Polega na przeliczeniu tzw. słojów przyrostów rocznych w cemencie zęba. Warstwy wytworzone zimą są stosunkowo cienkie, natomiast letnie- szersze. Liczba tych warstw odpowiada liczbie lat osobnika.
Polega na liczeniu warstw cementu między korzeniami zębów przedtrzonowych i trzonowych.
Wykorzystuje zjawisko powstawania zębiny wtórnej, której powstające roczne warstwy w wierzchołkowej części korony siekaczy przesuwają się w kierunku korzenia i tym samym zamykają dostęp do komory zębowej. Liczymy ciemniej zabarwione listwy zębiny wtórnej, a następnie do ich liczby dodajemy 3, aby otrzymać wiek zwierzęcia.
Polega na przeliczeniu tzw. słojów przyrostów rocznych w cemencie zęba. Warstwy wytworzone zimą są stosunkowo cienkie, natomiast letnie- szersze. Liczba tych warstw odpowiada liczbie lat osobnika.
Na czym polega metoda histologiczna?
Polega na przeliczeniu tzw. słojów przyrostów rocznych w cemencie zęba. Warstwy wytworzone zimą są stosunkowo cienkie, natomiast letnie- szersze. Liczba tych warstw odpowiada liczbie lat osobnika.
Polega na liczeniu warstw cementu między korzeniami zębów przedtrzonowych i trzonowych.
Wykorzystuje zjawisko powstawania zębiny wtórnej, której powstające roczne warstwy w wierzchołkowej części korony siekaczy przesuwają się w kierunku korzenia i tym samym zamykają dostęp do komory zębowej. Liczymy ciemniej zabarwione listwy zębiny wtórnej, a następnie do ich liczby dodajemy 3, aby otrzymać wiek zwierzęcia.
Polega na przeliczeniu tzw. słojów przyrostów rocznych w cemencie zęba. Warstwy wytworzone zimą są stosunkowo cienkie, natomiast letnie- szersze. Liczba tych warstw odpowiada liczbie lat osobnika.
Na czym polega metoda Mitchella?
Polega na liczeniu warstw cementu między korzeniami zębów przedtrzonowych i trzonowych.
Wykorzystuje zjawisko powstawania zębiny wtórnej, której powstające roczne warstwy w wierzchołkowej części korony siekaczy przesuwają się w kierunku korzenia i tym samym zamykają dostęp do komory zębowej. Liczymy ciemniej zabarwione listwy zębiny wtórnej, a następnie do ich liczby dodajemy 3, aby otrzymać wiek zwierzęcia.
Polega na przeliczeniu tzw. słojów przyrostów rocznych w cemencie zęba.
Polega na liczeniu warstw cementu między korzeniami zębów przedtrzonowych i trzonowych.
Na czym polega metoda Mitchella?
Polega na liczeniu warstw cementu między korzeniami zębów przedtrzonowych i trzonowych.
Wykorzystuje zjawisko powstawania zębiny wtórnej, której powstające roczne warstwy w wierzchołkowej części korony siekaczy przesuwają się w kierunku korzenia i tym samym zamykają dostęp do komory zębowej. Liczymy ciemniej zabarwione listwy zębiny wtórnej, a następnie do ich liczby dodajemy 3, aby otrzymać wiek zwierzęcia.
Polega na przeliczeniu tzw. słojów przyrostów rocznych w cemencie zęba.
Polega na liczeniu warstw cementu między korzeniami zębów przedtrzonowych i trzonowych.
Jaki kształt mają kły u dzików?
U loch haki, u odyńców szable.
U loch i odyńców szable.
U loch szable, u odyńców haki.
U loch i odyńców haki.
U loch haki, u odyńców szable.
Jaki kształt mają kły u dzików?
U loch haki, u odyńców szable.
U loch i odyńców szable.
U loch szable, u odyńców haki.
U loch i odyńców haki.
U loch haki, u odyńców szable.
Czym są pasynki?
Są to odnóża rosoch u łosia
Są to odnóża na wieńcach jeleni
Są to odnóża na parostkach saren
Są to odnóża rosoch u łosia
Czym są pasynki?
Są to odnóża rosoch u łosia
Są to odnóża na wieńcach jeleni
Są to odnóża na parostkach saren
Są to odnóża rosoch u łosia
Jak wyglądają byki w I klasie wieku?
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka.
Jak wyglądają byki w I klasie wieku?
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka.
Jak wyglądają byki w III klasie wieku?
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Jak wyglądają byki w III klasie wieku?
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Od czego zależy plama u kozła (sarny)?
Od bazy żerowej, im kozioł bardziej najedzony tym plama mniej siwa.
Od pogody, im zimniej tym plama bardziej siwa i większa.
Od wieku, im starszy osobnik tym plama bliżej świec oraz bardziej szarawa.
Od wieku, im starszy osobnik tym plama bliżej świec oraz bardziej szarawa.
Od czego zależy plama u kozła (sarny)?
Od bazy żerowej, im kozioł bardziej najedzony tym plama mniej siwa.
Od pogody, im zimniej tym plama bardziej siwa i większa.
Od wieku, im starszy osobnik tym plama bliżej świec oraz bardziej szarawa.
Od wieku, im starszy osobnik tym plama bliżej świec oraz bardziej szarawa.
Czym jest zgryzarka?
Najczęściej powalone drzewo (topola osika). Zwierzyna obgryza kore, w której znajduje się duża ilość soli.
Najczęściej drzewo stojące. Zwierzyna zgryza korę w celu wytarcia zębów.
Najczęściej powalone drzewo (topola osika). Zwierzyna obgryza kore, w której znajduje się duża ilość wody.
Najczęściej powalone drzewo (topola osika). Zwierzyna obgryza kore, w której znajduje się duża ilość wody.
Czym jest zgryzarka?
Najczęściej powalone drzewo (topola osika). Zwierzyna obgryza kore, w której znajduje się duża ilość soli.
Najczęściej drzewo stojące. Zwierzyna zgryza korę w celu wytarcia zębów.
Najczęściej powalone drzewo (topola osika). Zwierzyna obgryza kore, w której znajduje się duża ilość wody.
Najczęściej powalone drzewo (topola osika). Zwierzyna obgryza kore, w której znajduje się duża ilość wody.
Po co jest potrzebny podszyt?
Zapewnia bazę żerową, schronienie dla ptaków i innych zwierząt
Zapewnia różnorodność biocenotyczną i stabilniejszy mikroklimat leśny.
Zapewnia schronienie dla zwierzyny drobnej, stabilniejszy mikroklimat leśny oraz bazę żerową
Zapewnia jedynie bazę żerową oraz różnorodność biocenotyczną
Zapewnia bazę żerową, schronienie dla ptaków i innych zwierząt
Po co jest potrzebny podszyt?
Zapewnia bazę żerową, schronienie dla ptaków i innych zwierząt
Zapewnia różnorodność biocenotyczną i stabilniejszy mikroklimat leśny.
Zapewnia schronienie dla zwierzyny drobnej, stabilniejszy mikroklimat leśny oraz bazę żerową
Zapewnia jedynie bazę żerową oraz różnorodność biocenotyczną
Zapewnia bazę żerową, schronienie dla ptaków i innych zwierząt
Jak wyglądają i zachowują się byki w II klasie wieku?
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Jak wyglądają i zachowują się byki w II klasie wieku?
Mają niżej uniesioną głowę, mocno rozwinięte podgardle, poroże rozwinięte i imponujące.
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Nie uczestniczą w rykowisku i trzymają dystans od chmary, w obawie przed agresją byka
Biorą udział w rykowiskach, uwydatnia się podgardle i grzywa, poroże bardziej okazałe.
Jaki stosujemy paśnik dla kuropatw?
Budki
Podsyp
Brogi
Budki
Jaki stosujemy paśnik dla kuropatw?
Budki
Podsyp
Brogi
Budki
Czym jest podsyp?
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania bażantów. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x2 albo 3x3 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania bażantów. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x4 albo 3x6 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania kuropatw. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x4 albo 3x6 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania kuropatw. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x2 albo 3x3 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania bażantów. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x2 albo 3x3 wsparty na 4 słupkach.
Czym jest podsyp?
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania bażantów. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x2 albo 3x3 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania bażantów. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x4 albo 3x6 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania kuropatw. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x4 albo 3x6 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania kuropatw. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x2 albo 3x3 wsparty na 4 słupkach.
Jest to urządzenie łowieckie służące do dokarmiania bażantów. Sypie się tam najczęściej ziarna. Daszek 2x2 albo 3x3 wsparty na 4 słupkach.
Jakie są rodzaje karmy?
Treściwa- dostarcza energie i kalorie np. żołędzie i kasztany
Treściwa- daje uczucie napełnienia np. siano, liściarka
Objętościowa- soczysta (dostarcza energie i kalorie np. żołędzie i kasztany) i sucha(dostarcza wodę i witaminy np. buraki)
Objętościowa- soczysta (dostarcza wodę i witaminy np. buraki, pietruszka, marchew) oraz sucha (daje uczucie napełnienia np. siano, liściarka)
Treściwa- dostarcza energie i kalorie np. żołędzie i kasztany
Objętościowa- soczysta (dostarcza wodę i witaminy np. buraki, pietruszka, marchew) oraz sucha (daje uczucie napełnienia np. siano, liściarka)
Jakie są rodzaje karmy?
Treściwa- dostarcza energie i kalorie np. żołędzie i kasztany
Treściwa- daje uczucie napełnienia np. siano, liściarka
Objętościowa- soczysta (dostarcza energie i kalorie np. żołędzie i kasztany) i sucha(dostarcza wodę i witaminy np. buraki)
Objętościowa- soczysta (dostarcza wodę i witaminy np. buraki, pietruszka, marchew) oraz sucha (daje uczucie napełnienia np. siano, liściarka)
Treściwa- dostarcza energie i kalorie np. żołędzie i kasztany
Objętościowa- soczysta (dostarcza wodę i witaminy np. buraki, pietruszka, marchew) oraz sucha (daje uczucie napełnienia np. siano, liściarka)