Podsumowanie

Psychologia ekonomiczna - wprowadzenie

Podsumowanie

Psychologia ekonomiczna - wprowadzenie

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Psychologia ekonomiczna to dziedzina, która swoje korzenie ma w:
Ameryce
Europie
Azji
Pytanie 2
Dopasuj założycieli psychologii ekonomicznej do państw, z których pochodzą.
Christine Roland-Levy
Francja
Folke Olander
Dania
Stephen Lea
Wielka Brytania
Hermann Brandstaetter
Austria
Gery van Veldhoven
Holandia
Pytanie 3
Który z wymienionych psychologów zdobył Nobla w dziedzinie ekonomii?
Fred van Raaij
Daniel Kahneman
Amos Tversky
Pytanie 4
Daniel Kahneman i Amos Tversky opracowali teorię tłumaczącą podejmowanie przez ludzi decyzji w sytuacji ryzyka. Podaj jej nazwę.
Pytanie 5
Jak nazywa się prawo, wedle którego przy wzroście cen spada popyt na dane dobro?
Pytanie 6
Jak nazywa się prawo, wedle którego przy wzroście dochodu następuje również wzrost popytu?
Pytanie 7
Odstępstwa od prawa cenowej elastyczności popytu to tak zwane:
paradoksy
iluzje
Pytanie 8
Paradoks, wedle którego przy wzroście cen dóbr luksusowych wzrasta również popyt na nie wśród grup o wysokich dochodach to:
Efekt owczego pędu
Efekt snoba
Paradoks Giffena
Paradoks Veblena
Pytanie 9
Paradoks, wedle którego zmianie ulega struktura popytu na dobra luksusowe w sytuacji kryzysu, co przejawia się zmniejszeniem konsumpcji dóbr luksusowych o wysokiej wartości i zwiększeniem konsumpcji dóbr luksusowych o mniejszej wartości to:
Paradoks Veblena
Efekt szminki
Efekt snoba
Paradoks Giffena
Pytanie 10
Nabywanie dóbr po wyższych cenach dlatego, że robią to inni to:
Efekt snoba
Efekt szminki
Efekt owczego pędu
Paradoks Giffena
Pytanie 11
Zaniechanie nabywania dóbr chętnie kupowanych przez innych to:
Efekt snoba
Paradoks GIffena
Efekt owczego pędu
Efekt szminki
Pytanie 12
Wedle ekonomii konsument dąży do:
maksymalizacji użyteczności swoich zasobów
maksymalizacji zysku
Pytanie 13
Homo oeconomicus to inaczej
Pytanie 14
Kto jest autorem modelu ograniczonej racjonalności?
Pytanie 15
Psychologia ekonomiczna zajmuje się:
jedynie cechami konsumenta, które mogą wpływać na system ekonomiczny
jedynie wpływem systemu ekonomicznego na zachowanie konsumenta
badaniem wzajemnej interakcji między systemem ekonomicznym a konsumentem
Pytanie 16
Ekonomia behawioralna i psychologia ekonomiczna to to samo
Fałsz
Prawda
Pytanie 17
Czy efekt Giffena może dotyczyć wszystkich konsumentów?
Tak, jest to częsta sytuacja
Tak, ale jedynie w sytuacjach kryzysowych (wojna, klęski żywiołowe)
Nie, żaden paradoks nie dotyczy wszystkich konsumentów
Pytanie 18
Który z wymienionych paradoksów bardziej związany jest z zaspokajaniem potrzeby skierowanej do wewnątrz (np. udowodnieniem sobie, że moja własna sytuacja nie uległa zmianie)?
Efekt Giffena
Efekt szminki
Pytanie 19
Badania, które służą sformułowaniu modelu teoretycznego nazywa się badaniami:
podstawowymi
stosowanymi
Pytanie 20
Badania, które służą znalezieniu rozwiązania konkretnego problemu to:
badania podstawowe
badania stosowane