Podsumowanie

Marketing Międzynarodowy

Podsumowanie

Marketing Międzynarodowy

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Która z wymienionych nazw międzynarodowej orientacji przedsiębiorstwa jest nieprawidłowa?
policentryczna
dualna
Etnocentryczna
geocentralistyczna
Pytanie 2
Analiza BCG umożliwia:
słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
określenie szans i zagrożeń rynkowych
ocenę struktury asortymentowej danej firmy i jej przedsięwzięć rynkowych
uzyskanie opinii klientów o naszych produktach
Pytanie 3
Termin "masa krytyczna" odnosi się do:
wielkości zasobów finansowych
reakcji chemicznej
stanu zasobów rzeczowych w firmie międzynarodowej
wielkości zasobów rzeczowych w joint venture
Pytanie 4
Nazwa piggyback oznacza:
formę ekspansji zagranicznej
nie ma takiego terminu
niedozwoloną reklamę
nieetyczną promocję
Pytanie 5
Twórcą koncepcji brandingu narodowego jest:
Robert Fluder
Marco Simone
Simon Anholt
Philip Cateora
Pytanie 6
Która z wymienionych form działalności na rynkach zagranicznych wiąże się z największym ryzykiem?
Import
franchising
eksport
joint venture
filia zagraniczna
licencja
Pytanie 7
Syndrom NIH oznacza:
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
popieranie wyrobów krajowych
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 8
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
niezależność i nepotyzm
mobilność logistyczna
posiadanie struktury hemogenicznej
nowoczesność i elastyczność
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
cross promotion
badanie dystansu psychicznego
diagram Ishikawy
mapy percepcji
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Adaptacja rynku
Penetracja rynku
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Dyferencjacja
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
SWAT
LINUKS
PEST
PESTEL
SWOT
PRESTCOM
SLEPT
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
oddziaływanie czynników kulturowych
problemy sektora finansowego
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
takie pojęcie nie występuje
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
analizy uwarunkowań technologicznych
problemów legislacyjnych
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Cateora i Hoandler
Ahonen i Nikunen
Pytanie 17
Do podstawowych rodzajów badań marketingowych rynków zagranicznych zaliczamy:
badania pierwotne i selektywne
badania ankietowe
badania strukturalne i koniukturalne
badania marki
Pytanie 18
Mikrosegmentacja dotyczy rynku: (wielokrotny wybór)
lokalnego
międzynarodowego
globalnego
sub-globalnego
regionalnego
Pytanie 19
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
mobilność logistyczna
nowoczesność i elastyczność
posiadanie struktury homologicznej
niezależność i samowystarczalność
Pytanie 20
Wymiary marketingu partnerskiego wg. C Groonroos'a: (wielokrotny wybór)
strategiczny
funkcjonalny
taktyczny
strukturalny
Pytanie 21
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
segmentacja rynków
Pytanie 22
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Pytanie 23
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Pytanie 24
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
bojkotowanie produktów zagranicznych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Bezpośredni
Pośredni
Kooperacyjny
Komplementarny
Substytucyjny
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Dualnej
Sekwencyjnej
Dychotomicznej
Policentrycznej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Efekt synergii i wysokie koszty
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
joint venture
franchisingu
licencji
eksportu
importu
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
bojkotowanie produktów zagranicznych
nie ma takiego pojęcia
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
Badanie dystansu psychicznego
Diagram Hofstede
system CIM
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
pokonanie konkurentów z Japonii
rozszerzenie segmentu docelowego
postawienie na wysoką jakość produktu
zastosowanie nowych lakierów
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
poddostawca
samotny menadżer
handlowiec
specjalista
replika