Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 2123 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
10kb/s
1Mb/s
<1kb/s
100kb/s
>10Mb/s
10kb/s
1Mb/s
100kb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
1Mb/s
100kb/s
<1kb/s
>10Mb/s
10kb/s
<1kb/s
>10Mb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
gwiazda
topologia dowolna
pierścień
Magistrala
drzewo
pierścień
drzewo
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
magistrala
pierścień
topologia dowolna
gwiazda
drzewo
topologia dowolna
gwiazda
drzewo
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Światłowodu
Linii energetycznej 230V/50Hz
Linii radiowej
Skrętki zasilanej
Przewodu wiolożyłowego
Światłowodu
Skrętki zasilanej
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
linii radiowej
światłowodu
skrętki zasilanej
linii energetycznej 230V/50Hz
przewodu wielożyłowego
światłowodu
przewodu wielożyłowego
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
10 000 węzłów
1 000 wezłów
100 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
2 węzły
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
10 000 węzłów
1 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 000 węzłów
1 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
odbiorcy energii była w paśmie A
Dostawcy energii była w paśmie A
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie D
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
2,45 GHz
130 kHz
315,7 MHz
433,9 MHz
869,0 MHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
1.869 GHz
433.9 MHz (433.92 MHz)
31.57 MHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
130 kHz
433.9 MHz (433.92 MHz)
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
Skrót HD w sieciach oznacza:
Heavy Duty
High Definition
Hamming Distance
Host Data
High Density
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
InterBus-S
DevceNet
HART
D2B
Linet
InterBus-S
D2B
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
Lin
D2B
X-10
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
MOST
EIB
X-10
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
EIB
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
D2B
MI-Bus
FlexRay
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
CAN
FastDrive
Linx
TTP/C
Byteflight
D2B
MI-Bus
FlexRay
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
CAN
TTP/C
Byteflight
Światłowody są stosowane w sieci:
MOST
D2B
Bytefight
FlexRay
MI-Bus
CAN
MOST
D2B
Bytefight
FlexRay
Protokoły dostępu do medium sieci to:
Aloha
CSMA/CA
CLS
TTp
TokenRing
Aloha
CSMA/CA
Norma IEEE1451 określa:
Formaty ramki
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Prędkości transmisji
Format TEDS
Format preambuły
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
HomeRF inż. Bluetooth
Nokia30 niż ZigBee
Bluetooth niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
Nokia 30 niż Home RF
WiFi niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
SDS
NMEA 2000
CANopen
Device Net
SAE J1939
SDS
NMEA 2000
CANopen
Device Net
SAE J1939
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola kontrolnego
Długością pola danych
Długością pola CRC
Długością pola identyfikatora
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Fiat
Renault
Ford
Audi (A-BUS)
Peugeot
Opel
Volvo
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Fiat
Renault
Peugeot
Volvo
Standard HART:
Ma pętlę 4-20mA
Ma preambułę FF:FF
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
jest wycofywany
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
Ma pętlę 4-20mA
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
jest wycofywany
Protokół DSR służy do:
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Usypiania węzłów
Utrzymania trasy
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Węzły EIB:
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
Są kompatybilne z KNX
wymagają ustawienia adresu
są dopuszczone w Europie
Nie są dopuszczone w Europie
Nie wymagają konfiguracji
Komunikują się po skrętce
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
Są kompatybilne z KNX
wymagają ustawienia adresu
są dopuszczone w Europie

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby