Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Ucz się szybciej
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
Psychologia rozwoju człowieka
Test w formie fiszek
Ilość pytań:
167
Rozwiązywany:
470 razy
W rozwoju moralnym wg L. Kohlberga stadium prawa i porządku:
Jest wcześniejsze od stadium umowy społecznej
W ogóle nie występuje
Jest późniejsze od stadium moralności uniwersalnej
Jest wcześniejsze od stadium umowy społecznej
Według S. Schwartza wartości to:
Uniwersalne kategorie bytu
Pojęcia lub przekonania
Przedmioty potrzeb
Pojęcia lub przekonania
Wg D. Harta realizowanie norm moralnych w zachowaniu zależy od:
Ich włączenia do tożsamości podmiotu
Osiągnięcia poziomu myślenia formalnego
Nasilenia kontroli społecznej
Ich włączenia do tożsamości podmiotu
Wg E. Eriksona dla średniej dorosłości charakterystyczna jest:
Generatywność
Integracja
Rekonstrukcja tożsamości
Generatywność
Wg G. Allporta duchowość:
Zawiera się w religijności
Jest rozłączna z religijnością
Mieści w sobie m.in. religijność
Zawiera się w religijności
Wg Levinsona zadaniem w „przejściu” do środkowego okresu życia jest:
Znalezienie mentora (wchodzenie do dorosłego świata)
Stawianie podstawowych pytań
Formułowanie snu (wchodzenie do dorosłego świata)
Stawianie podstawowych pytań
Dążenie do zdominowania innych jest celem procesu socjalizacji w kulturze:
Indywidualistycznej
Kolektywistycznej
Żadnej z powyższych
Indywidualistycznej
Wg Kohlberga ciągłe obserwowanie standardów innych ludzi jest to przejaw:
Moralności przedkonwencjonalnej
Moralności konwencjonalnej
Moralności postkonwencjonalnej
Moralności konwencjonalnej
Według koncepcji L. Berkowitza
Agresja jest wyuczana przez wmocnienie
Agresja jest reakcją na frustrację (Rosenzweig)
Agresję wytwarza surowe ego
Agresja jest wyuczana przez wmocnienie
Który termin nie pochodzi z koncepcji C. G. Junga?
Kompleks
Autotranscendencja
Archetyp
Autotranscendencja
Znaczenie zasady interioryzacji w rozwoju zostało ograniczone przez:
Modularne koncepcje umysłu
Odkrycie odwracalności operacji
Spór Piageta z Wygotskim
Modularne koncepcje umysłu
Które problemy nie należą do opisu zaburzeń osobowości wg ICD-11?
Problemy w zakresie Ja
Nieelastyczne schematy poznawcze
Brak promocji ucznia do następnej klasy
Brak promocji ucznia do następnej klasy
Myślenia dziecka w wieku przedszkolnym nie charakteryzuje:
Antropomorfizm
Animizm
Pseudogłupota (dotyczy adolestentów)
Pseudogłupota (dotyczy adolestentów)
Który rodzaj nadpobudliwości nie zwiększa potencjału rozwojowego?
Emocjonalna
Psychomotoryczna
Wyobrażeniowa
Psychomotoryczna
Jako uwarunkowania pedofilii M. Beisert nie wymienia:
Deficytu kompetencji społecznych
Zaburzenia identyfikacji z rodzicem płci przeciwnej
Zaburzeń samokontroli lub kooperacji
Zaburzenia identyfikacji z rodzicem płci przeciwnej
P. B. Baltes nie wymienia cechy rozwoju wg perspektywy Life Span:
Wielokierunkowość
Progresywność
Osadzenie w historii
Progresywność
Co wg Maslowa jest drogowskazem samorealizacji?
Przyjemność z działania w określonym kierunku
Sama potrzeba realizacji
Postacie wielkich twórców
Postacie wielkich twórców
Rozwój moralny wg H. J. Eysencka zależy od:
Podatności na warunkowanie reakcji lękowych
Nasilenie cechy „sumienność”
Spójności wychowawczego przekazu wartościującego
Podatności na warunkowanie reakcji lękowych
Która teoria agresji okazała się błędna?
Niskiej samooceny
Masochizmu moralnego
Reakcji na frustrację
Niskiej samooceny
Wg badania J. Kagana i wsp. między 13. a 20. miesiącem życia na oddzielenie od matki płaczem lub rozdrażnieniem reaguje:
45% dzieci
65% dzieci
90% dzieci
90% dzieci
Początek
Pokaż poprzednie pytania
Pokaż kolejne pytania
Powiązane tematy
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie