Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Fiszki

Geomatyka

Test w formie fiszek Test GIS
Ilość pytań: 201 Rozwiązywany: 27536 razy
piksel to
reprezentuje obszar o określonej stałej powierzchni
element modelu rastowego i wektorowego
to regularny element np. kwadrat
reprezentuje obszar o określonej stałej powierzchni
to regularny element np. kwadrat
piksel to
reprezentuje obszar o określonej stałej powierzchni
element modelu rastowego i wektorowego
to regularny element np. kwadrat
Wektorowy model danych to:
model w którym można określać własności topologiczne obiektów
obrazowanie świata realnego z zastosowaniem linii, punktów i poligonów
model w którym podstawowym elementem jest pixel
model w którym można określać własności topologiczne obiektów
obrazowanie świata realnego z zastosowaniem linii, punktów i poligonów
Wektorowy model danych to:
model w którym można określać własności topologiczne obiektów
obrazowanie świata realnego z zastosowaniem linii, punktów i poligonów
model w którym podstawowym elementem jest pixel
W podanym przykładowym adresie leśnym 03-17-1-09-123-a-00
cyfra 123 oznacza numer oddziału
cyfra 03 oznacza numer wydzielenia
cyfra 17 oznacza numer nadleśnictwa
cyfra 09 oznacza numer obrębu
cyfra 123 oznacza numer oddziału
cyfra 17 oznacza numer nadleśnictwa
W podanym przykładowym adresie leśnym 03-17-1-09-123-a-00
cyfra 123 oznacza numer oddziału
cyfra 03 oznacza numer wydzielenia
cyfra 17 oznacza numer nadleśnictwa
cyfra 09 oznacza numer obrębu
Rastowy model danych
charakteryzuje sie strukturą danych w postaci rzędów i kolumn
składa się z elementów zwanych pikselami
posiada obiekty zero, jedno i dwu-wymiarowe
charakteryzuje sie strukturą danych w postaci rzędów i kolumn
składa się z elementów zwanych pikselami
Rastowy model danych
charakteryzuje sie strukturą danych w postaci rzędów i kolumn
składa się z elementów zwanych pikselami
posiada obiekty zero, jedno i dwu-wymiarowe
Właściwości topologiczne to
przykładowo: sąsiedztwo, przecinanie, zawieranie
cechy charakterystyczne dla rastowego i wektorowego modelu danych
przestrzenne relacje pomiędzy obiektami
przykładowo: sąsiedztwo, przecinanie, zawieranie
przestrzenne relacje pomiędzy obiektami
Właściwości topologiczne to
przykładowo: sąsiedztwo, przecinanie, zawieranie
cechy charakterystyczne dla rastowego i wektorowego modelu danych
przestrzenne relacje pomiędzy obiektami
Charakterystyczną GIS jest to, że
można edytować sposób wyświetlenia warstw wektorowych
przetwarzane są jedynie opisowe bez uwzględnienia ich odniesienia przestrzennego
analizowana informacja posiada przypisaną lokalizację
analizowana informacja posiada przypisaną lokalizację
Charakterystyczną GIS jest to, że
można edytować sposób wyświetlenia warstw wektorowych
przetwarzane są jedynie opisowe bez uwzględnienia ich odniesienia przestrzennego
analizowana informacja posiada przypisaną lokalizację
Metody selekcji to:
Select by Attributes
Select by Location
Select by Graphics
Select by Attributes
Select by Location
Select by Graphics
Metody selekcji to:
Select by Attributes
Select by Location
Select by Graphics
Selekcji obiektów dokonać można:
w oparciu o wzajemne przecinanie się lub stykanie
w oparciu o ich pole powierzchni
w oparciu o ich obwód
w oparciu o wzajemne przecinanie się lub stykanie
w oparciu o ich pole powierzchni
w oparciu o ich obwód
Selekcji obiektów dokonać można:
w oparciu o wzajemne przecinanie się lub stykanie
w oparciu o ich pole powierzchni
w oparciu o ich obwód
wynikiem działania funkcji buffer jest
warstwa liniowa, jeśli warstwą wejściową była warstwa liniowa
warstwa liniowa, jeśli warstwą wejściową była warstwa punktowa
warstwa poligonowa
warstwa poligonowa
wynikiem działania funkcji buffer jest
warstwa liniowa, jeśli warstwą wejściową była warstwa liniowa
warstwa liniowa, jeśli warstwą wejściową była warstwa punktowa
warstwa poligonowa
Funkcje buffer zastosować można
na warstwach poligonowych
na wszystkich typach danych w modelu wektorowym (punkty, linie, poligony)
jedynie na warstwach liniowych
na warstwach poligonowych
na wszystkich typach danych w modelu wektorowym (punkty, linie, poligony)
Funkcje buffer zastosować można
na warstwach poligonowych
na wszystkich typach danych w modelu wektorowym (punkty, linie, poligony)
jedynie na warstwach liniowych
Funkcja dissolve może być zastosowana aby utworzyć
warstwę oddziałów na podstawie warstwy wydzieleń
warstwę leśnictw na podstawie warstwy wydzieleń
warstwę leśnictw na podstawie warstwy oddziałów
warstwę oddziałów na podstawie warstwy wydzieleń
warstwę leśnictw na podstawie warstwy wydzieleń
warstwę leśnictw na podstawie warstwy oddziałów
Funkcja dissolve może być zastosowana aby utworzyć
warstwę oddziałów na podstawie warstwy wydzieleń
warstwę leśnictw na podstawie warstwy wydzieleń
warstwę leśnictw na podstawie warstwy oddziałów
Rycina przedstawia zasadę działania funkcji
dissolve
union
intersect
buffer
summarize
union
Rycina przedstawia zasadę działania funkcji
dissolve
union
intersect
buffer
summarize
Funkcja dissolve
prowadzi do powstania warstwy poligonowej będącej częścią wspólną warstw wejściowych
stosowana jest do połączenia obiektów posiadających określony atrybut
wymaga wprowadzenia jako parametr co najmniej dwóch warstw wejściowych
prowadzi do utworzenia nowej warstwy wektorowej
stosowana jest do połączenia obiektów posiadających określony atrybut
prowadzi do utworzenia nowej warstwy wektorowej
Funkcja dissolve
prowadzi do powstania warstwy poligonowej będącej częścią wspólną warstw wejściowych
stosowana jest do połączenia obiektów posiadających określony atrybut
wymaga wprowadzenia jako parametr co najmniej dwóch warstw wejściowych
prowadzi do utworzenia nowej warstwy wektorowej
Funkcje buffer zastosować można
jedynie na warstwach liniowych
na wszystkich typach danych w modelu wektorowym (punkty, linie, poligony0
na warstwach poligonowych
na wszystkich typach danych w modelu wektorowym (punkty, linie, poligony0
na warstwach poligonowych
Funkcje buffer zastosować można
jedynie na warstwach liniowych
na wszystkich typach danych w modelu wektorowym (punkty, linie, poligony0
na warstwach poligonowych
Funkcja union
wymaga wprowadzenia jako parametr co najmniej dwóch warstw wejściowych
prowadzi do powstania warstwy poligonowej będącej częścią wspólną warstw wejściowych
zaliczana jest do analiz przestrzennych
wymaga wprowadzenia jako parametr co najmniej dwóch warstw wejściowych
zaliczana jest do analiz przestrzennych
Funkcja union
wymaga wprowadzenia jako parametr co najmniej dwóch warstw wejściowych
prowadzi do powstania warstwy poligonowej będącej częścią wspólną warstw wejściowych
zaliczana jest do analiz przestrzennych
rycina przedstawia zasadę działania funkcji
union
buffer
dissolve
intersect
dissolve
rycina przedstawia zasadę działania funkcji
union
buffer
dissolve
intersect
wFukcja summarize
informuje o ilości obiektów posiadających dany atrybut
zaliczana jest do analiz przestrzennych
pozwala na przedstawienie np. średniej powierzchni obiektów w zależności od ich kategorii
informuje o ilości obiektów posiadających dany atrybut
pozwala na przedstawienie np. średniej powierzchni obiektów w zależności od ich kategorii
wFukcja summarize
informuje o ilości obiektów posiadających dany atrybut
zaliczana jest do analiz przestrzennych
pozwala na przedstawienie np. średniej powierzchni obiektów w zależności od ich kategorii
Rezultatem zastosowania funkcji intersect dla dwóch warstw poligonowych
jest warstwa poligonowa, w której atrybuty poszczególnych obiektów są kopią atrybutów warstw przejściowych
jest warstwa liniowa, w której atrybuty poszczególnych obiektów sa kopią atrybutów warstw wejściowych
jest warstwa poligonowa nie posiadająca atrybutów warstw wejściowych
jest warstwa poligonowa, w której atrybuty poszczególnych obiektów są kopią atrybutów warstw przejściowych
Rezultatem zastosowania funkcji intersect dla dwóch warstw poligonowych
jest warstwa poligonowa, w której atrybuty poszczególnych obiektów są kopią atrybutów warstw przejściowych
jest warstwa liniowa, w której atrybuty poszczególnych obiektów sa kopią atrybutów warstw wejściowych
jest warstwa poligonowa nie posiadająca atrybutów warstw wejściowych
Efekt stereoskopowy to:
c. Efekt ortoskopowy – oko Lewe widzi obraz Lewy; oko Prawe obraz Prawy
. Efekt pseudoskopowy – oko Lewe widzi obraz Prawy; oko Prawe obraz Lewy;
Efekt zerowy (obrót o 90 stopni i przesunięcie dorównoległych do bazy ocznej)
c. Efekt ortoskopowy – oko Lewe widzi obraz Lewy; oko Prawe obraz Prawy
. Efekt pseudoskopowy – oko Lewe widzi obraz Prawy; oko Prawe obraz Lewy;
Efekt zerowy (obrót o 90 stopni i przesunięcie dorównoległych do bazy ocznej)
Efekt stereoskopowy to:
c. Efekt ortoskopowy – oko Lewe widzi obraz Lewy; oko Prawe obraz Prawy
. Efekt pseudoskopowy – oko Lewe widzi obraz Prawy; oko Prawe obraz Lewy;
Efekt zerowy (obrót o 90 stopni i przesunięcie dorównoległych do bazy ocznej)
Wskaż poprawną odpowiedź dotyczącą standardów ortofotomapy LPIS – IACS w Polsce:
czarno-białe zdjęcia lotnicze 1:13.000; ortofotomapa w dwóch standardach (piksel 2m oraz piksel 1m);
czarno-białe zdjęcia lotnicze 1:13.000; ortofotomapa w dwóch standardach piksel 0,25m oraz 0,5-1,0m);
barwne zdjęcia lotnicze 1:13.000; ortofotomapa w dwóch standardach (piksel 0,25m oraz 0,5-1,0m);
czarno-białe zdjęcia lotnicze 1:13.000; ortofotomapa w dwóch standardach piksel 0,25m oraz 0,5-1,0m);
Wskaż poprawną odpowiedź dotyczącą standardów ortofotomapy LPIS – IACS w Polsce:
czarno-białe zdjęcia lotnicze 1:13.000; ortofotomapa w dwóch standardach (piksel 2m oraz piksel 1m);
czarno-białe zdjęcia lotnicze 1:13.000; ortofotomapa w dwóch standardach piksel 0,25m oraz 0,5-1,0m);
barwne zdjęcia lotnicze 1:13.000; ortofotomapa w dwóch standardach (piksel 0,25m oraz 0,5-1,0m);
Memorizer.pl

Cześć!

Wykryliśmy, że blokujesz reklamy na naszej stronie.

Reklamy, jak zapewne wiesz, pozwalają na utrzymanie i rozwój serwisu. W związku z tym prosimy Cię o ich odblokowanie by móc kontynuować naukę.

Wyłącz bloker reklam a następnie
Kliknij aby przeładować stronę
lub
Subskrybuj Memorizer+