możliwość swobodnego obracania głowy i przemieszczania się
doświadczenie
wysokość samooceny
wysokość samooceny
Co nie wpływa na percepcję przestrzeni (str. 365)
możliwość swobodnego obracania głowy i przemieszczania się
doświadczenie
wysokość samooceny
wysokość samooceny
Zgodnie z kontekstowym modelem uczenia się kategorii, opracowanym przez Douglasa Medina i Marguerite Schaffer w 1978 roku, kategoryzacja nowego egzemplarza polega na jego…
porównywaniu z prototypem będącym uśrednieniem dotychczas widzianych egzemplarzy z tej kategorii
porównywaniu ze wszystkimi dotychczas zapamiętanymi egzemplarzami z różnych kategorii
porównywaniu z częścią dotychczas zapamiętanych egzemplarzy z wyuczonych kategorii
porównywaniu ze wszystkimi dotychczas zapamiętanymi egzemplarzami z różnych kategorii
Zgodnie z kontekstowym modelem uczenia się kategorii, opracowanym przez Douglasa Medina i Marguerite Schaffer w 1978 roku, kategoryzacja nowego egzemplarza polega na jego…
porównywaniu z prototypem będącym uśrednieniem dotychczas widzianych egzemplarzy z tej kategorii
porównywaniu ze wszystkimi dotychczas zapamiętanymi egzemplarzami z różnych kategorii
porównywaniu z częścią dotychczas zapamiętanych egzemplarzy z wyuczonych kategorii
porównywaniu ze wszystkimi dotychczas zapamiętanymi egzemplarzami z różnych kategorii
Wskaż prawidłową kolejność działania systemu wzrokowego (str. 355):
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają
wyodrębnia bodziec z tła innych bodźców, które go otaczają → organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
Wskaż prawidłową kolejność działania systemu wzrokowego (str. 355):
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają
wyodrębnia bodziec z tła innych bodźców, które go otaczają → organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
(6.2.1.4) Wskaż prawidłowy scenariusz, przedstawiający związek teorii decyzji z detekcją sygnałów. Gdy obserwator jest nagradzany za trafienie i nic nie płaci za fałszywy alarm (str. 350):
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
(6.2.1.4) Wskaż prawidłowy scenariusz, przedstawiający związek teorii decyzji z detekcją sygnałów. Gdy obserwator jest nagradzany za trafienie i nic nie płaci za fałszywy alarm (str. 350):
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
(6.2.2.2) Wskaż poprawny zbiór praw organizacji percepcyjnej (str. 357-358):
Prawo podobieństwa, prawo wspólnej drogi, prawo dobrej kontynuacj
Prawo rozbieżności, prawo domykania, prawo bliskości
Prawo odległości, prawo zamykania, prawo wspólnej drogi
Prawo podobieństwa, prawo wspólnej drogi, prawo dobrej kontynuacj
(6.2.2.2) Wskaż poprawny zbiór praw organizacji percepcyjnej (str. 357-358):
Prawo podobieństwa, prawo wspólnej drogi, prawo dobrej kontynuacj
Prawo rozbieżności, prawo domykania, prawo bliskości
Prawo odległości, prawo zamykania, prawo wspólnej drogi
Prawo podobieństwa, prawo wspólnej drogi, prawo dobrej kontynuacj
(6.3.1.3) Jakie jest podejście do kategoryzacji percepcyjnej według Frieda i Holyoaka (str. 376):
Model oparty na odległości od prototypu
Perspektywa kanoniczna
Model statystyczny
Model statystyczny
(6.3.1.3) Jakie jest podejście do kategoryzacji percepcyjnej według Frieda i Holyoaka (str. 376):
Model oparty na odległości od prototypu
Perspektywa kanoniczna
Model statystyczny
Model statystyczny
6.2.2) Do praw organizacji percepcyjnej zalicza się między innymi (str. 357-358):
prawo prawdopodobieństwa, wspólnej drogi, domykania
prawo dobrej kontynuacji, prawo uzupełnienia, bliskości
prawo częstości, wspólnej drogi, prawdopodobieństwa
prawo prawdopodobieństwa, wspólnej drogi, domykania
6.2.2) Do praw organizacji percepcyjnej zalicza się między innymi (str. 357-358):
prawo prawdopodobieństwa, wspólnej drogi, domykania
prawo dobrej kontynuacji, prawo uzupełnienia, bliskości
prawo częstości, wspólnej drogi, prawdopodobieństwa
prawo prawdopodobieństwa, wspólnej drogi, domykania
W teorii wczesnej selekcji wg Donalda Broadbenta o przepuszczeniu jakiejś informacji z kanału ignorowanego do dalszej obróbki bodźca decyduje:
znaczenie tej informacji (wymiar semantyczny)
cechy fizyczne informacji (np. intensywność, barwa głosu)
aktualny nastrój danej osoby
cechy fizyczne informacji (np. intensywność, barwa głosu)
W teorii wczesnej selekcji wg Donalda Broadbenta o przepuszczeniu jakiejś informacji z kanału ignorowanego do dalszej obróbki bodźca decyduje:
znaczenie tej informacji (wymiar semantyczny)
cechy fizyczne informacji (np. intensywność, barwa głosu)
aktualny nastrój danej osoby
cechy fizyczne informacji (np. intensywność, barwa głosu)