Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
Wprowadzenie do psychologii - egzamin 2021
Test w formie fiszek
Ilość pytań:
46
Rozwiązywany:
1546 razy
Błąd pierwszego rodzaju popełnia badacz:
nie odrzucający hipotezy zerowej
niesłusznie odrzucający hipotezę zerową
słusznie odrzucający hipotezę roboczą
niesłusznie odrzucający hipotezę zerową
Wskaż błędny zestaw operacji myślenia
uogólnianie i stabilizowanie
wartościowanie i synteza
analiza i abstrahowanie
uogólnianie i stabilizowanie
Interpretacja poznawcza może zmienić znaczenie pobudzenia emocjonalnego wg:
Cannona i Barda
Jamesa i Langego
Schachtera i Singera
Schachtera i Singera
Inteligencji nie charakteryzuje się przez:
przystosowanie do środowiska
wywieranie wpływu na innych
kontrolę własnego myślenia
wywieranie wpływu na innych
Interferencja pro- i retro-aktywna dotyczy:
magazynowania treści w pamięci
sprawności funkcji wykonawczych
hierarchizacji motywów
magazynowania treści w pamięci
Zjawiska świadome nie podlegają prawom przyczynowości lecz prawom implikacji znaczeniowej:
dualizm substancjalny (R. Descartes)
paralelizm metodologiczny
twierdzi paralelizm izomorficzny (J. Piaget)
twierdzi paralelizm izomorficzny (J. Piaget)
Psychologii poznawczej można zarzucić:
niedocenianie zjawisk nieświadomych i emocjonalnych
niedocenianie czynników sytuacyjnych
przecenianie tzw. różnic indywidualnych
niedocenianie zjawisk nieświadomych i emocjonalnych
Koncepcja „skąpca poznawczego” (S.Fiske & S.Taylor) wyjaśnia:
ograniczanie wymiany poznawczej zwane skrytością
stosowanie uproszczeń poznawczych
podstawowy błąd atrybucji
stosowanie uproszczeń poznawczych
Który zestaw zawiera tylko czynniki środowiska niewspólnego (R.Plomin & D.Daniels):
doświadczenia szkolne, dochód rodziny, kolejność urodzenia się dziecka
doświadczenia z przyjaciółmi, urazy, choroby
wykształcenie rodziców, odmienne traktowanie dzieci, wypadki
doświadczenia z przyjaciółmi, urazy, choroby
Wg genetyków behawioralnych czytanie i pisanie
jest uwarunkowane genetycznie w stopniu niewielkim bez praktycznego znaczenia
nie ma uwarunkowania genetycznego
ma silne uwarunkowanie genetyczne
ma silne uwarunkowanie genetyczne
Który zestaw modeli choroby (M.Siegler, H.Osmond) jest fikcyjny:
medyczny, egzystencjalny, psychoanalityczny
rodzinnej interakcji, psychodeliczny, społeczny
stałego uszkodzenia, moralny, spisku
medyczny, egzystencjalny, psychoanalityczny
Podłożem procesów pamięciowych nie jest:
transdukcja połączeń nerwowych
wycinanie połączeń nerwowych
rośnięcie połączeń nerwowych
transdukcja połączeń nerwowych
Według pierwszego prawa Yerkesa–Dodsona:
efektywność działania jest proporcjonalna do siły motywacji
efektywność działania zależy od trudności zadania
efektywność działania zależy krzywoliniowo od poziomu pobudzenia
efektywność działania zależy krzywoliniowo od poziomu pobudzenia
Model nauki wg K.R. Poppera zakłada:
dodawanie założeń przeciwdziałających obaleniu koncepcji
wyprowadzanie koncepcji ze zbioru faktów empirycznych
poszukiwanie faktów które przeczą koncepcji teoretycznej
poszukiwanie faktów które przeczą koncepcji teoretycznej
Wskaż twierdzenie fałszywe:
siła efektu nie zależy od wielkości próby
istotność statystyczna zależy od wielkości próby
siłę efektu wylicza się z istotności statycznej
siłę efektu wylicza się z istotności statycznej
Najsilniej z samooceną koreluje czynnik (hexaco):
Emocjonalności
Sumienności
Ekstrawersji
Ekstrawersji
Wśród intrapersonalnych funkcji emocji R.J. Levenson wymienia
zważanie na konsekwencje
zmianę hierarchii reakcji
komunikację i kontrolę
zmianę hierarchii reakcji
Wskaż prawidłową charakterystykę procesów automatycznych:
nowe, powolne, nieświadome
znane, proste, angażujące uwagę
szybkie, równoległe, nie angażujące uwagi
szybkie, równoległe, nie angażujące uwagi
K. Horney wprowadziła trzy orientacje zachowania:
ekstrawersja, neurotyczność, psychotyczność
samozachowania, zachowania gatunku, kooperacji
do ludzi, od ludzi, przeciw ludziom
do ludzi, od ludzi, przeciw ludziom
Pod wpływem emocji nie dostrzegamy możliwości innego punktu widzenia niż własny. Wg N. Frijdy jest to:
prawo zachowania emocjonalnego momentu
prawo zamknięcia się w sobie
prawo bezpośrednio spostrzeganej rzeczywistości
prawo zamknięcia się w sobie
Pokaż kolejne pytania
Powiązane tematy
#uwr
#wdp
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie