Fiszki

Prawo finansowe sgh

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 63 Rozwiązywany: 812 razy
12 Interpretacje ogólne wydaje się: a) na wniosek zainteresowanego i w jego indywidualnej sprawie. Jeśli dotyczy przepisów lokalnych interpretację wydaje wójt, burmistrz, albo prezydent miasta b) bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż 3 miesiące od dnia złożenia wniosku c) w sytuacji niejednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe w odniesieniu do analogicznych stanów faktycznych
c) w sytuacji niejednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe w odniesieniu do analogicznych stanów faktycznych
a) na wniosek zainteresowanego i w jego indywidualnej sprawie. Jeśli dotyczy przepisów lokalnych interpretację wydaje wójt, burmistrz, albo prezydent miasta
b) bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż 3 miesiące od dnia złożenia wniosku
c) w sytuacji niejednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe w odniesieniu do analogicznych stanów faktycznych
13 Nota budżetowa: a) Przedstawia Radzie Ministrów założenia budżetu na kolejny rok b) Zawiera przygotowane przez dysponentów części budżetowych materiały do projektu ustawy budżetowej c) Określa sposób, tryb i terminy sporządzenia materiałów do ustawy budżetowej
b) Zawiera przygotowane przez dysponentów części budżetowych materiały do projektu ustawy budżetowej
a) Przedstawia Radzie Ministrów założenia budżetu na kolejny rok
c) Określa sposób, tryb i terminy sporządzenia materiałów do ustawy budżetowej
c) Określa sposób, tryb i terminy sporządzenia materiałów do ustawy budżetowej
14 Która teza nie jest prawdziwa? a) Nisko opodatkowane są budynki mieszkalne a wysoko – inne budynki b) Wysoko opodatkowane są budynki a nisko – budowle c) W interesie podatnika leży, by podatek liczony był od wartości części architektonicznych budowli
b) Wysoko opodatkowane są budynki a nisko – budowle
c) W interesie podatnika leży, by podatek liczony był od wartości części architektonicznych budowli
a) Nisko opodatkowane są budynki mieszkalne a wysoko – inne budynki
b) Wysoko opodatkowane są budynki a nisko – budowle
15 Zastępców Szefa Krajowej Administracji Skarbowej powołuje: a) Szef Krajowej Administracji Skarbowej, na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych b) Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek Szefa Krajowej Administracji Skarbowej c) Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych
c) Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych
a) Szef Krajowej Administracji Skarbowej, na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych
b) Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na wniosek Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
c) Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych
16 Udział województwa we wpływach z CIT jest a) Większy niż udziały gminy i powiatu b) Mniejszy niż udział gminy c) Mniejszy niż udział gminy i powiatu
c) Mniejszy niż udział gminy i powiatu
b) Mniejszy niż udział gminy
a) Większy niż udziały gminy i powiatu
a) Większy niż udziały gminy i powiatu
17 Zwiększenie w toku prac sejmowych wydatków lub ograniczenie dochodów planowanych przez radę Ministrów: a) Nie ma mocy prawnej b) Nie może powodować ustalenia przez Sejm większego deficytu budżetowego niż przewidziany w projekcie ustawy budżetowej c) Często skutkuje ustaleniem przez Sejm większego deficytu budżetowego niż przewidziany w projekcie ustawy budżetowej
b) Nie może powodować ustalenia przez Sejm większego deficytu budżetowego niż przewidziany w projekcie ustawy budżetowej
c) Często skutkuje ustaleniem przez Sejm większego deficytu budżetowego niż przewidziany w projekcie ustawy budżetowej
a) Nie ma mocy prawnej
b) Nie może powodować ustalenia przez Sejm większego deficytu budżetowego niż przewidziany w projekcie ustawy budżetowej
18 Do efektywnych form wygaśnięcia zobowiązania podatkowego należy: a) Zaniechanie poboru podatku b) Abolicja podatkowa c) Potrącenie
a) Zaniechanie poboru podatku
b) Abolicja podatkowa
c) Potrącenie
c) Potrącenie
19 Do podatków lokalnych zalicza się: a) Podatek od nieruchomości i podatek od czynności cywilnoprawnych b) Podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny c) Podatek od nieruchomości i podatek od środków transportowych
b) Podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny
c) Podatek od nieruchomości i podatek od środków transportowych
a) Podatek od nieruchomości i podatek od czynności cywilnoprawnych
c) Podatek od nieruchomości i podatek od środków transportowych
20 Zaznacz prawdziwe stwierdzenie: a) Prezydent RP podpisuje przedstawioną mu przez Marszałka Sejmu ustawę budżetową w ciągu 7 dni b) Projekt ustawy budżetowej na rok następny przedkładany jest Sejmowi przez Radę Ministrów najpóźniej na 2 miesiące przed rozpoczęciem roku budżetowego c) Senat może uchwalić poprawki do ustawy budżetowej w ciągu 30 dni od dnia przekazania jej Senatowi
c) Senat może uchwalić poprawki do ustawy budżetowej w ciągu 30 dni od dnia przekazania jej Senatowi
b) Projekt ustawy budżetowej na rok następny przedkładany jest Sejmowi przez Radę Ministrów najpóźniej na 2 miesiące przed rozpoczęciem roku budżetowego
a) Prezydent RP podpisuje przedstawioną mu przez Marszałka Sejmu ustawę budżetową w ciągu 7 dni
a) Prezydent RP podpisuje przedstawioną mu przez Marszałka Sejmu ustawę budżetową w ciągu 7 dni
21 Stosunek prawno-podatkowy to: a) Dwustronna relacja podmiotów kształtowana na podstawie norm obowiązującego prawa podatkowego. b) ogół przesłanek, których zaistnienie wywołuje skutek prawny w postaci zaistnienia obowiązku podatkowego. c) wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem podatkowego stanu faktycznego
b) ogół przesłanek, których zaistnienie wywołuje skutek prawny w postaci zaistnienia obowiązku podatkowego.
a) Dwustronna relacja podmiotów kształtowana na podstawie norm obowiązującego prawa podatkowego.
c) wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem podatkowego stanu faktycznego
a) Dwustronna relacja podmiotów kształtowana na podstawie norm obowiązującego prawa podatkowego.
22 Przeniesienie planowanych wydatków: a) oznacza zwiększenie wydatków budżetowych w określonej podziałce klasyfikacji budżetowej, bez konieczności zmniejszenia o tę samą kwotę wysokości wydatków w innej podziałce klasyfikacji budżetowej b) powoduje zmianę salda Budżetu Państwa c) umożliwia zwiększenie limitu wydatków w określonej podziałce klasyfikacji budżetowej z równoczesnym zmniejszeniem tego limitu w innej podziałce
c) umożliwia zwiększenie limitu wydatków w określonej podziałce klasyfikacji budżetowej z równoczesnym zmniejszeniem tego limitu w innej podziałce
b) powoduje zmianę salda Budżetu Państwa
a) oznacza zwiększenie wydatków budżetowych w określonej podziałce klasyfikacji budżetowej, bez konieczności zmniejszenia o tę samą kwotę wysokości wydatków w innej podziałce klasyfikacji budżetowej
c) umożliwia zwiększenie limitu wydatków w określonej podziałce klasyfikacji budżetowej z równoczesnym zmniejszeniem tego limitu w innej podziałce
23 Podatkowy stan faktyczny to: a) ogół przesłanek, których zaistnienie wywołuje skutek prawny w postaci zaistnienia obowiązku podatkowego. b) wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem podatkowego stanu faktycznego c) skonkretyzowany obowiązek podatkowy
c) skonkretyzowany obowiązek podatkowy
a) ogół przesłanek, których zaistnienie wywołuje skutek prawny w postaci zaistnienia obowiązku podatkowego.
b) wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem podatkowego stanu faktycznego
a) ogół przesłanek, których zaistnienie wywołuje skutek prawny w postaci zaistnienia obowiązku podatkowego.
24 Opodatkowanie gruntów zależy od ich a) Powierzchni użytkowej b) Powierzchni c) Wartości
c) Wartości
a) Powierzchni użytkowej
b) Powierzchni
b) Powierzchni
25 Zobowiązanie podatkowe to: a) Dwustronna relacja podmiotów kształtowana na podstawie norm obowiązującego prawa podatkowego. b) skonkretyzowany obowiązek podatkowy c) wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem podatkowego stanu faktycznego
c) wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem podatkowego stanu faktycznego
b) skonkretyzowany obowiązek podatkowy
a) Dwustronna relacja podmiotów kształtowana na podstawie norm obowiązującego prawa podatkowego.
b) skonkretyzowany obowiązek podatkowy
26 W podatku od nieruchomości a) Gmina nie może odstąpić od poboru podatku b) Gmina nie może samodzielnie określać wysokości stawek podatku c) Gmina nie może tworzyć generalnych ulg podatkowych
c) Gmina nie może tworzyć generalnych ulg podatkowych
a) Gmina nie może odstąpić od poboru podatku
b) Gmina nie może samodzielnie określać wysokości stawek podatku
c) Gmina nie może tworzyć generalnych ulg podatkowych
27 W przypadku wykrycia, że część wynagrodzenia przekazywano pracownikami „pod stołem” a) Za pokrycie całości zaległości podatkowej pracownika odpowiada tylko i wyłącznie pracodawca b) Pracownik zobowiązany jest do zapłaty zaległego podatku wraz z odsetkami c) Pracodawca odpowiada za dług podatkowy do wysokości nieodprowadzonych zaliczek na podatek dochodowy
a) Za pokrycie całości zaległości podatkowej pracownika odpowiada tylko i wyłącznie pracodawca
b) Pracownik zobowiązany jest do zapłaty zaległego podatku wraz z odsetkami
c) Pracodawca odpowiada za dług podatkowy do wysokości nieodprowadzonych zaliczek na podatek dochodowy
a) Za pokrycie całości zaległości podatkowej pracownika odpowiada tylko i wyłącznie pracodawca
28 Administrowanie podatkami przez gminę polega m. in. na: a) przejmowaniu wpływów z poszczególnych podatków b) określaniu stawek podatku c) udzielaniu indywidualnych ulg, zwolnień, umorzeń oraz rozkładaniu należności na raty
c) udzielaniu indywidualnych ulg, zwolnień, umorzeń oraz rozkładaniu należności na raty
b) określaniu stawek podatku
a) przejmowaniu wpływów z poszczególnych podatków
c) udzielaniu indywidualnych ulg, zwolnień, umorzeń oraz rozkładaniu należności na raty
1. Który ze wskazanych niżej podmiotów jest rezydentem w rozumieniu ustawy - Prawo dewizowe: a) obywatel polski zamieszkały w Paryżu, b) osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w kraju, c) cudzoziemiec przebywający czasowo w kraju.
b) osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w kraju
c) cudzoziemiec przebywający czasowo w kraju.
a) obywatel polski zamieszkały w Paryżu,
b) osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w kraju
2. Który ze wskazanych niżej przedmiotów nie jest wartością dewizową w rozumieniu ustawy - Prawo dewizowe: a) karta płatnicza Visa-Clasic, b) dolar nowozelandzki, c) SDR - jednostka rozrachunkowa Międzynarodowego Funduszu Walutowego.
b) dolar nowozelandzki,
c) SDR - jednostka rozrachunkowa Międzynarodowego Funduszu Walutowego.
a) karta płatnicza Visa-Clasic,
a) karta płatnicza Visa-Clasic,
3. Dewizami, w rozumieniu ustawy - Prawo dewizowe, są: a) waluty obce, b) krajowe środki płatnicze, c) papiery wartościowe oraz inne dokumenty pełniące funkcję środka płatniczego, wystawione w walutach obcych.
b) krajowe środki płatnicze,
a) waluty obce,
c) papiery wartościowe oraz inne dokumenty pełniące funkcję środka płatniczego, wystawione w walutach obcych.
c) papiery wartościowe oraz inne dokumenty pełniące funkcję środka płatniczego, wystawione w walutach obcych.

Powiązane tematy

#prawo #sgh #finanse

Inne tryby