Test w formie fiszek Test z Ochrony Własności Intelektualnej i Przemysłowej.
Ilość pytań: 20
Rozwiązywany: 7655 razy
Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie:
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta nie otrzymała umówionej zapłaty za pozowanie
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
Rozpowszechnianie wizerunku osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych oraz osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza:
wymaga zezwolenia na piśmie
wymaga zezwolenia
nie wymaga zezwolenia
nie wymaga zezwolenia
Jeżeli osoba, do której korespondencja jest skierowana, nie wyraziła innej woli, rozpowszechnianie korespondencji, w okresie dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia:
organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
urzędu pocztowego
małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa
małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa
Działania aktorów, recytatorów, dyrygentów, instrumentalistów, wokalistów, tancerzy i mimów oraz innych osób w sposób twórczy przyczyniających się do powstania wykonania są:
wykonaniami, które nie są prawami pokrewnymi
artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
prawami sztuki
artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
Prawo do wynagrodzenia za korzystanie z artystycznego wykonania lub za rozporządzanie prawami do takiego wykonania określone w umowie albo przyznane w przepisach prawa wygasa z upływem:
sześćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
siedemdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
Jeżeli po ustaleniu artystycznego wykonania nastąpiła publikacja utrwalenia tego wykonania lub jego publiczne odtworzenie, okres ochrony liczy się:
mimo wszystko od chwili ustalenia
od chwili śmierci artysty wykonawcy
od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego z nich, które miało miejsce wcześniej
od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego z nich, które miało miejsce wcześniej
Kierownik zespołu:
jest częściowo umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
nie jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
Fonogramem jest:
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
utwór audiowizualny
pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
Wideogramem jest:
pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
utwór audialny
pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
Prawo do rozporządzania i korzystania z fonogramu lub wideogramu gaśnie z upływem:
siedemdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
sześćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
Prawo do rozporządzania i korzystania ze nadań programów gaśnie z upływem:
siedemdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
pięćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
sześćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
pięćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
Wydawcy, który jako pierwszy w sposób zgodny z prawem opublikował lub w inny sposób rozpowszechnił utwór, którego czas ochrony już wygasł, a jego egzemplarze nie były jeszcze publicznie udostępniane, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania tym utworem i korzystania z niego na wszystkich polach eksploatacji przez okres:
trzydziestu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
dwudziestu pięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
pięćdziesięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
dwudziestu pięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
Temu, kto po upływie czasu ochrony prawa autorskiego do utworu przygotował jego wydanie krytyczne lub naukowe, niebędące utworem, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania takim wydaniem i korzystania z niego przez okres:
minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Prezes Funduszu Promocji Twórczości
Prezes Rady Ministrów
minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Nadzór nad organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi sprawuje:
Prezes Rady Ministrów
minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Prezes Funduszu Promocji Twórczości
minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi:
może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania tylko prawem autorskim
nie może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
nie może, bez ważnych powodów, odmówić podjęcia zarządzania prawem autorskim lub prawem pokrewnym
Organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi:
może, bez ważnych powodów, odmówić zgody na korzystanie tylko z utworów
może, bez ważnych powodów, odmówić zgody na korzystanie z utworów lub artystycznych wykonań w granicach wykonywanego przez siebie zarządu
nie może, bez ważnych powodów, odmówić zgody na korzystanie z utworów lub artystycznych wykonań w granicach wykonywanego przez siebie zarządu
nie może, bez ważnych powodów, odmówić zgody na korzystanie z utworów lub artystycznych wykonań w granicach wykonywanego przez siebie zarządu
Jeżeli na danym polu eksploatacji działa więcej niż jedna organizacja zbiorowego zarządzania, organizacją właściwą w rozumieniu ustawy jest organizacja, do której należy twórca lub artysta wykonawca, a gdy twórca lub artysta wykonawca nie należy do żadnej organizacji albo nie ujawnił swojego autorstwa - organizacja wskazana przez:
Prezesa Rady Ministrów
Komisję Prawa Autorskiego
ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Komisję Prawa Autorskiego
Od orzeczeń Komisji w sprawie wskazania organizacji zbiorowego zarządzania służy odwołanie do:
Naczelnego Sądu Administracyjnego
Ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Prezesa Rady Ministrów
Ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Środki Funduszu Promocji Twórczości przeznacza się na:
tylko stypendia dla twórców
stypendia dla twórców, pokrycie w całości lub w części kosztów wydań utworów o szczególnym znaczeniu dla kultury i nauki polskiej oraz wydań dla niewidomych i pomoc socjalną dla twórców
tylko pomoc socjalną dla twórców
stypendia dla twórców, pokrycie w całości lub w części kosztów wydań utworów o szczególnym znaczeniu dla kultury i nauki polskiej oraz wydań dla niewidomych i pomoc socjalną dla twórców