Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
Wprowadzenie do psychologii - egzamin 2021
Test w formie fiszek
Ilość pytań:
46
Rozwiązywany:
1542 razy
Błąd pierwszego rodzaju popełnia badacz:
nie odrzucający hipotezy zerowej
słusznie odrzucający hipotezę roboczą
niesłusznie odrzucający hipotezę zerową
niesłusznie odrzucający hipotezę zerową
Wskaż błędny zestaw operacji myślenia
wartościowanie i synteza
uogólnianie i stabilizowanie
analiza i abstrahowanie
uogólnianie i stabilizowanie
Interpretacja poznawcza może zmienić znaczenie pobudzenia emocjonalnego wg:
Schachtera i Singera
Cannona i Barda
Jamesa i Langego
Schachtera i Singera
Inteligencji nie charakteryzuje się przez:
kontrolę własnego myślenia
przystosowanie do środowiska
wywieranie wpływu na innych
wywieranie wpływu na innych
Interferencja pro- i retro-aktywna dotyczy:
hierarchizacji motywów
magazynowania treści w pamięci
sprawności funkcji wykonawczych
magazynowania treści w pamięci
Zjawiska świadome nie podlegają prawom przyczynowości lecz prawom implikacji znaczeniowej:
dualizm substancjalny (R. Descartes)
twierdzi paralelizm izomorficzny (J. Piaget)
paralelizm metodologiczny
twierdzi paralelizm izomorficzny (J. Piaget)
Psychologii poznawczej można zarzucić:
niedocenianie czynników sytuacyjnych
przecenianie tzw. różnic indywidualnych
niedocenianie zjawisk nieświadomych i emocjonalnych
niedocenianie zjawisk nieświadomych i emocjonalnych
Koncepcja „skąpca poznawczego” (S.Fiske & S.Taylor) wyjaśnia:
ograniczanie wymiany poznawczej zwane skrytością
stosowanie uproszczeń poznawczych
podstawowy błąd atrybucji
stosowanie uproszczeń poznawczych
Który zestaw zawiera tylko czynniki środowiska niewspólnego (R.Plomin & D.Daniels):
doświadczenia szkolne, dochód rodziny, kolejność urodzenia się dziecka
wykształcenie rodziców, odmienne traktowanie dzieci, wypadki
doświadczenia z przyjaciółmi, urazy, choroby
doświadczenia z przyjaciółmi, urazy, choroby
Wg genetyków behawioralnych czytanie i pisanie
jest uwarunkowane genetycznie w stopniu niewielkim bez praktycznego znaczenia
nie ma uwarunkowania genetycznego
ma silne uwarunkowanie genetyczne
ma silne uwarunkowanie genetyczne
Który zestaw modeli choroby (M.Siegler, H.Osmond) jest fikcyjny:
rodzinnej interakcji, psychodeliczny, społeczny
medyczny, egzystencjalny, psychoanalityczny
stałego uszkodzenia, moralny, spisku
medyczny, egzystencjalny, psychoanalityczny
Podłożem procesów pamięciowych nie jest:
wycinanie połączeń nerwowych
transdukcja połączeń nerwowych
rośnięcie połączeń nerwowych
transdukcja połączeń nerwowych
Według pierwszego prawa Yerkesa–Dodsona:
efektywność działania jest proporcjonalna do siły motywacji
efektywność działania zależy krzywoliniowo od poziomu pobudzenia
efektywność działania zależy od trudności zadania
efektywność działania zależy krzywoliniowo od poziomu pobudzenia
Model nauki wg K.R. Poppera zakłada:
dodawanie założeń przeciwdziałających obaleniu koncepcji
poszukiwanie faktów które przeczą koncepcji teoretycznej
wyprowadzanie koncepcji ze zbioru faktów empirycznych
poszukiwanie faktów które przeczą koncepcji teoretycznej
Wskaż twierdzenie fałszywe:
istotność statystyczna zależy od wielkości próby
siła efektu nie zależy od wielkości próby
siłę efektu wylicza się z istotności statycznej
siłę efektu wylicza się z istotności statycznej
Najsilniej z samooceną koreluje czynnik (hexaco):
Emocjonalności
Ekstrawersji
Sumienności
Ekstrawersji
Wśród intrapersonalnych funkcji emocji R.J. Levenson wymienia
zważanie na konsekwencje
komunikację i kontrolę
zmianę hierarchii reakcji
zmianę hierarchii reakcji
Wskaż prawidłową charakterystykę procesów automatycznych:
znane, proste, angażujące uwagę
nowe, powolne, nieświadome
szybkie, równoległe, nie angażujące uwagi
szybkie, równoległe, nie angażujące uwagi
K. Horney wprowadziła trzy orientacje zachowania:
samozachowania, zachowania gatunku, kooperacji
ekstrawersja, neurotyczność, psychotyczność
do ludzi, od ludzi, przeciw ludziom
do ludzi, od ludzi, przeciw ludziom
Pod wpływem emocji nie dostrzegamy możliwości innego punktu widzenia niż własny. Wg N. Frijdy jest to:
prawo zamknięcia się w sobie
prawo bezpośrednio spostrzeganej rzeczywistości
prawo zachowania emocjonalnego momentu
prawo zamknięcia się w sobie
Pokaż kolejne pytania
Powiązane tematy
#uwr
#wdp
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie