Fiszki

Ochrona własności intelektualnej i przemysłowej, pytania 61 - 80

Test w formie fiszek Ochrona własności intelektualnej i przemysłowej, pytania 61 - 80
Ilość pytań: 17 Rozwiązywany: 10149 razy
Autorskie prawa majątkowe:
mogą przejść na inne osoby w drodze dziedziczenia lub na podstawie umowy
mogą przejść na inne osoby tylko na podstawie umowy
mogą przejść na inne osoby tylko na podstawie dziedziczenia
mogą przejść na inne osoby w drodze dziedziczenia lub na podstawie umowy
Nabywca autorskich praw majątkowych:
może przenieść je na inne osoby, ale przez okres jednego roku
może przenieść je na inne osoby
nie może przenosić ich na inne osoby
może przenieść je na inne osoby
Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o korzystanie z utworu nazywana jest:
koncesją
licencją
homologacją
licencją
Jeżeli autorskie prawa majątkowe jednego ze współtwórców miałyby przypaść Skarbowi Państwa jako spadkobiercy ustawowemu, część ta przechodzi na:
rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
ministerstwa ds. kultury i sztuki
pozostałych przy życiu współtwórców lub ich następców prawnych, stosownie do wielkości ich udziałów
pozostałych przy życiu współtwórców lub ich następców prawnych, stosownie do wielkości ich udziałów
Jeżeli z umowy nie wynika, że przeniesienie autorskich praw majątkowych lub udzielenie licencji nastąpiło nieodpłatnie
twórcy nie przysługuje prawo do wynagrodzenia
twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia
twórcy może przysługiwać prawo do wynagrodzenia
twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia
W razie rażącej dysproporcji między wynagrodzeniem twórcy a korzyściami nabywcy autorskich praw majątkowych lub licencjobiorcy, twórca:
żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez organizację zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
nie ma prawa żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd
może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd
może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd
Mimo że w umowie postanowiono o przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych twórca:
zachowuje wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego
nie ma prawa zezwalać na wykonywanie zależnego prawa autorskiego
może zwrócić się do organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi z prośbą o rozstrzygnięcie
zachowuje wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego
Jednostronne obniżenie ceny sprzedaży egzemplarzy przed upływem roku od przystąpienia do rozpowszechniania utworu:
wpływa na wysokość wynagrodzenia
wpływa na wysokość wynagrodzenia, jeśli wynagrodzenie to przekracza 10.000 złotych
nie wpływa na wysokość wynagrodzenia
nie wpływa na wysokość wynagrodzenia
Wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i remitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu:
stanowią odrębne pola eksploatacji
stanowią odrębne pola wykorzystania
nie stanowią odrębnych pół eksploatacji
stanowią odrębne pola eksploatacji
Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przeniesienie własności egzemplarza utworu:
powoduje przejście autorskich praw majątkowych do utworu
nie powoduje przejścia autorskich praw majątkowych do utworu
powoduje przejście autorskich praw osobistych do utworu
nie powoduje przejścia autorskich praw majątkowych do utworu
Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych:
może mieć formę ustną
nie wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
Twórca jest obowiązany dostarczyć utwór w terminie określonym w umowie, a jeżeli termin nie został oznaczony:
niezwłocznie po ukończeniu utworu
po upływie 1 miesiąca od ukończenia utworu
po upływie 3 miesięcy od ukończenia utworu
niezwłocznie po ukończeniu utworu
Jeżeli twórca nie dostarczył utworu w przewidzianym terminie, zamawiający może wyznaczyć twórcy odpowiedni dodatkowy termin z zagrożeniem odstąpienia od umowy, a po jego bezskutecznym upływie:
może od umowy odstąpić
nie może od umowy odstąpić
może wyznaczyć kwotę odszkodowania
może od umowy odstąpić
Jeżeli zamówiony utwór ma usterki, zamawiający może wyznaczyć twórcy odpowiedni termin do ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić lub:
żądać odpowiedniego obniżenia umówionego wynagrodzenia
żądać przeproszenia
żądać zadośćuczynienia za doznaną krzywdę
żądać odpowiedniego obniżenia umówionego wynagrodzenia
Jeżeli nabywca autorskich praw majątkowych lub licencjobiorca, który zobowiązał się do rozpowszechniania utworu, nie przystąpi do rozpowszechniania w umówionym terminie, a w jego braku - w ciągu dwóch lat od przyjęcia utworu, twórca może odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć i domagać się naprawienia szkody po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, nie krótszego niż:
2 lata
sześć miesięcy
1 rok
sześć miesięcy
Jeżeli wskutek okoliczności, za które nabywca lub licencjobiorca ponosi odpowiedzialność, utwór nie został udostępniony publiczności, twórca może się domagać, zamiast naprawienia poniesionej szkody:
potrójnego wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu
pięciokrotnego wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu
podwójnego wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu
podwójnego wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu
Jeżeli publiczne udostępnienie utworu następuje w nieodpowiedniej formie albo ze zmianami, którym twórca mógłby słusznie się sprzeciwić, może on po bezskutecznym wezwaniu do zaniechania naruszenia:
tylko odstąpić od umowy
tylko wypowiedzieć umowę
odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć
odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć

Powiązane tematy

#owip

Inne tryby