeczne
autopercepcja, porównania społeczne
autopercepcja, porównania społeczne
Sytuacja wg. T. Tomaszewskiego to
właściwości podmiotu w określonych warunkach otoczenia
chwilowy stan rzeczywistości
warunki w otoczeniu podmiotu
właściwości podmiotu w określonych warunkach otoczenia
Zjawiska świadome nie podlegają przyczynowości lecz prawom implikacji znaczeniowej
dualizm substancjalny (R. Descartes)
paralelzim metodologiczny
twierdzi paralelizm izomorficzny (J.Piaget)
twierdzi paralelizm izomorficzny (J.Piaget)
Transformacjonizm zakłada :
że działanie każdego czynnika jest zmodyfikowane przez działania innych czynników
hierarchiczną organizację procesów kontroli i regulacji
wielostopniowe, emergencyjne przejście od procesów fizycznych do znaczeniowych
wielostopniowe, emergencyjne przejście od procesów fizycznych do znaczeniowych
Zadanie wg T. Tomaszewkiego to
Cel i sposób działania
otrzymane polecenia
cel czynności
Cel i sposób działania

Powiązane tematy

#psycholgia #wprowadzenie #uwr

Inne tryby