Fiszki

Egzamin inżynierski

Test w formie fiszek Egzamin inżynierski
Ilość pytań: 151 Rozwiązywany: 12134 razy
Dobry stan chemiczny wód podziemnych oznacza, że:
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć stanu ekologicznego środowiska
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie i przewodność elektrolityczna właściwa wody nie wykazują efektów intruzji wód słonych, nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć dla stanu ekologicznego środowiska
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie nie wykazują efektów intruzji wód słonych, nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć dla stanu ekologicznego środowiska
stężenia związków chemicznych rozpuszczonych w wodzie i przewodność elektrolityczna właściwa wody nie wykazują efektów intruzji wód słonych, nie przekraczają norm jakości wody oraz nie mogą pogorszyć dla stanu ekologicznego środowiska
Stan wód powierzchniowych jest to:
wyrażenie stanu części wód powierzchniowych, określone na podstawie ich stanu ekologicznego i stanu chemicznego, przy czym ogólny stan wód powierzchniowych równy jest gorszemu z tych dwóch stanów
stan oparty o elementy biologiczne jakości wód i elementy hydromorfologiczne jakości wód wspierające elementy biologiczne
określenie jakości struktury i funkcjonowania całokształtu ekosystemu wodnego związanego z wodami powierzchniowymi, ustalone zgodnie z wytycznymi zawartymi w załączniku do Ramowej Dyrektywy Wodnej
wyrażenie stanu części wód powierzchniowych, określone na podstawie ich stanu ekologicznego i stanu chemicznego, przy czym ogólny stan wód powierzchniowych równy jest gorszemu z tych dwóch stanów
Instrumenty zarządzania wodą to:
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, warunki korzystania z wód dorzecza, pozwolenia wodnoprawne, opłaty i należności za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, kataster wodny, kontrola gospodarowania wodami, plany zarządzania powodzią
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, analiza stanu zlewni, pozwolenia wodnoprawne, kataster wodny, kontrola gospodarowania wodami, plany zarządzania powodzią
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, pozwolenia wodnoprawne, opłaty i należności za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, kataster wodny, plany zarządzania powodzią
plany gospodarowania wodą w dorzeczu, warunki korzystania z wód dorzecza, pozwolenia wodnoprawne, opłaty i należności za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, kataster wodny, kontrola gospodarowania wodami, plany zarządzania powodzią
Instrumenty zarządzania wodą są wykorzystywane przez:
Państwową Służbę Hydrologiczną
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
Mapy zagrożenia powodzią będące częścią planów zarzadzania ryzykiem powodzi, przedstawiają obszary narażone na niebezpieczeństwo powodzi poprzez wskazanie zasięgu zalania terenu:
określonego dla powodzi o wysokim prawdopodobieństwie wystąpienia
określonego na podstawie największej zaobserwowanej powodzi
w scenariuszach dotyczących różnego prawdopodobieństwa wystąpienia powodzi
w scenariuszach dotyczących różnego prawdopodobieństwa wystąpienia powodzi
Strategia gospodarowania wodą zawarta w Planie gospodarowania wodą dorzecza to:
program koniecznych do realizacji działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą
program koniecznych do realizacji działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą, wraz z ich harmonogramem i kalkulacją nakładów finansowych
koncepcja wariantowych działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą, których wybór uwarunkowany będzie aktualną sytuacją ekonomiczną w trakcie okresu realizacji Planu
koncepcja wariantowych działań dążących do osiągnięcia założonego celu zarządzania wodą, których wybór uwarunkowany będzie aktualną sytuacją ekonomiczną w trakcie okresu realizacji Planu
Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe:
analiza ekonomiczna programu zaplanowanych działań dotyczy kalkulacji koniecznych nakładów finansowych i omówienia sposobów finansowania działań
za planowanie gospodarki wodnej w regionach wodnych odpowiedzialny jest prezes Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej (KZGW)
zasady i zakres informowania społeczeństwa o planowanych działaniach są zalecanym ale nie niezbędnym elementem Planu
analiza ekonomiczna programu zaplanowanych działań dotyczy kalkulacji koniecznych nakładów finansowych i omówienia sposobów finansowania działań
Analiza stanu dorzecza będąca częścią Planu winna zawierać
wykaz instytucji odpowiedzialnych za zarządzanie wodą, charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, wykaz istotnych presji i ognisk 9 zanieczyszczeń, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, analizę istotnych presji i ognisk zanieczyszczeń i ich skutków, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
cel zarządzania wodą w dorzeczu, charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, analizę zinwentaryzowanych presji i ognisk zanieczyszczeń, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
charakterystykę części wód podziemnych i powierzchniowych, analizę istotnych presji i ognisk zanieczyszczeń i ich skutków, charakter zagospodarowania terenu, charakterystykę obszarów prawnie chronionych
Składniki bilansu wodnogospodarczego zlewni lub obszaru wodnogospodarczego to:
odpływ podziemny do rzek, przepływ nienaruszalny rzek, ilość wody na potrzeby energetyki, przemysłu, gospodarki komunalnej miast, rolnictwa, wsi i miast bez wodociągów
opady, dopływ z poza granic, parowanie i transpiracja, odpływ wody poza granice, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja, pobór wód powierzchniowych i podziemnych w tym kopalnianych, pobór wód z odwodnienia budowli, pobór ze źródeł
ilość wody na potrzeby energetyki, przemysłu, gospodarki komunalnej miast, rolnictwa, wsi i miast bez wodociągów, pobór wód powierzchniowych i podziemnych w tym kopalnianych, pobór wód z odwodnienia budowli, pobór ze źródeł
ilość wody na potrzeby energetyki, przemysłu, gospodarki komunalnej miast, rolnictwa, wsi i miast bez wodociągów, pobór wód powierzchniowych i podziemnych w tym kopalnianych, pobór wód z odwodnienia budowli, pobór ze źródeł
Bilans wodnogospodarczy dla zlewni to:
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu wodnego; po stronie przychodów określa dyspozycyjne zasoby wodne zlewni, po stronie rozchodów określa się zapotrzebowanie na wodę
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu wodnego dostosowany do potrzeb gospodarki wodnej; po stronie przychodów określa dyspozycyjne zasoby wodne zlewni, po stronie rozchodów określa się rzeczywiste zużycie wody
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu zasobów wód; po stronie przychodów określa zapotrzebowanie na wodę w zlewni, po stronie rozchodów określa się rzeczywiste zużycie wody
bilans sporządzany na podstawie wyników bilansu wodnego; po stronie przychodów określa dyspozycyjne zasoby wodne zlewni, po stronie rozchodów określa się zapotrzebowanie na wodę
Składniki bilansu hydrologicznego wód w zlewni to:
opady, parowanie i transpiracja, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
opady, dopływ z poza granic, parowanie i transpiracja, odpływ wody poza granice, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
opady, dopływ z poza granic, parowanie i transpiracja, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
opady, parowanie i transpiracja, odpływ powierzchniowy i podziemny do rzek, retencja
Podział rodzajów regulacji przepływu wody w rzece obejmuje
regulację roczną i wieloletnią
regulację roczną, dwuletnią i wieloletnią
regulację roczną (zwykłą), zapobiegawczą i popowodziową
regulację roczną i wieloletnią
Regulacja roczna wyrównania przepływu w rzece polega na
przerzucie wody z okresu jej nadmiaru do okresów niedoborów, a proces wyrównania odpływu odbywa się w cyklu rocznym
przerzucie wody z okresu nadmiaru w roku mokrym, do okresu niedoboru w roku suchym
wyrównywaniu średnich rocznych przepływów na średni roczny z wielolecia
przerzucie wody z okresu jej nadmiaru do okresów niedoborów, a proces wyrównania odpływu odbywa się w cyklu rocznym
Roczny odpływ wody z obszaru Polski jest
niższy niż średni w Europie ze względu na dużą retencję wody w zlewniach
wyższy niż średni w Europie ze względu na małą retencję wody w zlewniach
wyższy niż średni w Europie ze względu na dużą retencję wody w zlewniach
wyższy niż średni w Europie ze względu na małą retencję wody w zlewniach
Do metod magazynowania fali powodziowej w zbiorniku wód powierzchniowych zalicza się:
metodę hydrologiczną i metodę hydrotechniczną
metodę sztywną i metodę elastyczną
metodę probabilistyczną i metodę wieloletnią (deterministyczną)
metodę sztywną i metodę elastyczną
Które z poniższych stwierdzeń nie jest prawdziwe
gospodarkę sztywną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym, środkowym i dolnym biegu rzeki
gospodarkę elastyczną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym, środkowym i dolnym biegu rzeki
gospodarkę sztywną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym biegu rzeki, półsztywną w środkowym, a przewidywaną w dolnym
gospodarkę elastyczną wodą w zbiorniku można prowadzić w górnym, środkowym i dolnym biegu rzeki
Skuteczność magazynowania wody w zbiornikach retencyjnych zależy od
wielkości przepływu rzeki, kształtu i wielkości doliny rzecznej, wysokości zapory, planu gospodarki wodnej zbiornika
wielkości fali powodziowej zatrzymanej przez zaporę
wielkości przepływu rzeki, wielkości doliny rzecznej, wysokości zapory
wielkości przepływu rzeki, kształtu i wielkości doliny rzecznej, wysokości zapory, planu gospodarki wodnej zbiornika
Kataster wodny to
instrument zarządzania wodami będący systemem informacyjnym, służący do aktualizacji danych o sieci hydrograficznej, hydrologicznych punktach obserwacyjnych, zasobach wód podziemnych, lokalizacji sieci obserwacji wód podziemnych, ilości i jakości zasobów wód, wielkości poboru wód powierzchniowych i podziemnych, urządzeń wodnych, spółek wodnych, pozwoleń wodnoprawnych,
system informacyjny służący do inwentaryzacji takich informacji, jak dane o obiektach gospodarki wodnej, sposobach użytkowania wody oraz geograficznej, hydrograficznej, hydrologicznej i gospodarczej charakterystyki zlewni,
instrument zarządzania służący do aktualizacji danych o planach gospodarowania wodami, warunkach korzystania z wód dorzecza, pozwoleniach wodnoprawnych, opłatach i należnościach za korzystanie z wód i urządzeń wodnych, wyników kontroli gospodarowania wodami
instrument zarządzania wodami będący systemem informacyjnym, służący do aktualizacji danych o sieci hydrograficznej, hydrologicznych punktach obserwacyjnych, zasobach wód podziemnych, lokalizacji sieci obserwacji wód podziemnych, ilości i jakości zasobów wód, wielkości poboru wód powierzchniowych i podziemnych, urządzeń wodnych, spółek wodnych, pozwoleń wodnoprawnych,
Kataster wodny zawiera dane aktualizowane
na bieżąco wraz z pojawieniem się nowych informacji
co 6 lat równocześnie z aktualizowaniem „Planów gospodarowania wodą w dorzeczach”
okresowo zgodnie z wytycznymi będącymi załącznikiem do Ramowej Dyrektywy Wodnej
na bieżąco wraz z pojawieniem się nowych informacji
Kataster wodny jest aktualizowany i obsługiwany przez
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej
Państwową Służbę Hydrologiczną
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej

Powiązane tematy

#inżynierski #egzamin

Inne tryby