Fiszki

Przegląd i znaczenie gadów

Test w formie fiszek Sprawdzian z lekcji biologii dla klasy 6 szkoły podstawowej. Zróżnicowane budowy gadów, ich znaczenie w przyrodzie i ochrona. Przygotowany na podstawie podręcznika wydawnictwa Nowa Era.
Ilość pytań: 10 Rozwiązywany: 3240 razy
Zaznacz gatunki żółwi żyjące w Polsce.
żółw stepowy
żółw norowy
żółw żółtobrzuchy
żółw błotny
żółw gwiaździsty
żółw błotny
Najliczniejszą grupę gadów stanowią:
węże
krokodyle
żółwie
jaszczurki
jaszczurki
Czy istnieją gady roślinożerne?
tak
nie
tak
Największym wężem w Polsce jest:
gniewosz plamisty
wąż eskulapa
żmija zygzakowata
zaskroniec zwyczajny
wąż eskulapa
Do produkcji czego wykorzystuje się jad węży?
kosmetyków
pestycydów
leków
środków dezynfekujących
rozpuszczalników
kosmetyków
leków
Zaznacz grupy gadów występujące w Polsce.
krokodyle
węże
żółwie
jaszczurki
węże
żółwie
jaszczurki
Czy wszystkie węże są jadowite?
tak
nie
nie
Które z wymienionych zwierząt jest beznogą jaszczurką?
padalec zwyczajny
zaskroniec zwyczajny
wąż eskulapa
gniewosz plamisty
padalec zwyczajny
Zwierzę przedstawione na zdjęciu to:
jaszczurka żyworodna
jaszczurka zielona
jaszczurka zwinka
murówka zwyczajna
jaszczurka zwinka
Zaznacz zdania prawdziwe.
Wszystkie jaszczurki składają jaja.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Na gady najczęściej polują płazy i ptaki.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.