Fiszki

Test do Policji - test kompetencji zawodowych

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 315 Rozwiązywany: 49223 razy
Kandydatów na posłów i senatorów mogą zgłaszać:
Kandydatów na posł ów i senatorów mogą zgłaszać partie polityczne oraz wyborcy
Kandydatów na posł ów i senatorów
Kandydatów na posł ów i senatorów mogą zgłaszać partie polityczne
Kandydatów na posł ów i senatorów mogą zgłaszać partie
Kandydatów na posł ów i senatorów mogą zgłaszać partie polityczne oraz wyborcy
Wyborcy przysługuje prawo zgłoszenia protestu przeciwko ważności wyborów na zasadach określonych w ustawie do:
Protest przeciwko ważności wyborów w okręgu wyborczym lub przeciwko wyborowi posła lub senatora może wnieść wyborca
do posł ów lub posła, senatorów lub senatora stosuje się przepisy o obowiązkach i prawach posł ów i senatorów.
do Sądu Najwyższego U S T A W A z dnia 12 kwietnia 2001 r. ORDYNACJA WYBORCZA DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Rozdział 10 Art. 78. Art. 79. 1. Przeciwko ważności wyborów, ważności wyborów w okręgu lub wyborowi posła lub senatora może być wniesiony protest z powodu dopuszczenia się przestępstwa przeciwko wyborom lub naruszenia przepisów niniejszej ustawy dotyczących głosowania, ustalenia wyników głosowania lub wyników wyborów. 2. Jeżeli podstawę protestu stanowi zarzut popełnienia przestępstwa przeciwko wyborom albo naruszenia przez Państwową Komisję Wyborczą przepisów niniejszej ustawy dotyczących ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów, może go wnieść każdy wyborca. 3. Protest przeciwko ważności wyborów w okręgu wyborczym lub przeciwko wyborowi posła lub senatora może wnieść wyborca, którego nazwisko w dniu wyborów był o umieszczone w spisie wyborców w jednym z obwodów głosowania na obszarze danego okręgu wyborczego. 4. Prawo wniesienia protestu przysługuje również przewodniczącemu właściwej komisji wyborczej i pełnomocnikowi wyborczemu komitetu wyborczego. 5. W razie wniesienia protestu przeciwko ważności wyborów, ważności wyborów w okręgu lub wyborowi posła lub senatora, do czasu rozstrzygnięcia sprawy w sposób określony w art. 82, do posł ów lub posła, senatorów lub senatora stosuje się przepisy o obowiązkach i prawach posł ów i senatorów.
rawo wniesienia protestu przysługuje również przewodniczącemu właściwej komisji wyborczej i pełnomocnikowi wyborczemu komitetu wyborczego
do Sądu Najwyższego U S T A W A z dnia 12 kwietnia 2001 r. ORDYNACJA WYBORCZA DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Rozdział 10 Art. 78. Art. 79. 1. Przeciwko ważności wyborów, ważności wyborów w okręgu lub wyborowi posła lub senatora może być wniesiony protest z powodu dopuszczenia się przestępstwa przeciwko wyborom lub naruszenia przepisów niniejszej ustawy dotyczących głosowania, ustalenia wyników głosowania lub wyników wyborów. 2. Jeżeli podstawę protestu stanowi zarzut popełnienia przestępstwa przeciwko wyborom albo naruszenia przez Państwową Komisję Wyborczą przepisów niniejszej ustawy dotyczących ustalenia wyników głosowania i wyników wyborów, może go wnieść każdy wyborca. 3. Protest przeciwko ważności wyborów w okręgu wyborczym lub przeciwko wyborowi posła lub senatora może wnieść wyborca, którego nazwisko w dniu wyborów był o umieszczone w spisie wyborców w jednym z obwodów głosowania na obszarze danego okręgu wyborczego. 4. Prawo wniesienia protestu przysługuje również przewodniczącemu właściwej komisji wyborczej i pełnomocnikowi wyborczemu komitetu wyborczego. 5. W razie wniesienia protestu przeciwko ważności wyborów, ważności wyborów w okręgu lub wyborowi posła lub senatora, do czasu rozstrzygnięcia sprawy w sposób określony w art. 82, do posł ów lub posła, senatorów lub senatora stosuje się przepisy o obowiązkach i prawach posł ów i senatorów.
Sejm i Senat obradują na:
posiedzeniach
posiedzeniach sejmu
rada
ministów
posiedzeniach
Regulamin Sejmu uchwalany jest przez:
Sejm
Rada
Senat
Powiat
Sejm
Posiedzenia Sejmu są:
1. Posiedzenia Sejmu są jawne. Jawność posiedzeń Sejmu zapewnia się w szczególności poprzez: 1) wcześniejsze informowanie opinii publicznej o posiedzeniach Sejmu, 2) umożliwienie prasie, radiu i telewizji sporządzania sprawozdań z posiedzeń Sejmu, 3) umożliwienie publiczności obserwowania obrad Sejmu z galerii w sali posiedzeń Sejmu, na zasadach określonych przez Marszałka Sejmu w przepisach porządkowych. 2. Sejm, na wniosek Prezydium Sejmu lub co najmniej 30 posłów, może uchwalić tajność obrad, jeżeli wymaga tego dobro Państwa. 3. Sejm rozstrzyga o tajności obrad bez udziału publiczności i przedstawicieli prasy, radia i telewizji, po wysłuchaniu uzasadnienia wniosku - bez debaty. Uchwała o tajności obrad podejmowana jest bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby posłów. 1. Posiedzenia Sejmu odbywają się w terminach ustalonych przez Prezydium Sejmu lub uchwałą Sejmu. 2. Porządek dzienny posiedzenia Sejmu ustala Marszałek Sejmu, po wysłuchaniu opinii Konwentu Seniorów. 3. Wnioski o uzupełnienie porządku dziennego mogą zgłaszać kluby, koła oraz grupy co najmniej 15 posłów, przedstawiając je Marszałkowi Sejmu w formie pisemnej do godziny 21.00 dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia posiedzenia Sejmu. 4. W przypadku braku jednolitej opinii Konwentu Seniorów w sprawie porządku dziennego posiedzenia, w spornych punktach porządku rozstrzyga Sejm, po przedstawieniu sprawy przez Marszałka Sejmu. Gł osowanie nie jest poprzedzone debatą ani zadawaniem pytań. 5. Wnioski nieuwzględnione przez Marszałka Sejmu, o których mowa w ust. 3, stają się przedmiotem rozstrzygnięcia przez Sejm w terminie nieprzekraczającym czterech miesięcy od dnia ich z 6. Przepisów ust. 3-5 nie stosuje się do wniosku, o którym mowa w art. 10a ust. 1.
1. Posiedzenia Sejmu są jawne. Jawność posiedzeń Sejmu zapewnia się w szczególności poprzez: 1) wcześniejsze informowanie opinii publicznej o posiedzeniach Sejmu, 2) umożliwienie prasie, radiu i telewizji sporządzania sprawozdań z posiedzeń Sejmu, 3) umożliwienie publiczności obserwowania obrad Sejmu z galerii w sali posiedzeń Sejmu, na zasadach określonych przez Marszałka Sejmu w przepisach porządkowych. 2. Sejm, na wniosek Prezydium Sejmu lub co najmniej 30 posłów, może uchwalić tajność obrad, jeżeli wymaga tego dobro Państwa. 3. Sejm rozstrzyga o tajności obrad bez udziału publiczności i przedstawicieli prasy, radia i telewizji, po wysłuchaniu
1. Posiedzenia Sejmu są jawne. Jawność posiedzeń Sejmu zapewnia się w szczególności poprzez: 1) wcześniejsze informowanie opinii publicznej o posiedzeniach Sejmu, 2) umożliwienie prasie, radiu i telewizji sporządzania sprawozdań z posiedzeń Sejmu, 3) umożliwienie publiczności obserwowania obrad Sejmu z galerii w sali posiedzeń Sejmu, na zasadach określonych przez Marszałka Sejmu w przepisach porządkowych. 2. Sejm, na wniosek Prezydium Sejmu lub co najmniej 30 posłów, może uchwalić tajność obrad, jeżeli wymaga tego dobro Państwa. 3. Sejm rozstrzyga o tajności obrad bez udziału publiczności i przedstawicieli prasy, radia i telewizji, po wysłuchaniu
Prezydium Sejmu lub uchwałą Sejmu. 2. Porządek dzienny posiedzenia Sejmu ustala Marszałek Sejmu, po wysłuchaniu opinii Konwentu Seniorów. 3. Wnioski o uzupełnienie porządku dziennego mogą zgłaszać kluby, koła oraz grupy co najmniej 15 posłów, przedstawiając je Marszałkowi Sejmu w formie pisemnej do godziny 21.00 dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia posiedzenia Sejmu. 4. W przypadku braku jednolitej opinii Konwentu Seniorów w sprawie porządku dziennego posiedzenia, w spornych punktach porządku rozstrzyga Sejm, po przedstawieniu sprawy przez Marszałka Sejmu. Gł osowanie nie jest poprzedzone debatą ani zadawaniem pytań. 5. Wnioski nieuwzględnione przez Marszałka Sejmu, o których mowa w ust. 3, stają się przedmiotem rozstrzygnięcia przez Sejm w terminie nieprzekraczającym czterech miesięcy od dnia ich z 6. Przepisów ust. 3-5 nie stosuje się do wniosku, o którym mowa w art. 10a ust. 1.
1. Posiedzenia Sejmu są jawne. Jawność posiedzeń Sejmu zapewnia się w szczególności poprzez: 1) wcześniejsze informowanie opinii publicznej o posiedzeniach Sejmu, 2) umożliwienie prasie, radiu i telewizji sporządzania sprawozdań z posiedzeń Sejmu, 3) umożliwienie publiczności obserwowania obrad Sejmu z galerii w sali posiedzeń Sejmu, na zasadach określonych przez Marszałka Sejmu w przepisach porządkowych. 2. Sejm, na wniosek Prezydium Sejmu lub co najmniej 30 posłów, może uchwalić tajność obrad, jeżeli wymaga tego dobro Państwa. 3. Sejm rozstrzyga o tajności obrad bez udziału publiczności i przedstawicieli prasy, radia i telewizji, po wysłuchaniu uzasadnienia wniosku - bez debaty. Uchwała o tajności obrad podejmowana jest bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby posłów. 1. Posiedzenia Sejmu odbywają się w terminach ustalonych przez Prezydium Sejmu lub uchwałą Sejmu. 2. Porządek dzienny posiedzenia Sejmu ustala Marszałek Sejmu, po wysłuchaniu opinii Konwentu Seniorów. 3. Wnioski o uzupełnienie porządku dziennego mogą zgłaszać kluby, koła oraz grupy co najmniej 15 posłów, przedstawiając je Marszałkowi Sejmu w formie pisemnej do godziny 21.00 dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia posiedzenia Sejmu. 4. W przypadku braku jednolitej opinii Konwentu Seniorów w sprawie porządku dziennego posiedzenia, w spornych punktach porządku rozstrzyga Sejm, po przedstawieniu sprawy przez Marszałka Sejmu. Gł osowanie nie jest poprzedzone debatą ani zadawaniem pytań. 5. Wnioski nieuwzględnione przez Marszałka Sejmu, o których mowa w ust. 3, stają się przedmiotem rozstrzygnięcia przez Sejm w terminie nieprzekraczającym czterech miesięcy od dnia ich z 6. Przepisów ust. 3-5 nie stosuje się do wniosku, o którym mowa w art. 10a ust. 1.
Jeżeli Sejm nie może się zebrać na posiedzenie, o stanie wojny postanawia:
Prezydent
Prezydent Rzeczypospolitej
Prezydent miasta
Burmistrz
Prezydent Rzeczypospolitej
Marszałek Sejmu może odmówić poddania pod głosowanie poprawki, która:
uprzednio nie była przedłożona komisji
została uprzednio przedłożona komisji
została przedłożona komisji w dzień głosowania
uprzednio nie była przedłożona komisji
Prezydent Rzeczypospolitej podpisuje ustawę w ciągu:
23 dni
22 dni
21 dni
24 dni
21 dni
Przed podpisaniem ustawy Prezydent Rzeczypospolitej może wystąpić z wnioskiem w sprawie zgodności ustawy z Konstytucją do:
Trybunału Konstytucyjnego
Konstytucyjnego
Konstytucyjnego Trybunału
Trybunału
Trybunału Konstytucyjnego
W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być przeprowadzone:
Ustawa
Referendum
Reforma
Uchwała
Referendum
Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić:
ustawa
sejm
senat
ustalenia
sejm
Kandydata na Marszałka Sejmu może zgłosić co najmniej:
co najmniej 15 posłów. Poseł może poprzeć tylko jedną kandydaturę
co najmniej 12 posłów. Poseł może poprzeć tylko jedną kandydaturę
co najmniej 14 posłów. Poseł może poprzeć tylko jedną kandydaturę
Poseł może poprzeć tylko jedną kandydaturę
co najmniej 15 posłów. Poseł może poprzeć tylko jedną kandydaturę
Ilu sekretarzy wybiera sejm?
12 seketarzy sejmu
20 seketarzy sejmu
14 seketarzy sejmu
17seketarzy sejmu
20 seketarzy sejmu
Sejm wybiera Prezesa Rady Ministrów w głosowaniu:
pisemnym
ustym
wyborców
imiennym
imiennym
Klub poselski tworzy co najmniej:
Klub tworzy co najmniej 15 posłów, koło co najmniej 3 posł ów. Poseł może należeć tylko do jednego klubu lub koła poselskiego. Kluby lub koła poselskie mogą na zasadzie wzajemnych porozumień ustanawiać wspólną reprezentację w Konwencie Seniorów. Skł ady osobowe oraz regulaminy wewnętrzne podawane są prze wł adze klubów poselskich i kół do wiadomości
Klub tworzy co najmniej 15 posłów, koło co najmniej 3 posł ów. Poseł może należeć tylko do jednego klubu lub koła poselskiego. Kluby lub koła poselskie mogą na zasadzie wzajemnych porozumień ustanawiać wspólną reprezentację w Konwencie Seniorów
Klub tworzy co najmniej 15 posłów, koło co najmniej 3 posł ów. Poseł może należeć tylko do jednego klubu lub koła poselskiego. Kluby lub koła poselskie mogą na zasadzie wzajemnych porozumień ustanawiać wspólną
Klub tworzy co najmniej 15 posłów, koło co najmniej 3 posł ów. Poseł może należeć tylko do jednego klubu lub koła poselskiego. Kluby lub koła poselskie mogą na zasadzie wzajemnych porozumień ustanawiać wspólną reprezentację w Konwencie Seniorów. Skł ady osobowe oraz regulaminy wewnętrzne podawane są prze wł adze klubów poselskich i kół do wiadomości Marszałka Sejmu
Klub tworzy co najmniej 15 posłów, koło co najmniej 3 posł ów. Poseł może należeć tylko do jednego klubu lub koła poselskiego. Kluby lub koła poselskie mogą na zasadzie wzajemnych porozumień ustanawiać wspólną reprezentację w Konwencie Seniorów. Skł ady osobowe oraz regulaminy wewnętrzne podawane są prze wł adze klubów poselskich i kół do wiadomości Marszałka Sejmu
Koła poselskie tworzy co najmniej:
7 posłów
12 posłów
11 posłów
3 posłów
3 posłów
Poseł należeć może tylko do:
jednego klubu lub koła poselskiego
dwóch klubu lub koła poselskiego
czterech klubu lub koła poselskiego
trzech klubu lub koła poselskiego
jednego klubu lub koła poselskiego
Prezydium Sejmu tworzą:
Marszałek i Wicemarszałek
Wicemarszałek
Wicemarszałek
Marszałek
Marszałek i Wicemarszałek
Komisje nadzwyczajne powołuje i odwołuje:
Sejm, określając jednocześnie cel
Sejm
Sejm, określając jednocześnie cel, zasady i tryb jej działania
zasady i tryb jej działania
Sejm, określając jednocześnie cel, zasady i tryb jej działania
Prezesa Narodowego Banku Polskiego powołuje:
Sądy i Trybunały
Sądy
Trybunały
Sejm
Sejm