Podsumowanie

Zarządzanie strategiczne - WSZiB

Podsumowanie

Zarządzanie strategiczne - WSZiB

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Strategia dywersyfikacji to:
dodawanie nowych grup konsumentów otrzymujących wyroby produkowane na podstawie nowej technologii
poszukiwanie nowych procesów produkcji dla produkowanych w firmie wyrobów w ramach nowej technologii
znalezienie nowych grup konsumentów skłonnych nabywać obecnie produkowane wyroby
Pytanie 2
Zasoby przedsiębiorstwa można diagnozować przy wykorzystaniu dwóch układów odniesienia:
idealnego stanu wymiarów funkcjonalnych lub najsilniejszego konkurenta
przyszłych i aktualnych konkurentów
przyszłych partnerów firmy na rynku lub wymiarów funkcjonalnych
Pytanie 3
Kryterium wykorzystywane w konkurowaniu mapy grup strategicznych powinny być:
silnie różnicujące zachowania strategiczne przedsiębiorstw sektora
mieć charakter cech nieciągłych
silnie skorelowane
Pytanie 4
Działanie typowe dla strategii żniw:
ograniczenie liczby wykorzystywanych kanałów dystrybucji
podejmowanie nowych inwestycji
zwiększenie zapasów
zwiększenie liczby modeli
Pytanie 5
Prawidłowo dobrane, do fazy życia sektora, kluczowe czynniki sukcesu to:
schyłek - produktywność
narodziny - koszty
rozwój - zakorzenienie na rynku
dojrzałość - technologia
Pytanie 6
Integracja w przód oznacza:
podjęcie przez dane przedsiębiorstwo dalszych faz wytwarzania w cyklu produkcyjnym bliższych wyrobowi finalnemu
przystąpienie przez dane przedsiębiorstwo do realizowania faz wytwarzania w cyklu produkcyjnym danej grupy wyrobów realizowanych wcześniej przez dostawców
że nabywcy są mocno zintegrowani
Pytanie 7
Benchmarking oznacza:
uczenie się poprzez porównanie z najsilniejszym konkurentem
analizę stakeholders, a w tym odbiorców i dostawców
potraktowanie jako układu odniesienia potencjalnego konkurenta
Pytanie 8
Źródła wartości dodanej w metodzie analizy łańcucha wartości to:
koordynacja funkcji wewnątrz firmy konkurencyjnej
optymalizacja funkcjonowania
koordynowanie funkcji firmy z makrootoczeniem
Pytanie 9
Poprawność metodologiczna stosowania punktowej oceny atrakcyjności sektorów wymaga stosowania:
różnego zestawu kryteriów dla każdego badanego sektora
tych samych wag dla wykorzystywanych kryteriów w każdym sektorze
innych kryteriów dla sektora potencjalnej działalności niż tych stosowanych w ocenie sektorów aktualnie obsługiwanych
Pytanie 10
Grupa strategiczna to:
grupa firm produkujących wyroby tworzące groźbę substytucyjnych wyrobów danego sektora
grupa przedsiębiorstw będących znacznymi klientami danego sektora
wszystkie przedsiębiorstwa danego sektora
Pytanie 11
1. Źródła wartości dodanej w metodzie analizy łancucha wartości to m. In:
Koordynacja funkcji firmy z rywalami
Optymalizacja funkcjonalna
Koordynacja walki z konkurentami
Pytanie 12
4. Źródłem strategicznej przewagi przedsiębiorstwa nie mogą być:
Wielkość aktywów
Unikalność firmy w oczach jej odbiorców
Dobre stosunki z jednostkami badawczymi
Niskie kwalifikacje pracownikow