Podsumowanie

badania operacyjne 3

Podsumowanie

badania operacyjne 3

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
W poniższym problemie decyzyjnym drzewo decyzji będzie miało: Przedsiębiorstwo ma możliwość uruchomienia produkcji i sprzedaży produktu luksusowego lub produktu popularnego. Dla każdej opcji decyzyjnej określono – na podstawie prognoz i analiz danych statystycznych – prawdopodobieństwa uzyskania sprzedaży dobrej, średniej i miernej oraz efekty finansowe tych wyników. Dla produktu luksusowego prawdopodobieństwo wystąpienia dobrej sprzedaży (z której dochody wyniosą 120000zł) wynosi 0,4 sprzedaży średniej (o dochodzie 65 000zł) – 0,3 oraz sprzedaży miernej (dochód 12000zł) – 0,3 Analogicznie dla produktu popularnego – prawdopodobieństwo dobrej sprzedaży wynosi 0,5 (dochód 105 000zł), sprzedaży średniej – 0,4 (dochód 55 000zł) i sprzedaży miernej – 0,1 (dochód tylko 20 000zł). Oceń, która z opcji decyzyjnych dotycząca wyboru nowej produkcji jest bardziej opłacalna dla przedsiębiorstwa. (Wybierz jedną lub więcej) ???????? nie potwierdzone
Jedną gałąź wprowadzenie dobra
Na drugim poziomie dwie gałęzie: wprowadzanie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego.
Na pierwszym poziomie dwie gałęzie: wprowadzenie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego
Na drugim poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Nie da się stworzyć drzewa
Na pierwszym poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Pytanie 2
Problem rozwiązuje się rozpoczynając od poszukiwania rozwiązania dla ostatniego etapu (N), a następnie cofając się poszukuje się rozwiązania dla etapu (N-1). Uzyskane w ten sposób rozwiązanie dla etapów (N-1) oraz (N) jest optymalne bez względu na to, w jaki sposób osiągnięto etap (N-1). Powtarzając w powyższy sposób etap po etapie dochodzimy do rozwiązania optymalnego dla pierwszego etapu, a więc i dla całego problemu. (wybierz jedną lub więcej)
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania sieciowego.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania nieliniowego.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu teorii kolejek.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania dynamicznego
Pytanie 3
Problem decyzyjny charakteryzują następujące czynniki: (wybierz jedną lub więcej)
Cel, który ma być osiągnięty
Osoba lub grupa, która ma rozwiązać jakiś problem
Co najmniej dwa różne sposoby działania prowadzące do zamierzonego celu
Warunki działania związane z otoczeniem biznesowym i zasobami
Rozwiązanie prowadzące do osiągnięcia zamierzonego celu
Pytanie 4
Strategia dominująca (wybierz jedną lub więcej)
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu najniższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
Występuje gry gracz wybiera z określonym prawdopodobieństwem jedną z kilku strategii
Występuje kiedy gracz posiada strategię dającą mu wyższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
Pytanie 5
W analizie PERT zakładanym, że (wybierz jedną lub więcej)
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi Poissona
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi normalnemu.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi beta.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi t-Studenta.
Pytanie 6
Macierz wypłat w teorii gier to: (wybierz jedną lub więcej)
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy w stosunku do najlepszych możliwych dla niego decyzji
Tablica, która przedstawia kwoty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry.
Tablica, która przedstawia zyski otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Pytanie 7
Dany jest następujący problem decyzyjny: Zakład elektryczny produkuje sprzęt Audio / Video. Do wyprodukowania I radioodbiornika potrzebne są 3 tranzystory, 5 oporników, 0,5m drutu miedzianego, 25g cyny; I radiomagnetofonu odpowiednio 3 tranzystory, 6 oporników, 1m drutu miedzianego, 50g cyny, zaś I magnetowidu: 5 tranzystorów, 10 oporników 1,5m drutu miedzianego oraz 100g cyny. Inne części potrzebne do produkcji są bez ograniczeń. Stan zapasów w zakładzie wynosi: 4000 szt. tranzystorów, 20 000 szt oporników, 100kg cyny i 1500m drutu miedzianego. Jaka będzie produkcja zakładu, jeśli wiadomo, że maksymalizuje on zysk (zysk jednostkowy z: radioodbiornik – 55zł; radiomagnetofon – 125zl; a magnetowid – 150zł) Jak powinny być określane w tym zadaniu zmienne dualne? (wybierz jedną lub więcej)
Y1 – liczba wyprodukowanych radioodbiorników [szt], y2 – liczba wyprodukowanych magnetowidów [szt]; y3 – liczba wyprodukowanych radiomagnetofonów [szt]
Y1 - cena wykorzystana szt. tranzystora [zł]; y2 – cena wykorzystana szt. opornika [zł]; y3 – cena wykorzystania m drutu miedzianego [zł]; y3 – cena wykorzystania g cyny [zł]
Y1 – liczba potrzebnych tranzystorów [szt]; y2 – liczba potrzebnych oporników [szt] y3 – ilość potrzebnego drutu miedzianego [m], y3 – ilość potrzebnej cyny [g]
Y1 – cena wyprodukowania radioodbiornika [zł]; y2 – cena wyprodukowania magnetowidu [zł], y3 – cena wyprodukowania radiomagnetofonu
Pytanie 8
Teoria masowej obsługi (wybierz jedną lub więcej)
To założenie, że działanie wszystkich podmiotów decyzyjnych (graczy) jest racjonalne
To budowa modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania, zwanymi systemami masowej obsługi.
To dowolna sytuacja konfliktowa.
To działanie, gdzie każda strona wybiera pewną strategię postępowania, po czym zależnie od strategii własnej oraz innych uczestników każdy gracz otrzymuje wypłatę w jednostkach użyteczności (pieniądze, wzrost szansy na przekazanie własnych genów czy też cokolwiek innego, z czystą satysfakcją włącznie)
Pytanie 9
Teoria masowej obsługi zwana także teorią kolejek, zajmuje się: (wybierz jedną lub więcej)
Psychologią tłumu
Badaniem zachowań osobowościowych w ujęciu uzyskanych teorii psychologicznych
Budową modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania
Budową modeli matematycznych, zwanymi systemami masowej obsługi
Pytanie 10
Przykładami systemów masowej obsługi są: (Wybierz jedną lub więcej)
Sklepy
Podsystem obsługiwania obrabiarek
Podsystem użytkowania samochodów przedsiębiorstwa transportowe
Linia produkcyjna
Porty lotnicze
Pytanie 11
Poniższe problemy decyzyjne: - zagadnienia dyliżansu - zagadnienia finansowania inwestycji - optymalizacja zapasów - alokacja zasobów czy wymiana majątku trwałego Zaliczamy do zadań: (wybierz jedną lub więcej)
Teorii gier
Programowania dynamicznego
Programowania cało-liczbowego
Teorii kolejek
Pytanie 12
Kryterium optymalności może być: (wybierz jedną lub więcej)
Maksymalizacja efektu finansowego, zwykle zysku np. gdzie można się najdalej znaleźć na kuli ziemskiej za posiadaną kwotę
Wyznaczenie konkretnej wartości (budżetowe), np. jak kupić bilet za 100zł
Minimalizacja nakładów (zwykle kosztów), np. jak najtaniej dostać się do Indii
Wyznaczenie nieznanej wartości potrzebnych zasobów finansowych
Pytanie 13
Zdarzeniem początkowym w sieci nazywamy:
Zdarzenie, które nie jest początkiem żadnej czynności
Zdarzenie, które nie jest końcem żadnej czynności
Zdarzenie, które nie jest początkiem ani końcem żadnej czynności
Zdarzenie, które jest początkiem i końcem wielu czynności
Pytanie 14
David G. Kendall stworzył w 1953 roku notację, jaką należy stosować przy opisywaniu systemów kolejkowych. Zawiera ona cztery elementy: (Wybierz jedną lub więcej)
Trzeci liczby stanowisk obsługi
Drugi liczby miejsc w systemie
Trzeci dotyczy rozkładu czasu i obsługi
Pierwszy dotyczy rozkładu czasu napływu
Drugi dotyczy rozkładu czasu obsługi
Czwarty liczby miejsc w systemie
Czwarty liczby stanowisk obsługi
Trzeci dotyczy rozkładu czasu obsługi
Pytanie 15
Strategia dominująca (wybierz jedną lub więcej)
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu wyższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent
Występuje, gdy gracz wybiera z określonym prawdopodobieństwem jedną z kilku strategii
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu najniższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
Pytanie 16
Połącz w pary odpowiednie sformułowania: Metoda probablistyczna
CPM
PERT
ZMIENNE CAŁKOWITE
Pytanie 17
Połącz w pary odpowiednie sformułowania: Programowanie całoliczbowe
CPM
PERT
ZMIENNE CAŁKOWITE
Pytanie 18
Połącz w pary odpowiednie sformułowania: Metoda deterministyczna
ZMIENNE CAŁKOWITE
PERT
CPM