Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Fiszki

Psychologia procesów poznawczych - kolokwium

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 77 Rozwiązywany: 1832 razy
Co sprawia, że rozpoznajemy ten sam przedmiot patrząc na niego z różnych perspektyw?
Obie odpowiedzi są poprawne
Ramy odniesienia siatkówki
Jego ramy odniesiena
Jego ramy odniesiena
Co sprawia, że rozpoznajemy ten sam przedmiot patrząc na niego z różnych perspektyw?
Obie odpowiedzi są poprawne
Ramy odniesienia siatkówki
Jego ramy odniesiena
Które zdanie poprawnie opisuje pamięć sensoryczną? (str. 352)
Trwa między 1 a 5 sekund i przechowuje informacje w sposób nietrwały
Trwa krócej niż pół sekundy i zawiera pełny obraz spostrzeganych obiektów
Trwa między 5 a 10 sekund i przechowuje informacje w sposób trwały
Trwa krócej niż pół sekundy i zawiera pełny obraz spostrzeganych obiektów
Które zdanie poprawnie opisuje pamięć sensoryczną? (str. 352)
Trwa między 1 a 5 sekund i przechowuje informacje w sposób nietrwały
Trwa krócej niż pół sekundy i zawiera pełny obraz spostrzeganych obiektów
Trwa między 5 a 10 sekund i przechowuje informacje w sposób trwały
Która opcja nie odnosi się do perspektywy kanonicznej? (str.372)
Zapewnia najbardziej istotne informacje potrzebne do identyfikacji przedmiotu.
Stopniowo zmniejsza widoczność różnych aspektów przedmiotu
Pokazuje przedmiot z kilku perspektyw jednocześnie.
Stopniowo zmniejsza widoczność różnych aspektów przedmiotu
Która opcja nie odnosi się do perspektywy kanonicznej? (str.372)
Zapewnia najbardziej istotne informacje potrzebne do identyfikacji przedmiotu.
Stopniowo zmniejsza widoczność różnych aspektów przedmiotu
Pokazuje przedmiot z kilku perspektyw jednocześnie.
Co jest podstawowym celem badań procesów poznawczych w podejściu koneksjonistycznym? (s.386)
ukazanie znaczenia kontekstu w doświadczaniu podobieństwa
pokazanie sposobu w jaki złożona sieć adaptacyjna organizuje odbieraną informację w różne struktury
wyodrębnianie wspólnych cech charakterystycznych dla danej struktury poznawczej
pokazanie sposobu w jaki złożona sieć adaptacyjna organizuje odbieraną informację w różne struktury
Co jest podstawowym celem badań procesów poznawczych w podejściu koneksjonistycznym? (s.386)
ukazanie znaczenia kontekstu w doświadczaniu podobieństwa
pokazanie sposobu w jaki złożona sieć adaptacyjna organizuje odbieraną informację w różne struktury
wyodrębnianie wspólnych cech charakterystycznych dla danej struktury poznawczej
Według J. Gibsona niezmienniki podmiotu to (s. 365):
jego zmienne właściwości, które są odkrywane podczas poruszania się wokół podmiotu lub podczas jego ruchu względem obserwatora.
zbiór funkcji przez niego pełnionych.
jego stałe właściwości, które są odkrywane podczas poruszania się wokół podmiotu lub podczas jego ruchu względem obserwatora
jego stałe właściwości, które są odkrywane podczas poruszania się wokół podmiotu lub podczas jego ruchu względem obserwatora
Według J. Gibsona niezmienniki podmiotu to (s. 365):
jego zmienne właściwości, które są odkrywane podczas poruszania się wokół podmiotu lub podczas jego ruchu względem obserwatora.
zbiór funkcji przez niego pełnionych.
jego stałe właściwości, które są odkrywane podczas poruszania się wokół podmiotu lub podczas jego ruchu względem obserwatora
Jakie są typowe rodzaje stałości percepcji?
stałość ruchu, stałość głębi
stałość kolorów, stałość perspektywy
stałość kształtu i wielkości, stałość jasności
stałość kształtu i wielkości, stałość jasności
Jakie są typowe rodzaje stałości percepcji?
stałość ruchu, stałość głębi
stałość kolorów, stałość perspektywy
stałość kształtu i wielkości, stałość jasności
Fechner sformułował pierwsze prawo psychofizyczne na podstawie danych obserwacji: (s. 343)
Stevensa
Tannera
Webera
Webera
Fechner sformułował pierwsze prawo psychofizyczne na podstawie danych obserwacji: (s. 343)
Stevensa
Tannera
Webera
Czynniki wpływające na określanie ważności wymiarów i podobieństwa kategoryzowanych bodźców: (s.381)
Należą do procesów pozapoznawczych i łączą w sobie motywację człowieka do danego sposobu rozpoznawania obrazów
Należą do procesów poznawczych i nie łączą w sobie motywacji człowieka do danego sposobu rozpoznawania obrazów.
Należą do procesów poznawczych i łączą w sobie motywację człowieka do danego sposobu rozpoznawania obrazów.
Należą do procesów pozapoznawczych i łączą w sobie motywację człowieka do danego sposobu rozpoznawania obrazów
Czynniki wpływające na określanie ważności wymiarów i podobieństwa kategoryzowanych bodźców: (s.381)
Należą do procesów pozapoznawczych i łączą w sobie motywację człowieka do danego sposobu rozpoznawania obrazów
Należą do procesów poznawczych i nie łączą w sobie motywacji człowieka do danego sposobu rozpoznawania obrazów.
Należą do procesów poznawczych i łączą w sobie motywację człowieka do danego sposobu rozpoznawania obrazów.
Z jakimi kategoriami mamy zwykle do czynienia w codziennej rzeczywistości?
well-defined categories - kategorie których wszystkie egzemplarze mają te same cechy określające ich kształt
undefined categories - kategorie zawierające nieznane bodźce
ill-defined categories - kategorie nieprecyzyjne, zawierające bodźce niejednoznaczne
ill-defined categories - kategorie nieprecyzyjne, zawierające bodźce niejednoznaczne
Z jakimi kategoriami mamy zwykle do czynienia w codziennej rzeczywistości?
well-defined categories - kategorie których wszystkie egzemplarze mają te same cechy określające ich kształt
undefined categories - kategorie zawierające nieznane bodźce
ill-defined categories - kategorie nieprecyzyjne, zawierające bodźce niejednoznaczne
Który z wymienionych efektów występuje, gdy na danym wymiarze wielkość bodźca jest zniekształcona tak, że zbliża go do innych bodźców?: (str. 380)
efekt porównania
efekt asymilacji
efekt kontrastu
efekt asymilacji
Który z wymienionych efektów występuje, gdy na danym wymiarze wielkość bodźca jest zniekształcona tak, że zbliża go do innych bodźców?: (str. 380)
efekt porównania
efekt asymilacji
efekt kontrastu
Jakie są trzy elementy integrowane w procesie doświadczania zmysłowego według teorii poziomu adaptacji? (str. 347/348)
Bodźce główne, bodźce pomocnicze, bodźce reakcji
Bodźce fizyczne, bodźce emocjonalne, bodźce społeczne
Bodźce sensoryczne, bodźce kontekstowe zewnętrzne, bodźce pamięciowe
Bodźce zasadnicze, bodźce wyjściowe, bodźce końcowe
Bodźce sensoryczne, bodźce kontekstowe zewnętrzne, bodźce pamięciowe
Jakie są trzy elementy integrowane w procesie doświadczania zmysłowego według teorii poziomu adaptacji? (str. 347/348)
Bodźce główne, bodźce pomocnicze, bodźce reakcji
Bodźce fizyczne, bodźce emocjonalne, bodźce społeczne
Bodźce sensoryczne, bodźce kontekstowe zewnętrzne, bodźce pamięciowe
Bodźce zasadnicze, bodźce wyjściowe, bodźce końcowe
Co nie wpływa na percepcję przestrzeni (str. 365)
możliwość swobodnego obracania głowy i przemieszczania się
doświadczenie
wysokość samooceny
wysokość samooceny
Co nie wpływa na percepcję przestrzeni (str. 365)
możliwość swobodnego obracania głowy i przemieszczania się
doświadczenie
wysokość samooceny
Zgodnie z kontekstowym modelem uczenia się kategorii, opracowanym przez Douglasa Medina i Marguerite Schaffer w 1978 roku, kategoryzacja nowego egzemplarza polega na jego…
porównywaniu z prototypem będącym uśrednieniem dotychczas widzianych egzemplarzy z tej kategorii
porównywaniu ze wszystkimi dotychczas zapamiętanymi egzemplarzami z różnych kategorii
porównywaniu z częścią dotychczas zapamiętanych egzemplarzy z wyuczonych kategorii
porównywaniu ze wszystkimi dotychczas zapamiętanymi egzemplarzami z różnych kategorii
Zgodnie z kontekstowym modelem uczenia się kategorii, opracowanym przez Douglasa Medina i Marguerite Schaffer w 1978 roku, kategoryzacja nowego egzemplarza polega na jego…
porównywaniu z prototypem będącym uśrednieniem dotychczas widzianych egzemplarzy z tej kategorii
porównywaniu ze wszystkimi dotychczas zapamiętanymi egzemplarzami z różnych kategorii
