Fiszki

Test do Policji - test kompetencji zawodowych

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 49251 razy
Organem naczelnym administracji rządowej nie jest:
Administracja rządowa ma strukturę dwustopniową: Organem administracji rządowej jest 1) szczebel centralny (Rada Ministrów,.
Administracja rządowa ma strukturę dwustopniową: Organem administracji rządowej jest 1) szczebel centralny (Rada Ministrów, premier i ministrowie), 2) wojewoda (przedstawiciel rządu.
dministracja rządowa ma strukturę dwustopniową: Organem administracji rządowej jest 1) szczebel centralny (Rada Ministrów.
Administracja rządowa ma strukturę dwustopniową: Organem administracji rządowej jest 1) szczebel centralny (Rada Ministrów, premier i ministrowie), 2) wojewoda (przedstawiciel rządu w terenie).
Administracja rządowa ma strukturę dwustopniową: Organem administracji rządowej jest 1) szczebel centralny (Rada Ministrów, premier i ministrowie), 2) wojewoda (przedstawiciel rządu w terenie).
Prezydent RP ponosi odpowiedzialność za naruszenie ustaw przed:
Trybunałem
Trybunałem Stanu
Stanu
Stan
Trybunałem Stanu
Do kompetencji rady gminy nie należy:
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy: 1. uchwalanie statutu gminy, 2. wybór i odwołanie zarządu, ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego zarządu, stanowienie o kierunkach działania zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, 3. powoł ywanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek przewodniczącego zarządu, 4. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwał y w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium zarządowi z tego tytułu, 5. uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 6. uchwalanie programów gospodarczych, 7. ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im skł adników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki, 8. podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opł at w granicach określonych w odrębnych ustawach, 9. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykł ego zarządu, dotyczących: a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad zarząd może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy, b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez zarząd, c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów, d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd w roku budżetowym,e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy, f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich, g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez zarząd, h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakł adów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek, i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym, 10. określanie wysokości sumy, do której zarząd gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania, 11. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a, 12. podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku, 13. podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społ eczności lokalnych i regionalnych, 14. podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników, 15. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy, 16. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów, 17. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. 18. kontrolowanie działalności Burmistrza oraz miejskich jednostek Organizacyjnych.
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy: 1. uchwalanie statutu gminy, 2. wybór i odwołanie zarządu, ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego zarządu, stanowienie o kierunkach działania zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, 3. powoł ywanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek przewodniczącego zarządu, 4. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwał y w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium zarządowi z tego tytułu, 5. uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 6. uchwalanie programów gospodarczych, 7. ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im skł adników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki, 8. podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opł at w granicach określonych w odrębnych ustawach, 9. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykł ego zarządu, dotyczących: a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad zarząd.
. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a, 12. podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku, 13. podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społ eczności lokalnych i regionalnych, 14. podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników, 15. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy, 16. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów, 17. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. 18. kontrolowanie działalności Burmistrza oraz miejskich
likwidacji i reorganizacji
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy: 1. uchwalanie statutu gminy, 2. wybór i odwołanie zarządu, ustalanie wynagrodzeń przewodniczącego zarządu, stanowienie o kierunkach działania zarządu oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, 3. powoł ywanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek przewodniczącego zarządu, 4. uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwał y w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium zarządowi z tego tytułu, 5. uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, 6. uchwalanie programów gospodarczych, 7. ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im skł adników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki, 8. podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opł at w granicach określonych w odrębnych ustawach, 9. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykł ego zarządu, dotyczących: a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad zarząd może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy, b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez zarząd, c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów, d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd w roku budżetowym,e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy, f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich, g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez zarząd, h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakł adów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek, i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym, 10. określanie wysokości sumy, do której zarząd gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania, 11. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a, 12. podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku, 13. podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społ eczności lokalnych i regionalnych, 14. podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników, 15. nadawanie honorowego obywatelstwa gminy, 16. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów, 17. stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. 18. kontrolowanie działalności Burmistrza oraz miejskich jednostek Organizacyjnych.
Policja składa się z następujących rodzajów służb:
kryminalnej
wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym
informacyjnej
wspomagającej działalność Policji w zakresie logistycznym i technicznym
prewencyjnej
wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym
szpiegowskiej
kryminalnej
wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym
wspomagającej działalność Policji w zakresie logistycznym i technicznym
prewencyjnej
wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym
Policjantowi przysługuje prawo do corocznego płatnego urlopu
wypoczynkowego w wymiarze 26 dni roboczych w pełnym wymiarze:
Prawo do pierwszego urlopu w wymiarze połowy urlopu przysługującego po roku służby policjant uzyskuje po upł ywie 6 miesięcy służby, z tym że prawo do pełnego urlopu nabywa po roku służby.
olicjantowi przysługuje prawo do corocznego pł atnego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni roboczych.
Policjantowi przysługuje prawo do corocznego pł atnego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni roboczych. Prawo do pierwszego urlopu w wymiarze połowy urlopu przysługującego po roku służby policjant uzyskuje po upł ywie 6 miesięcy
Policjantowi przysługuje prawo do corocznego pł atnego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni roboczych. Prawo do pierwszego urlopu w wymiarze połowy urlopu przysługującego po roku służby policjant uzyskuje po upł ywie 6 miesięcy służby, z tym że prawo do pełnego urlopu nabywa po roku służby.
Policjantowi przysługuje prawo do corocznego pł atnego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni roboczych. Prawo do pierwszego urlopu w wymiarze połowy urlopu przysługującego po roku służby policjant uzyskuje po upł ywie 6 miesięcy służby, z tym że prawo do pełnego urlopu nabywa po roku służby.
Przedstawicielem Rady Ministrów w województwie jest:
wojewoda
gminy
powiaty
rada
wojewoda
Jednostkami zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa są:
powiaty
wojewódstwa
gminy
gminy,powiaty i wojewódstwa
gminy,powiaty i wojewódstwa
Komendant wojewódzki Policji jest organem:
wyższego stopnia w stosunku do komendanta powiatowego (miejskiego) Policji
rządowej administracji zespołowej
administracji rządowej na obszarze województwa
rządowej administracji
administracji sądowniczej
wyższego stopnia w stosunku do komendanta powiatowego (miejskiego) Policji
administracji rządowej na obszarze województwa
Sprawy mianowania, przenoszenia, zwalniania ze stanowisk w Policji następują w formie:
W myśl art. 32 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.) mianowanie policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenie oraz zwalnianie z tych stanowisk następuje w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez właściwych przełożonych, tj. komendanta głównego Policji.
W myśl art. 32 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.) mianowanie policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenie oraz zwalnianie z tych stanowisk następuje w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez właściwych przełożonych, tj. komendanta głównego Policji, komendantów wojewódzkich i powiatowych (miejskich) Policji oraz komendantów szkół policyjnych. Powyższe mianowanie uzależnione jest od posiadanego
W myśl art. 32 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.) mianowanie policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenie oraz zwalnianie z tych stanowisk następuje w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez właściwych przełożonych, tj. komendanta głównego Policji, komendantów wojewódzkich i powiatowych (miejskich) Policji oraz komendantów szkół policyjnych. Powyższe mianowanie uzależnione.
W myśl art. 32 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.) mianowanie policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenie oraz zwalnianie z tych stanowisk następuje w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez właściwych przełożonych, tj. komendanta głównego Policji, komendantów wojewódzkich i powiatowych (miejskich) Policji oraz komendantów szkół policyjnych. Powyższe mianowanie uzależnione jest od posiadanego przez policjanta wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby w Policji.
W myśl art. 32 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.) mianowanie policjanta na stanowiska służbowe, przenoszenie oraz zwalnianie z tych stanowisk następuje w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez właściwych przełożonych, tj. komendanta głównego Policji, komendantów wojewódzkich i powiatowych (miejskich) Policji oraz komendantów szkół policyjnych. Powyższe mianowanie uzależnione jest od posiadanego przez policjanta wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby w Policji.
Organy administracji publicznej przestrzegają z urzędu swojej właściwości:
rzeczowej
rzeczowej i miejscowej
odwoł anie
miejscowej
rzeczowej i miejscowej
Od decyzji administracyjnej wydanej przez organ administracji publicznej w pierwszej instancji przysługuje:
ustawa
oddalenie
odwołanie
rada
odwołanie
Termin do wniesienia zażalenia na postanowienie wydane w postępowaniu administracyjnym wynosi:
3 dni
6 dni
2 dni
7 dni
7 dni
Załatwienie sprawy przez organ administracji publicznej wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu:
30 dni
27 dni
21 dni
7 dni
30 dni
Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się:
Art. 3. § 1. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się do: 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) spraw uregulowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 11, poz. 95 i Nr 92, poz. 1062 oraz z 2000 r. Nr 94, poz. 1037), z wyjątkiem przepisów działów IV, V, VII i VIII. § 2. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się również do postępowania w sprawach: 1) (skreślony), 2) (skreślony), 3) (skreślony), 4) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. § 3. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się także do postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników.
Art. 3. § 1. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się do: 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) spraw uregulowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 11, poz. 95 i Nr 92, poz. 1062 oraz z 2000 r. Nr 94, poz. 1037), z wyjątkiem przepisów działów IV, V, VII i VIII. § 2. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się również do postępowania w sprawach: 1) (skreślony), 2) (skreślony), 3) (skreślony), 4) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. § 3. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się także do postępowania w sprawach.
Art. 3. § 1. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Art. 3. § 1. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się do: 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) spraw uregulowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 11, poz. 95 i Nr 92, poz. 1062 oraz z 2000 r. Nr 94, poz. 1037), z wyjątkiem przepisów działów IV, V, VII i VIII. § 2. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się również do postępowania w sprawach: 1) (skreślony), 2) (skreślony), 3) (skreślony), 4) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. § 3. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się także do postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. § 4. Do postępowania w sprawach wymienionych w § 1, 2 i 3 pkt 2 stosuje się jednak przepisy działu VIII. § 5. Rada Ministrów w drodze rozporządzenia może rozciągnąć przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego w całości lub w części na postępowania w sprawach wymienionych w § 2.
Art. 3. § 1. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się do: 1) postępowania w sprawach karnych skarbowych, 2) spraw uregulowanych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 11, poz. 95 i Nr 92, poz. 1062 oraz z 2000 r. Nr 94, poz. 1037), z wyjątkiem przepisów działów IV, V, VII i VIII. § 2. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się również do postępowania w sprawach: 1) (skreślony), 2) (skreślony), 3) (skreślony), 4) należących do właściwości polskich przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. § 3. Przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje się także do postępowania w sprawach wynikających z: 1) nadrzędności i podległości organizacyjnej w stosunkach między organami państwowymi i innymi państwowymi jednostkami organizacyjnymi, 2) podległości służbowej pracowników organów i jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej. § 4. Do postępowania w sprawach wymienionych w § 1, 2 i 3 pkt 2 stosuje się jednak przepisy działu VIII. § 5. Rada Ministrów w drodze rozporządzenia może rozciągnąć przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego w całości lub w części na postępowania w sprawach wymienionych w § 2.
Zwierzchnikiem rządowej administracji zespolonej w województwie jest:
rada
minister
powiat
wojewoda
wojewoda
W postępowaniu administracyjnym występuje zasada:
3-instancyjności
1-instancyjności
2-instancyjności
4-instancyjności
2-instancyjności
W sprawach dotyczących członków wspólnoty samorządowej przeprowadza się:
reforma
referendum
dziennik
ustawa
referendum
Organy administracji publicznej mogą wydawać akty normatywne w postaci:
poczta
elektronicznej
pocztowej
imelowej
elektronicznej
Organami samorządu województwa są:
sejmik
Zarząd województwa i sejmik
Zarząd województwa
rada
Zarząd województwa i sejmik
Ustanowienie statutu województwa należy do właściwości:
sądu
sejmu
powiatu
sejmiku
sejmiku