Podsumowanie

Marketing Międzynarodowy

Podsumowanie

Marketing Międzynarodowy

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Która z wymienionych nazw międzynarodowej orientacji przedsiębiorstwa jest nieprawidłowa?
Etnocentryczna
geocentralistyczna
dualna
policentryczna
Pytanie 2
Analiza BCG umożliwia:
ocenę struktury asortymentowej danej firmy i jej przedsięwzięć rynkowych
określenie szans i zagrożeń rynkowych
uzyskanie opinii klientów o naszych produktach
słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
Pytanie 3
Termin "masa krytyczna" odnosi się do:
wielkości zasobów rzeczowych w joint venture
reakcji chemicznej
wielkości zasobów finansowych
stanu zasobów rzeczowych w firmie międzynarodowej
Pytanie 4
Nazwa piggyback oznacza:
nieetyczną promocję
nie ma takiego terminu
formę ekspansji zagranicznej
niedozwoloną reklamę
Pytanie 5
Twórcą koncepcji brandingu narodowego jest:
Simon Anholt
Philip Cateora
Robert Fluder
Marco Simone
Pytanie 6
Która z wymienionych form działalności na rynkach zagranicznych wiąże się z największym ryzykiem?
licencja
franchising
Import
joint venture
eksport
filia zagraniczna
Pytanie 7
Syndrom NIH oznacza:
popieranie wyrobów krajowych
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 8
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
posiadanie struktury hemogenicznej
niezależność i nepotyzm
mobilność logistyczna
nowoczesność i elastyczność
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
diagram Ishikawy
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
cross promotion
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Penetracja rynku
Adaptacja rynku
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Dyferencjacja
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PRESTCOM
LINUKS
PEST
PESTEL
SWAT
SLEPT
SWOT
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
problemy sektora finansowego
oddziaływanie czynników kulturowych
takie pojęcie nie występuje
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
analizy uwarunkowań technologicznych
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
problemów legislacyjnych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotler i Levitt
Cateora i Hoandler
Kotabe i Helsen
Ahonen i Nikunen
Pytanie 17
Do podstawowych rodzajów badań marketingowych rynków zagranicznych zaliczamy:
badania ankietowe
badania marki
badania strukturalne i koniukturalne
badania pierwotne i selektywne
Pytanie 18
Mikrosegmentacja dotyczy rynku: (wielokrotny wybór)
globalnego
regionalnego
sub-globalnego
międzynarodowego
lokalnego
Pytanie 19
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
mobilność logistyczna
nowoczesność i elastyczność
posiadanie struktury homologicznej
niezależność i samowystarczalność
Pytanie 20
Wymiary marketingu partnerskiego wg. C Groonroos'a: (wielokrotny wybór)
strukturalny
taktyczny
funkcjonalny
strategiczny
Pytanie 21
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
segmentacja rynków
Pytanie 22
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Pytanie 23
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Pytanie 24
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
bojkotowanie produktów zagranicznych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Kooperacyjny
Pośredni
Bezpośredni
Substytucyjny
Komplementarny
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Dychotomicznej
Sekwencyjnej
Policentrycznej
Dualnej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Efekt synergii i wysokie koszty
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
importu
franchisingu
eksportu
licencji
joint venture
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
system CIM
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
pokonanie konkurentów z Japonii
postawienie na wysoką jakość produktu
zastosowanie nowych lakierów
rozszerzenie segmentu docelowego
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
replika
handlowiec
samotny menadżer
poddostawca
specjalista