porównywaniu z częścią dotychczas zapamiętanych egzemplarzy z wyuczonych kategorii
(6.2.1.5) Pamięć sensoryczna przetwarza odbieraną stymulację wzrokową na poziomie: (strona 354)
Centralnym
Peryferyjnym
Detekcyjnym
Centralnym
(6.2.1.5) Pamięć sensoryczna przetwarza odbieraną stymulację wzrokową na poziomie: (strona 354)
Centralnym
Peryferyjnym
Detekcyjnym
Wskaż prawidłową kolejność działania systemu wzrokowego (str. 355):
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają
wyodrębnia bodziec z tła innych bodźców, które go otaczają → organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
Wskaż prawidłową kolejność działania systemu wzrokowego (str. 355):
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora → wyodrębnia go z tła innych bodźców, które go otaczają
wyodrębnia bodziec z tła innych bodźców, które go otaczają → organizuje kształt spostrzeganego bodźca → tworzy jego postać w umyśle obserwatora
(6.2.1.4) Wskaż prawidłowy scenariusz, przedstawiający związek teorii decyzji z detekcją sygnałów. Gdy obserwator jest nagradzany za trafienie i nic nie płaci za fałszywy alarm (str. 350):
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
(6.2.1.4) Wskaż prawidłowy scenariusz, przedstawiający związek teorii decyzji z detekcją sygnałów. Gdy obserwator jest nagradzany za trafienie i nic nie płaci za fałszywy alarm (str. 350):
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
prawie zawsze będzie stwierdzał obecność sygnału. Nie ma to wpływu na trafność jego odpowiedzi.
będzie rzadziej stwierdzał obecność sygnału. Będzie też lepiej odróżniał sygnał od szumu.
(6.2.2.2) Wskaż poprawny zbiór praw organizacji percepcyjnej (str. 357-358):
Prawo podobieństwa, prawo wspólnej drogi, prawo dobrej kontynuacj
Prawo rozbieżności, prawo domykania, prawo bliskości
Prawo odległości, prawo zamykania, prawo wspólnej drogi
Prawo podobieństwa, prawo wspólnej drogi, prawo dobrej kontynuacj
(6.2.2.2) Wskaż poprawny zbiór praw organizacji percepcyjnej (str. 357-358):
Prawo podobieństwa, prawo wspólnej drogi, prawo dobrej kontynuacj
Prawo rozbieżności, prawo domykania, prawo bliskości
Prawo odległości, prawo zamykania, prawo wspólnej drogi
(6.3.1.3) Jakie jest podejście do kategoryzacji percepcyjnej według Frieda i Holyoaka (str. 376):
Model oparty na odległości od prototypu
Perspektywa kanoniczna
Model statystyczny
Model statystyczny
(6.3.1.3) Jakie jest podejście do kategoryzacji percepcyjnej według Frieda i Holyoaka (str. 376):
Model oparty na odległości od prototypu
Perspektywa kanoniczna
Model statystyczny
6.2.2) Do praw organizacji percepcyjnej zalicza się między innymi (str. 357-358):
prawo prawdopodobieństwa, wspólnej drogi, domykania
prawo dobrej kontynuacji, prawo uzupełnienia, bliskości
prawo częstości, wspólnej drogi, prawdopodobieństwa
prawo prawdopodobieństwa, wspólnej drogi, domykania
6.2.2) Do praw organizacji percepcyjnej zalicza się między innymi (str. 357-358):
prawo prawdopodobieństwa, wspólnej drogi, domykania
prawo dobrej kontynuacji, prawo uzupełnienia, bliskości
prawo częstości, wspólnej drogi, prawdopodobieństwa
W teorii wczesnej selekcji wg Donalda Broadbenta o przepuszczeniu jakiejś informacji z kanału ignorowanego do dalszej obróbki bodźca decyduje:
znaczenie tej informacji (wymiar semantyczny)
cechy fizyczne informacji (np. intensywność, barwa głosu)
aktualny nastrój danej osoby
cechy fizyczne informacji (np. intensywność, barwa głosu)
W teorii wczesnej selekcji wg Donalda Broadbenta o przepuszczeniu jakiejś informacji z kanału ignorowanego do dalszej obróbki bodźca decyduje:
znaczenie tej informacji (wymiar semantyczny)
cechy fizyczne informacji (np. intensywność, barwa głosu)
aktualny nastrój danej osoby
Memorizer.pl

Cześć!

Wykryliśmy, że blokujesz reklamy na naszej stronie.

Reklamy, jak zapewne wiesz, pozwalają na utrzymanie i rozwój serwisu. W związku z tym prosimy Cię o ich odblokowanie by móc kontynuować naukę.

Wyłącz bloker reklam a następnie
Kliknij aby przeładować stronę
lub
Subskrybuj Memorizer+