Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 2150 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
10kb/s
100kb/s
>10Mb/s
1Mb/s
<1kb/s
10kb/s
100kb/s
1Mb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
1Mb/s
<1kb/s
10kb/s
100kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
>10Mb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
pierścień
drzewo
gwiazda
topologia dowolna
Magistrala
pierścień
drzewo
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
topologia dowolna
drzewo
magistrala
pierścień
gwiazda
topologia dowolna
drzewo
gwiazda
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Skrętki zasilanej
Linii energetycznej 230V/50Hz
Światłowodu
Linii radiowej
Przewodu wiolożyłowego
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
linii energetycznej 230V/50Hz
przewodu wielożyłowego
skrętki zasilanej
światłowodu
linii radiowej
przewodu wielożyłowego
światłowodu
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
1 000 wezłów
2 węzły
10 000 węzłów
10 węzłów
100 węzłów
2 węzły
10 węzłów
100 węzłów
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
10 węzłów
1 000 węzłów
10 000 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
1 000 węzłów
10 000 węzłów
2 węzły
100 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie D
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie B
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
130 kHz
869,0 MHz
2,45 GHz
433,9 MHz
315,7 MHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
130 kHz
433.9 MHz (433.92 MHz)
1.869 GHz
31.57 MHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
Skrót HD w sieciach oznacza:
High Definition
Heavy Duty
High Density
Hamming Distance
Host Data
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
Linet
InterBus-S
DevceNet
D2B
HART
InterBus-S
D2B
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
Lin
MOST
D2B
EIB
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
CAN
TTP/C
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
Byteflight
D2B
FastDrive
FlexRay
Linx
MI-Bus
CAN
TTP/C
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
Byteflight
D2B
FlexRay
MI-Bus
Światłowody są stosowane w sieci:
MI-Bus
FlexRay
CAN
D2B
Bytefight
MOST
FlexRay
D2B
Bytefight
MOST
Protokoły dostępu do medium sieci to:
CLS
TokenRing
CSMA/CA
Aloha
TTp
CSMA/CA
Aloha
Norma IEEE1451 określa:
Formaty ramki
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Format preambuły
Format TEDS
Prędkości transmisji
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
Nokia 30 niż Home RF
Nokia30 niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
WiFi niż ZigBee
Bluetooth niż ZigBee
HomeRF inż. Bluetooth
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
NMEA 2000
SDS
SAE J1939
CANopen
Device Net
NMEA 2000
SDS
SAE J1939
CANopen
Device Net
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością pola CRC
Długością pola kontrolnego
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola danych
Długością pola identyfikatora
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Ford
Volvo
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Peugeot
Renault
Opel
Fiat
Audi (A-BUS)
Volvo
Peugeot
Renault
Fiat
Standard HART:
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma preambułę FF:FF
jest wycofywany
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
Ma pętlę 4-20mA
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
jest wycofywany
Ma pętlę 4-20mA
Protokół DSR służy do:
Utrzymania trasy
Optymalizacji trasy
Usypiania węzłów
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Utrzymania trasy
Optymalizacji trasy
Wykrywania trasy
Węzły EIB:
Nie wymagają konfiguracji
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
Nie są dopuszczone w Europie
Są kompatybilne z KNX
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
są dopuszczone w Europie
Komunikują się po skrętce
wymagają ustawienia adresu
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
Są kompatybilne z KNX
są dopuszczone w Europie
wymagają ustawienia adresu

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby