Podsumowanie

ZIK2

Podsumowanie

ZIK2

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
1. W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
d) obszar finansowy
a) obszar kreowania wartości
b) obszar budowania relacji z klientem
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
Pytanie 2
2. Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
d) Alians strategiczny
b) Outsourcing
c) Przejęcia
a) Fuzje
Pytanie 3
3. Co sie stało w banku BZ WBK w 2001 roku?
e) alians strategiczny
b) fuzja
a) przejęcie
d) wcielenie
c) konsolidacja
Pytanie 4
4. Co należy do strategii funkcjonalnej?
Strategia informatyczna
Strategia działalności podstawowej
Strategia finansowa
Strategia marketingowa
Strategia personalna
Pytanie 5
5. Strategie marketingowe, technologiczne i kadrowe należą do strategii:
b) konkurencyjnej
c) rozwoju banku
a) funkcjonalnej
d) organizacyjnej
Pytanie 6
6. Strategia informatyczna, marketingowa, kadrowa to przykłady:
d) Strategii kosztowych
a) Strategii konkurencyjnych
b) Strategii rozwojowych banku
c) Strategii funkcjonalnych
Pytanie 7
7. Uzasadnienie istnienia banku, jego sens i cel działalności, podstawa rozwoju i wzrostu to:
c) wizja
d) polityka jakości
a) strategia wzrostu
b) misja banku
Pytanie 8
8.Jakie perspektywy występują w strategicznej karcie wyników?
d) perspektywa rozwoju
b) perspektywa klienta
c) perspektywa procesów wewnętrznych
a) perspektywa finansowa
Pytanie 9
9. Coaching i mentoring - jaka to metoda zarządzania wiedzą?
Dzielenie się wiedzą (transfer wiedzy)
Pytanie 10
10. Co składa się na kapitał strukturalny?
Kapitał organizacyjny
Kapitał innowacyjny
Kapitał procesów
Pytanie 11
11. Do strategii innowacji w zakresie modeli biznesowych należą:
d) innowacje infrastrukturalne
c) innowacje strukturalne
b) innowacje sektorowe
a) innowacja strumienia dochodów
Pytanie 12
12. Co wchodzi w skład marketing mix?
Polityka dystrybucyjna
Personel
Polityka cenowa
Promocja
Produkt
Pytanie 13
13. Co to jest sprzedaż krzyżowa?
m.in. że jak ktoś ma konto i oferuje mu się udziały w funduszu, w markecie przy zakupach otrzymanie karty kredytowej czy coś
Pytanie 14
14. Zaoferowanie klientowi banku, który do tej pory korzystał jedynie z konta osobistego możliwości oszczędzania na lokacie progresywnej to przykład:
c) Sprzedaży rozszerzonej (up-selling)
a) Sprzedaży procesowej (process-selling)
d) Sprzedaży krzyżowej (cross-selling)
b) Sprzedaży łańcuchowej (chain-selling)
Pytanie 15
15. Kanały dystrybucji - podział ze względu na szczeble:
Ogólne, szczegółowe
Jednostopniowe, wielostopniowe
Pośrednie, bezpośrednie
Pytanie 16
16. Strefy kontaktu z klientem
Sprzedaży
Samoobsługowa
Operacyjna
Private banking
Wejściowa
Informacyjno-promocyjna
Pytanie 17
17. Zagospodarowanie przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej banku w celu przyciągnięcia klienta i stworzenia dogodnych warunków obsługi to:
d) merchandising
a) manuardising
b) segmentacja
c) promocja
Pytanie 18
18. Czy reklama wpływa na poziom lojalności klienta?
Tak, może obniżyć poziom lojalności
Tak, może podwyższyć poziom lojalności
Nie wpływa na obniżenie poziomu lojalności
Nie wpływa na podwyższenie poziomu lojalności
Pytanie 19
19. Rodzaje segmentacji klientów:
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
b) Geograficzne, behawioralne, demograficzne, psychograficzne
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
Pytanie 20
20. Grupy czynników segmentacyjnych to:
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
b) Geograficzne, ekonomiczne, demograficzne, psychograficzne
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
Pytanie 21
21. Co znajduje się po stronie aktywów banku?
a) gotówka
b) kredyty detaliczne
c) depozyty detaliczne
d) zobowiązania wobec innych banków
Pytanie 22
22. W bilansie bankowym po stronie pasywów znajdują się:
b) Zobowiązania wobec innych banków
a) Gotówka
d) Kredyty detaliczne
c) Depozyty detaliczne
Pytanie 23
23. Jeśli każde 100 zł zainwestowanego kapitału wygenerowało 9,67 zł zysku, to jest to interpretacja wskaźnika:
b) ROA (zwrot na aktywach)
a) ROS (rentowność obrotu)
c) ROE (zwrot na kapitale)
d) PM (marża zysku)
e) WPK (wskaźnik poziomu kosztów)
Pytanie 24
24. Do czego służy metoda puli?
Do wyznaczania nadwyżki odsetkowej
Pytanie 25
25. Ceny transferowe to:
c) ceny pozyskiwania środków pieniężnych na rynku międzybankowym
d) ceny (stopy procentowe) stosowane tylko w rozliczeniach transgranicznych np. między oddziałem banku w kraju X a oddziałem w kraju Y
b) ceny (stopy procentowe) stosowane w wewnętrznych rozliczeniach np. między departamentem skarbu a oddziałem
a) opłaty za transfer środków pieniężnych
Pytanie 26
26. Wynik finansowy po opodatkowaniu i uwzględnieniu kosztu kapitału własnego i obcego:
Zysk netto
Zysk rezydualny (ekonomiczny)
Pytanie 27
27. Specyfika metody EVA liczonej dla banku (tzw. bankowa EVA) polega na:
a) uwzględnienie kosztu zobowiązań z tytułu kapitału obcego (np. depozytów) w obrębie zysku operacyjnego i uwzględnienie w narzucie kosztu kapitału wyłącznie kosztu kapitału własnego
d) uzyskanie wartości ujemnej dla EVA nie jest zjawiskiem negatywnym
c) nie koryguje się zysku operacyjnego
b) nie uwzględnianiu w zysku operacyjnym kosztów działania banku
Pytanie 28
28. Zwiększenie zysku ekonomicznego można uzyskać m.in. przez:
d) Żadne z powyższych
b) Zwiększenie kosztu kapitału
c) Poprawę struktury inwestycji poprzez relokację kapitału od bardziej rentowych obszarów działalności
a) Zmniejszenie zysku operacyjnego
Pytanie 29
29. Jakie są funkcje kapitału banku
d) kapitałowa
c) ostrożnościowa
b) gwarancyjna
a) założycielska
Pytanie 30
30. Kapitał ekonomiczny absorbuje:
d) wszystkie straty banku
b) straty nieoczekiwane
c) straty oczekiwane
a) straty wyjątkowe
Pytanie 31
31. Przypisanie poszczególnym jednostkom, liniom biznesowym, produktom bądź projektom określonej porcji kapitału to:
b) alokacja kapitału (capital allocation)
d) fragmentacja kapitału (capital fragmentation)
a) dealokacja kapitału (capital deallocation)
c) rozwarstwienie kapitału (capital dissection)
Pytanie 32
32. Co należy do zadań Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami?
d) określenie systemów i standardów analizy ryzyka
a) akceptacja i rekomendacja planu finansowego banku
b) regulowanie zasad w zakresie stosowania wewnętrznych stawek transferowych
c) analiza nowych produktów lub modyfikacja istniejących produktów pod kątem zarządzania ryzykiem stopy procentowej, walutowym i ryzykiem płynności
Pytanie 33
33. Do kategorii ryzyka operacyjnego nie zaliczamy:
c) Ryzyko walutowe
d) Ryzyko braku ciągłości pracy instytucji kredytowej
b) Ryzyko kredytowe
a) Ryzyko nadużyć wewnętrznych
Pytanie 34
34. Ryzyko operacyjne:
a) jest trudne do zmierzenia i wyznaczenia jego max poziomu
b) może przynosić korzyści finansowe
d) (nie pamiętam, ale raczej to była zła odp.)
c) nie może być całkowicie wyeliminowane
Pytanie 35
35. Ryzyko operacyjne związane jest:
d) przede wszystkim z zarządzaniem operacjami finansowymi banku
b) z niewłaściwie prowadzonymi procesami, osobami, systemami oraz zdarzeniami zewnętrznymi
a) tylko z operacjami bankowymi wykonywanymi na zlecenie i w imieniu klienta
c) tylko z błędami i zaburzeniami infrastruktury technicznej
Pytanie 36
36. Co nie jest ryzykiem operacyjnym?
Zmiana kursu franka
Opóźnienia w spłacie kredytu
Błąd pracownika banku
Błąd systemu
Pytanie 37
37. Wybierz poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym
Identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie
Pytanie 38
38. Rodzaje więzi w organizacji
Pomostowe
Współpracy
Służbowe
Funkcjonalne
Pytanie 39
39. Oddziały regionalne występują w ramach struktury:
d) Zarówno w dwu jak i trzystopniowej
c) Trzystopniowej
b) Jednostopniowej
a) Dwustopniowej
Pytanie 40
40. Struktury w banku:
Tradycyjna
Federacyjna
Macierzowa
Pytanie 41
41. Nastawianie na procesy występuje w ramach struktury organizacyjnej:
b) Tylko macierzowej
d) Tradycyjnej, federacyjnej i macierzowej
c) Federacyjnej i macierzowej
a) Tradycyjnej
Pytanie 42
42. Cechy struktury macierzowej
b) można zmniejszyć procesy kontrolne
c) świadczy o orientacji na klienta
a) wymaga większej koordynacji
Pytanie 43
43. Cykl życia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
Pytanie 44
44. Jakie jednostki organizacyjne występują w ramach zarządzania projektami?
b)biuro zarządzania projektami
a)sponsor projektu
d) rada weryfikacyjna
c)kierownik projektu
Pytanie 45
45. Cyklem życia projektu- faza planowania i organizowania- co tam jest:
c) rada weryfikacyjna
d) biura promocji zarządzania projektem
b) komitet sterujący
a) sponsor projektu
Pytanie 46
46. Osoba na stanowisku kierowniczym, rozumiejąca logikę procesu, czuwająca nad jego realizacją, podejmująca działania mające na celu podniesienie efektywności całego procesu to:
b) Menedżer liniowy
a) Kierownik procesowy
c) Klient zewnętrzny
d) Właściciel procesu
Pytanie 47
47. Cztery podstawowe elementy zarządzania procesami to:
c) Zarządzanie efektywnością, zarządzanie celami
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
b) Zarządzanie wykonawcami, zarządzanie wydajnością
d) Zarządzanie wydajnością, zarządzanie efektywnością
Pytanie 48
49. Zaznaczyć zdania prawdziwe dotyczące outsourcingu:
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
b) nie może być stosowany w banku spółdzielczym
d) przekazanie przez bank podmiotowi zewnętrznemu czynności istotnych dla działalności bankowej, nie wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności za ich wykonanie
c) coś o dyrektywie z 2006r
Pytanie 49
50. Które zadania z poniższych czynności polskie banki mogą powierzać do realizacji zewnętrznej?
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
b) zarządzanie aktywami i pasywami
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
c) analiza ryzyka kredytowego
Pytanie 50
51. Ogół zamierzeń i kierunków działań instytucji kredytowej, dotyczących jakości, wyrażony w sposób formalny przez najwyższe jego kierownictwo to:
a) system jakości
c) księga jakości
d) polityka jakości
b) misja banku
Pytanie 51
52. Dokumentacja systemu jakości zawiera:
c) normy jakości np. ISO 9001
b) księgę jakości
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
a) plan jakości
Pytanie 52
53. W ramach kosztów jakości w bankach można wyróżnić koszty niezgodności które dzielą się na:
a) Koszty reklamacji i skarg, koszty błędnej informacji, koszty monitorowania niezgodności
c) Koszty niezgodności, koszty zgodności
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
b) Koszty niespełnienia wymagań klientów, koszty prewencji, koszty inspekcji
Pytanie 53
54. Systematyczny i ciągły proces mierzenia wyrobów, usług oraz procesów względem najsilniejszych konkurentów lub tych organizacji, które są liderem w danej dziedzinie nazywamy:
c) bankowym procesem referencyjnym
d) marketingiem relacji
b) benchmarkingiem
a) polityką jakości
Pytanie 54
55. Rodzaje benchmarkingu:
Funkcyjny
Wewnętrzny
Konkurencyjny
Pytanie 55
56. Co nie należy do fazy realizacji w zarządzaniu personelem?
c) controlling personalny
a) rozwój i motywowanie
d) pozyskiwanie pracowników
b) planowanie kadr
Pytanie 56
57. Kafeteria to rodzaj motywowania:
d)pobudzające niepieniężne
b) pobudzające pieniężne
a) normatywne
c) administracyjno-prawne
Pytanie 57
58. W ramach obowiązującego systemu standardów kwalifikacji bankowych mamy stopnie:
c) dyplomowany pracownik biurowy
b) specjalista do spraw technologii mobilnych
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
d) menedżer zarządzania ryzykiem bankowym
Pytanie 58
59. O EFCB - jakie masz możliwości pracy czy coś w sensie jakiś egzamin i jakie to stanowisko (pewności co do odpowiedzi nie ma):
d) chyba referent
a) aliant bankowy
c) specjalista bankowy
b) menedżer bankowy
Pytanie 59
60. Kompetencje rady nadzorczej:
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
d) podejmowanie decyzji o emisji nowych akcji
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
b) ustalanie zasad oprocentowania kredytów
Pytanie 60
61. W kompetencjach zarządu banku leży
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
b) mianowanie i odwoływanie członków zarządu
d) udzielanie członkom organów kierowniczych absolutorium z wykonania przez nich obowiązków
a) wprowadzanie zmian w statucie banku
Pytanie 61
62. System zasad i regulacji, mechanizmów i bodźców, dotyczący związków między zarządzaniem instytucją a kontrolą nad nią dokonywaną przez różne grupy interesariuszy to:
d) kontrola właścicielska
a) kontrola zewnętrzna
b) nadzór korporacyjny
c) audyt zewnętrzny
Pytanie 62
63. Jeśli instytucja kredytowa na etapie budowanie strategii oraz w trakcie swoich działań dobrowolnie uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy to jest:
c) Zgodna z wytycznymi Komitetu Bazylejskiego zawartymi w NUK
b) Zgodna z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu
a) Zgodna z ideą środowiskowej odpowiedzialności biznesu
d) Zgodna z regulacjami formalnymi i standardami środowiskowymi
Pytanie 63
64. Funkcja zgodności realizowana w instytucjach kredytowych m. in.
d) nie ma racji bytu w bankach spółdzielczych
a) pozwala zarządzać ryzykiem zgodności, czyli takiego zarządzania działaniami banku aby minimalizować konsekwencje niezgodności z prawem, regulacjami, zasadami i standardami dobrych praktyk
c) powinna być zależna od biznesowej działalności banku
b) nie powinna być tematem cyklicznych kontroli w ramach audytu wewnętrznego
Pytanie 64
65. Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
Pytanie 65
66. Lokowanie produktu w serialu
b) product location
a) product placement
Pytanie 66
67. Z poniższych stwierdzeń wybierz te, które są prawdziwe:
c) program opcji menedżerskich to system rozwoju kariery, w której wybór określonej ścieżki kariery przez pracownika wiąże się z uzyskiwaniem przewidywanych w niej stopni zawodowych i gratyfikacji
d) zgodność z normami ISO 26000, dotyczącymi społecznej odpowiedzialności biznesu jest obowiązkiem banków notowanych na GPW
a) macierz BCG to przykład metody analizy pozycji strategicznej
b) crowdsourcing to odmiana outsourcingu polegająca na zlecaniu podmiotowi zewnętrznemu transakcji wykonywanych masowo
Pytanie 67
68. Jeśli bank dla usług podstawowych ustala cenę na niskim poziomie w celu zwiększenia zainteresowania klientów, a w przypadku usług dodatkowych cena jest zdecydowanie wyższa to mamy do czynienia z:
c) Strategią ceny wyrównanej
b) Strategią ceny negocjowanej
d) Strategią ceny psychologicznej
a) Strategią kompensacyjną
Pytanie 68
69. Ile obszarów biznesowych wyznaczamy w metodzie standardowej:
a) 6
b) 12
d) 10
c) 8
Pytanie 69
70. Co oznacza skrót GRC
Government Review Competition
Governance Risk and Compliance
Pytanie 70
71. Bank ma cenę 9,5 a inne banki 8-11,jaka to cena?
a) kompensacyjna
b) psychologiczna
c) zbieranie śmietanki
d) nieopłacalna
Pytanie 71
72. Relację między TQM a ISO można przedstawić następująco:
c) TQM i ISO to dwa konkurencyjne standardy zarządzania jakością
d) TQM i ISO to właściwie to samo, tylko TQM zdobył popularność w USA i Japonii a ISO w Europie
a) TQM jest koncepcją wejściową, rozwijaną następnie przez system jakości w standardzie ISO
b) system jakości ISO jako bazowe rozwiązanie formalno organizacyjne, które pozwala wprowadzać TQM
Pytanie 72
73. GRC
b) zgodność
a) nadzór
c) zarządzanie ryzykiem
Pytanie 73
Ewentualne straty banku:
a) pokrywane są z funduszy/kapitałów własnych
b) są dofinansowywane z BFG
c) we wskaźniku pokrycia strat przez fundusze/kapitałe własne występują w formie skumulowanej
d) mogą wpłynąć na decyzję o likwidacji banku
Pytanie 74
Analiza polegająca na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem, pozwalająca określić główne obszary zaangażowania banku to (nie znam odpowiedzi):
d) analiza względna
a) analiza pionowa
c) analiza nominalna
b) analiza pozioma
Pytanie 75
Wskaźnikiem, którym jako normą parametryczną posługują się nadzory, wystandaryzowanym w skali światowej jest (nie jestem pewny odpowiedzi):
b) współczynnik wypłacalności
c) wskaźnik płynności strukturalnej
a) współczynnik pokrycia strat przez fundusze własne
d) wskaźnik rentowności aktywów
Pytanie 76
Zaznacz stwierdzenie prawdziwe (nie jestem pewny odpowiedzi):
c) przekroczenie przez bank granicznych wartości współczynnika wypłacalności gwarantuje automatycznie pełne bezpieczeństwo
d) dekompozycja wksaźnika to przedstawienie go jako kombinacji innych wskaźników
b) wskaźniki rentowności to destymulanty
a) banki detaliczne charakteryzują się z reguły wysokimi kosztami operacyjnymi
Pytanie 77
Piramida Du Ponta to:
b) system dekompozycji wskaźników
d) system zależności pozwalający określić prawdopodobieństwo upadku banku
a) system pomiaru efektywności zbudowany na wartości dodanej
c) najpopularniejszy system analizy finansowej
e) opiera się na wyborze wskaźnika głównego i rozkładaniu go na czynniki pierwsze
Pytanie 78
Aktywa i pasywa w bilansie banku są uporządkowane według
rosnącej płynności
malejącej płynności
Pytanie 79
Budowa i podtrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami to element:
a) marketingu kontaktowego (contact marketing)
c) marketingu partnerskiego (relationship marketing)
b) marketingu pozyskującego (acquisition marketing)
d) public relations
Pytanie 80
Do najbardziej charakterystycznych cech myślenia projektowego należy (według mnie):
d) tworzenie prototypów
a) odwoływanie się do empatii względem klientów
c) formalizm metodyczny
b) iteracyjność
Pytanie 81
Doświadczenie klienta:
a) nie daje się kształtować przez bank
d) to wewnętrzny zbiór odczuć i subiektywnych sądów wynikający z wszelkich interakcji z bankiem, odnoszący się przede wszystkim do oczekiwań klienta i stopnia ich zaspokojenia
b) jest zmienne w czasie
c) powstaje jedynie w bezpośrednich interakcjach z pracownikami banku
Pytanie 82
Fazy zarządzania klientem banku to:
c) etap akwizycji klientów, etap ewaluacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
d) etap ewaluacji klientów, etap segmentacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
a) etap pozyskiwania klientów, etap obsługi posiadanych klientów, etap utraty klientów
b) etap rozpoznania klientów, etap pozyskania klientów, etap indywidualizacji klientów
Pytanie 83
Program kafeteryjny to mechanizm, który może wchodzić w skład:
a) motywowania normatywnego
d) motywowania pobudzającego materialnego
c) motywowania administracyjno-prawnego
b) motywowania pobudzającego niematerialnego
Pytanie 84
W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
d) obszar finansowy
b) obszar budowania relacji z klientem
a) obszar dekomponowania wartości (poprawna odpowiedz to obszar kreowania wartości)
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
Pytanie 85
Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
c) Fuzje
a) Inkluzje
b) Outsourcing
d) Alians strategiczny
Pytanie 86
Model biznesowy w mBanku (pierwotny):
a) dyskontowany
c) otwartej architektury
b) zdyskontowany
d) dyskontowy
Pytanie 87
System zarządzania jakością z uwzględnieniem metod statystycznych:
b) EFQM
c) Six Sigmua
a) Six Sigma
d) ISO
Pytanie 88
Big Data:
b) mogą prowadzić do zdobycia nowej wiedzy
c) tylko dane numeryczne ?
a) zróżnicowane dane
Pytanie 89
W analizie finansowej banku w zakresie wyboru zestawu wskaźników i mierników:
d) wskazane jest podawanie algorytmu wyliczeń wskaźników
a) istnieje całkowita swoboda
c) wyniki muszą być porównywalne
b) obowiązuje publikowany zestaw wskaźników
Pytanie 90
Analiza pionowa banku:
d) obejmuje co najmniej dwa okresy
a) bada zaangażowanie kapitału banku
c) wyrażona wartościowo i procentowo
b) jest analiza wstępną
Pytanie 91
Co trzeba brać pod uwagę przy analizie oddziału banku (??):
a) konkurencję
b) zamożność mieszkańców
Pytanie 92
ROE:
a) wartość progowa zero
b) jest stymulantą
d) rentowność obrotu
c) zwrot na aktywach
Pytanie 93
Rodzaje więzi organizacyjnych występujących w instytucji kredytowej:
b) federacyjne, macierzowe
d) procesowe, informatyczne
a) współpracy, pomostowe
c) służbowe, funkcjonalne
Pytanie 94
Dokumentacja systemu jakości zawiera:
b) formalne normy jakości, np. ISO 9001
c) księgę jakości
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
a) zapisy dotyczące jakości
Pytanie 95
Składowe kapitału strukturalnego, w ramach kapitału intelektualnego to:
b) kapitał organizacyjny
c) kapitał innowacyjny
d) kapitał relacyjny
a) kapitał procesów
Pytanie 96
Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny (inaczej samokontrola, kontrola funkcjonalna, kontrola instytucjonalna)
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
Pytanie 97
Analiza pozioma sprawozdania finansowego (są wątpliwości co do poprawności jednej odpowiedzi):
b) polega na ocenie skutków zmian poszczególnych elementów sprawozdań finansowych wybranego okresu
d) jest badaniem sprawozdań za co najmniej dwa okresy
a) polega na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem
c) pozwala określić główne obszary zaangażowania banku
Pytanie 98
Przykładem systemowego podejścia do zarządzania jakością jest:
b) koncepcja TQM
a) six sigma
d) SERVQUAL
c) model doskonałości EFQM
Pytanie 99
Czynniki wewnętrzne inicjatyw procesowych podejmowanych przez instytucje kredytowe w ostatnich latach to:
d) dążenie do zwiększania kwalifikacji kadr
c) rozwój technologii informatycznych
a) konieczność zarządzania ryzykiem operacyjnym
b) redukcja kosztów
Pytanie 100
Metoda wskaźnika podstawowego, ile wynosi współczynnik przez który mnożymy :
5%
10%
15%
20%
Pytanie 101
Wybrać poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym:
u Bywalec identyfikacja, pomiar i limitowanie, monitorowanie, kontrola (w książce chyba też tak jest)
na slajdach identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie
identyfikacja, ocena, redukcja ryzyka, monitorowanie i raportowanie