Fiszki

Test do Policji - test kompetencji zawodowych

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 49215 razy
Bierne prawo w wyborach do Sejmu przysługuje każdemu obywatelowi polskiemu od:
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 23 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 24 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 22 lat.
Wybrany do Sejmu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 21 lat.
Klub parlamentarny tworzy co najmniej:
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 15 posłów, a senacki co najmniej 7 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 18 posłów, a senacki co najmniej 7 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 15 posłów, a senacki co najmniej 8 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 16 posłów, a senacki co najmniej 7 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Zgodnie z regulaminami Sejmu i Senatu, klub poselski tworzy co najmniej 15 posłów, a senacki co najmniej 7 senatorów. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólny klub parlamentarny
Władzę ustawodawczą w Rzeczypospolitej Polskiej sprawują:
parlament
Senat
Sejm
Sejm i Senat-parlament
Sejm i Senat-parlament
Sejm RP składa się:
461 posłów
462 posłów
463 posłów
460 posłów
460 posłów
Senat RP składa się:
105 senatorów
101 senatorów
100 senatorów
102 senatorów
100 senatorów
Wybrany do Sejmu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy:
21 lat
22 lat
25 lat
24 lat
21 lat
Wybrany do Senatu RP może być obywatel polski mający prawo wybierania,który najpóźniej w dniu wyborów kończy:
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 31 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 33 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 32 lat
Wybrany do Senatu może być obywatel polski mający prawo wybierania, który najpóźniej w dniu wyborów kończy 30 lat
Zasady i tryb zgłaszania kandydatów na posłów i senatorów i przeprowadzania wyborów oraz warunki ważności wyborów określa:
paragraf
ustawa
notatka
przeprowadzający wybory
ustawa
Ważność wyborów do Sejmu i Senatu RP stwierdza:
Sejmik wojewódzki
Sejmu
Senatu
Sąd Najwyższy
Sąd Najwyższy
Obywatel polski nie może sprawować mandatu poselskiego, jeżeli jest:
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji
Sędzia, prokurator, urzędnik służby cywilnej, żołnierz pozostający w czynnej służbie wojskowej, funkcjonariusz policji oraz funkcjonariusz służb ochrony państwa nie mogą sprawować mandatu poselskiego
Poseł nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bez zgody:
Prezydenta
Burmistrza
Sejmu
Marszałka Sejmu
Sejmu
O zatrzymaniu posła Rzeczypospolitej Polskiej niezwłocznie powiadamia się:
Rada Ministrów
Prezydent
Marszałek Sejmu
Marszałek
Marszałek Sejmu
Inicjatywa ustawodawcza przysługuje m.in. grupie obywateli mających prawo wybierania do Sejmu. Grupa ta musi liczyć co najmniej:
20 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
10 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
200 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
120 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
100 000 obywateli mających prawo wybierania do Sejmu
Inicjatywa ustawodawcza przysługuje:
posłom (grupie liczącej 15 posłów), senatowi, prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze do sejmu
posłom (grupie liczącej 15 posłów), senatowi, prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze
posłom (grupie liczącej 15 posłów), senatowi, prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys. obywateli posiadających czynne prawo
posłom (grupie liczącej 15 posłów), senatowi, prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys.
posłom (grupie liczącej 15 posłów), senatowi, prezydentowi i Radzie Ministrów, a także grupie co najmniej 100 tys. obywateli posiadających czynne prawo wyborcze do sejmu
Sejm uchwala:
praw obywatela
uchwały
ustawy
dzieniki ustaw
ustawy
Sejm rozpatruje projekt ustawy w:
Sejm rozpatruje projekt w trzech czytaniach; Art. 116.
Sejm rozpatruje projekt w trzech czytaniach; Art. 119.
Sejm rozpatruje projekt w trzech czytaniach; Art. 118
Sejm rozpatruje projekt w trzech czytaniach; Art. 117.
Sejm rozpatruje projekt w trzech czytaniach; Art. 119.
Mandat posła można łączyć z funkcją:(zaznacz poprawne odpowiedzi)
inną niż funkcja Rzecznika Praw Obywatelskich i zastępców
inną niż funkcja Prezesa Najwyższej Izby Kontroli i zastępców
inną niż funkcja Prezesa Narodowego Banku Polskiego i zastępców
inną niż funkcja Rzecznika Praw Dziecka i zastępców
inną niż funkcja Przewodniczącego Komisji Sejmowej i zastępców
inną niż funkcja Rzecznika Praw Obywatelskich i zastępców
inną niż funkcja Prezesa Najwyższej Izby Kontroli i zastępców
inną niż funkcja Prezesa Narodowego Banku Polskiego i zastępców
inną niż funkcja Rzecznika Praw Dziecka i zastępców
Inicjatywa ustawodawcza nie przysługuje:
posłom
Komisji śledczej
grupie co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do sejmu
Radzie Ministrów
Prezydentowi RP
Senatowi
Komisji śledczej
Prawo wnoszenia poprawek do projektu ustawy w czasie rozpatrywania przez Sejm nie przysługuje:
Radzie Ministrów
Marszałkowi Sejmu
wnioskodawcy projektu
posłom
Marszałkowi Sejmu
Prezes Rady Ministrów i pozostali członkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu:
Prezes Rady Ministrów i pozostali czł onkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 24 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali czł onkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 23 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali czł onkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 22 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali czł onkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 21 dni
Prezes Rady Ministrów i pozostali czł onkowie Rady Ministrów mają obowiązek udzielenia odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie w ciągu 21 dni