Podsumowanie

Audyt 1

Podsumowanie

Audyt 1

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Badaniu podlegają roczne sprawozdania finansowe, jeśli jednostka w poprzedzającym roku spełniła co najmniej dwa z trzech warunków. Który z poniższych są tymi warunkami?
Wszystkie z powyższych.
. Suma aktywów bilansu co najmniej 2 500 000 euro.
Żadne z powyższych.
Wartość rynkowa kapitału zakładowego co najmniej 1 000 000 euro.
Średnioroczne zatrudnienie co najmniej 50 osób.
Przychody netto co najmniej 5 000 000 euro.
Pytanie 2
Kto nadzoruje wprowadzenie systemu zarządzania w banku?
Audytor wewnętrzny banku.
Wszystkie z powyższych.
Zespół zarządzania ryzykiem.
Żadne z powyższych.
Rada nadzorcza banku.
Zarząd banku.
Pytanie 3
Kto jest odpowiedzialny za projektowanie, wprowadzanie oraz zapewnianie działania systemu zarządzania w banku?
Wszystkie z powyższych.
Zespół zarządzania ryzykiem.
Zarząd banku.
Rada nadzorcza banku.
Żadne z powyższych.
Audytor wewnętrzny banku.
Pytanie 4
Jakie systemy muszą funkcjonować w ramach systemu zarządzania w banku?
Wszystkie z powyższych.
System zarządzania personelem.
Żadne z powyższych.
System zarządzania ryzykiem oraz system kontroli wewnętrznej.
Tylko system kontroli wewnętrznej.
Tylko system zarządzania ryzykiem.
Pytanie 5
Jaką ochronę zapewnia bank pracownikom zgłaszającym naruszenia?
Gwarancję awansu w hierarchii banku.
Ochronę tylko przed działaniami dyskryminacyjnymi.
Ochronę przed wypowiedzeniem umowy.
Ochronę przed działaniami o charakterze represyjnym, dyskryminacją lub innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 6
Kto jest odpowiedzialny za odbieranie zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa w banku?
Wskazany członek zarządu, a w szczególnych przypadkach – rada nadzorcza banku.
Wszystkie z powyższych.
Dział prawny banku.
Żadne z powyższych.
Tylko rada nadzorcza banku.
Tylko członkowie zarządu odpowiedzialni za bezpieczeństwo.
Pytanie 7
Co obejmuje system zarządzania w banku?
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Tylko procedury kadrowe i finansowe.
Tylko systemy informatyczne banku.
Tylko procedury dotyczące zarządzania ryzykiem.
Procedury anonimowego zgłaszania naruszeń prawa oraz obowiązujących w banku procedur i standardów etycznych.
Pytanie 8
Czym jest system zarządzania w banku?
Systemem do zarządzania personelem banku.
Zbiorem zasad i mechanizmów dotyczących jedynie działalności operacyjnej banku.
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Zbiorem zasad i mechanizmów odnoszących się do procesów decyzyjnych oraz oceny prowadzonej działalności bankowej.
Zbiorem zasad i mechanizmów odnoszących się tylko do procesów decyzyjnych.
Pytanie 9
W jakich przypadkach badaniu podlegają sprawozdania jednostkowe subfunduszy?
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Tylko gdy fundusz nie osiągnął wymaganej sumy aktywów.
Tylko gdy subfundusze mają wydzielone aktywa.
Zawsze, niezależnie od struktury funduszu.
Zawsze, gdy fundusz posiada wydzielone subfundusze.
Pytanie 10
Które z poniższych jednostek muszą sporządzać łączne sprawozdania finansowe?
Fundusze inwestycyjne z wydzielonymi subfunduszami.
Jednostki działające na podstawie przepisów o funduszach emerytalnych.
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Spółki akcyjne w organizacji.
Oddziały banków zagranicznych.
Pytanie 11
Które sprawozdania finansowe podlegają badaniu, jeśli doszło do połączenia spółek w danym roku obrotowym?
Tylko sprawozdania spółek przejmujących.
Tylko sprawozdania spółek nowo zawiązanych.
Tylko sprawozdania spółek przejmowanych.
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Sprawozdania zarówno spółek przejmujących, jak i spółek nowo zawiązanych.
Pytanie 12
Badaniu podlegają roczne sprawozdania finansowe, jeśli jednostka w poprzedzającym roku spełniła co najmniej dwa z trzech warunków. Który z poniższych NIE jest jednym z tych warunków?
Średnioroczne zatrudnienie co najmniej 50 osób.
Przychody netto co najmniej 5 000 000 euro.
Suma aktywów bilansu co najmniej 2 500 000 euro.
Wartość rynkowa kapitału zakładowego co najmniej 1 000 000 euro
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Pytanie 13
Które z poniższych jednostek nie podlegają obowiązkowemu badaniu sprawozdań finansowych, o ile nie spełniają określonych warunków?
Spółki akcyjne w organizacji.
Krajowe instytucje płatnicze.
Wszystkie z powyższych.
Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe.
Żadne z powyższych.
Zakłady reasekuracji.
Pytanie 14
Kto podlega obowiązkowemu badaniu rocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych?
Tylko jednostki działające na podstawie przepisów o obrocie papierami wartościowymi.
Grupy kapitałowe oraz jednostki kontynuujące działalność, takie jak banki krajowe, zakłady ubezpieczeń itp.
Wszystkie z powyższych.
Wszystkie jednostki gospodarcze.
Żadne z powyższych.
Tylko spółki akcyjne.
Pytanie 15
Które z poniższych jednostek podlegają obowiązkowemu badaniu rocznych sprawozdań finansowych?
Żadne z powyższych.
Spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe.
Spółki akcyjne będące na dzień bilansowy w organizacji.
Jednostki, które spełniły co najmniej dwa warunki: zatrudnienie co najmniej 50 osób, suma aktywów co najmniej 2 500 000 euro, przychody co najmniej 5 000 000 euro.
Wszystkie z powyższych.
Oddziały zagranicznych firm inwestycyjnych.
Pytanie 16
Dlaczego ryzyko przeoczenia musi być odpowiednio dostosowane?
Aby zwiększyć ryzyko kontroli.
Aby zminimalizować ryzyko nieodłączne.
Wszystkie z powyższych.
Aby uniknąć zbędnych procedur.
Żadne z powyższych.
Aby zapewnić wiarygodność badania.
Pytanie 17
Jakie ryzyko pozwala na ograniczenie badania wiarygodności?
Niskie ryzyko przeoczenia.
Wszystkie z powyższych.
Wszystkie poziomy ryzyka przeoczenia.
Żadne z powyższych.
Wysokie ryzyko przeoczenia.
Średnie ryzyko przeoczenia.
Pytanie 18
Co można zaakceptować, gdy ryzyko nieodłączne i ryzyko kontroli są niskie?
Najwyższy możliwy poziom ryzyka przeoczenia.
Najniższy możliwy poziom ryzyka przeoczenia.
Żadne z powyższych.
Nie należy akceptować żadnego ryzyka przeoczenia.
Średni poziom ryzyka przeoczenia.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 19
Jakie działania są wymagane, aby obniżyć ryzyko przeoczenia?
Skrócenie czasu badania.
Żadne z powyższych.
Zastosowanie odpowiednich procedur co do zakresu, rodzaju i terminu procedur badania.
Zmniejszenie ryzyko kontroli.
Wszystkie z powyższych.
Zwiększenie ryzyka nieodłącznego.
Pytanie 20
Co należy zrobić, aby ograniczyć ryzyko badania do możliwie najniższego poziomu, gdy ryzyko nieodłączne jest wysokie, a ryzyko kontroli średnie?
Zignorować ryzyko przeoczenia.
Obniżyć ryzyko przeoczenia.
Zwiększyć ryzyko przeoczenia.
Wszystkie z powyższych.
Utrzymać ryzyko przeoczenia na tym samym poziomie.
Żadne z powyższych.
Pytanie 21
Jakie jest zależność między ryzykiem przeoczenia a ryzykiem nieodłącznym i ryzykiem kontroli?
Ryzyko przeoczenia jest bezpośrednio proporcjonalne do ryzyka nieodłącznego i ryzyka kontroli.
Żadne z powyższych.
Ryzyko przeoczenia nie jest związane z ryzykiem nieodłącznym i ryzykiem kontroli.
Ryzyko przeoczenia jest zależne tylko od ryzyka kontroli.
Ryzyko przeoczenia jest odwrotnie proporcjonalne do ryzyka nieodłącznego i ryzyka kontroli.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 22
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko nieprawidłowej akceptacji?
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 23
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko nieprawidłowego odrzucenia?
Wszystkie z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Pytanie 24
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko zawyżonego zaufania?
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Wszystkie z powyższych.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Pytanie 25
Które z poniższych najlepiej opisuje ryzyko zaniżonego zaufania?
Żadne z powyższych.
Rezultat próbki nie potwierdza zaplanowanego stopnia zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności potwierdza takie zaufanie.
Rezultat próbki potwierdza zaplanowany stopień zaufania do kontroli wewnętrznej, ale aktualny poziom zgodności nie potwierdza takiego zaufania.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta nie jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości zawiera ono istotne błędy.
Rezultat próbki potwierdza wniosek, że saldo konta jest istotnie błędne, ale w rzeczywistości nie zawiera ono istotnych błędów.
Wszystkie z powyższych.
Pytanie 26
Jakie zasoby może wykorzystać komitet do spraw nominacji w celu realizacji swoich zadań?
Wszystkie z powyższych.
Wyłącznie zasoby finansowe banku.
Żadne z powyższych.
Wyłącznie doradztwo zewnętrzne.
Tylko zasoby wewnętrzne banku.
Wszelkie niezbędne zasoby, w tym usługi doradztwa zewnętrznego.
Pytanie 27
Jaką ważną rolę pełni komitet do spraw nominacji w zarządzie banku?
Wszystkie z powyższych.
Przeprowadza audyty wewnętrzne.
Żadne z powyższych.
Ustala wynagrodzenia członków zarządu
Zarządza ryzykiem operacyjnym.
Zapewnia, aby proces decyzyjny w zarządzie nie został zdominowany przez jedną osobę.
Pytanie 28
Kto powołuje członków komitetu do spraw nominacji w banku istotnym?
Żadne z powyższych.
Rada nadzorcza banku spośród swoich członków.
Wszystkie z powyższych.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Walne zgromadzenie akcjonariuszy.
Zarząd banku.
Pytanie 29
Jakie są zadania i uprawnienia komitetu do spraw nominacji w banku istotnym?
Wszystkie z powyższych.
Prowadzenie szkoleń dla kadry kierowniczej banku.
Zarządzanie ryzykiem kredytowym oraz opracowywanie polityki kredytowej banku.
Zapewnienie, aby proces decyzyjny w zarządzie banku nie został zdominowany przez jedną osobę oraz możliwość korzystania z wszelkich niezbędnych zasobów, w tym z usług doradztwa zewnętrznego.
Żadne z powyższych.
Nadzorowanie działalności operacyjnej banku i podejmowanie decyzji inwestycyjnych.
Pytanie 30
Do zadań komitetu do spraw ryzyka należy w szczególności:
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
opiniowanie opracowanej przez zarząd banku strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku oraz przedkładanych przez zarząd informacji dotyczących realizacji tej strategii
weryfikacja, czy ceny pasywów i aktywów oferowanych klientom w pełni uwzględniają model biznesowy banku i jego strategię w zakresie ryzyka, a w przypadku gdy ceny te nie odzwierciedlają w odpowiedni sposób rodzajów ryzyka zgodnie z tym modelem i tą strategią, przedstawianie zarządowi banku propozycji mających na celu zapewnienie adekwatności cen pasywów i aktywów do tych rodzajów ryzyka.
opiniowanie całościowej bieżącej i przyszłej gotowości banku do podejmowania ryzyka;
wspieranie rady nadzorczej banku w nadzorowaniu wdrażania strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku przez kadrę kierowniczą wyższego szczebla;
Pytanie 31
Jakie są główne zadania komitetu do spraw wynagrodzeń w banku?
Zarządzanie inwestycjami banku i nadzór nad portfelem aktywów.
Prowadzenie audytów wewnętrznych i zewnętrznych.
Wszystkie z powyższych.
Opiniowanie i monitorowanie przyjętej w banku polityki wynagrodzeń oraz wspieranie organów banku w zakresie kształtowania i realizacji tej polityki.
Opracowywanie strategii marketingowej banku.
Żadne z powyższych.
Pytanie 32
W banku istotnym działają następujące komitety:
Żadne z powyższych.
Komitet do spraw wynagrodzeń
Komitet do spraw nominacji
Komitet do spraw ryzyk
Pytanie 33
Do zadań komitetu do spraw ryzyka należy w szczególności:
weryfikacja, czy ceny pasywów i aktywów oferowanych klientom w pełni uwzględniają model biznesowy banku i jego strategię w zakresie ryzyka, a w przypadku gdy ceny te nie odzwierciedlają w odpowiedni sposób rodzajów ryzyka zgodnie z tym modelem i tą strategią, przedstawianie zarządowi banku propozycji mających na celu zapewnienie adekwatności cen pasywów i aktywów do tych rodzajów ryzyka.
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
wspieranie rady nadzorczej banku w nadzorowaniu wdrażania strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku przez kadrę kierowniczą wyższego szczebla
opiniowanie całościowej bieżącej i przyszłej gotowości banku do podejmowania ryzyka;
) opiniowanie opracowanej przez zarząd banku strategii zarządzania ryzykiem w działalności banku oraz przedkładanych przez zarząd informacji dotyczących realizacji tej strategii
Pytanie 34
Jakie zadania ma komitet do spraw wynagrodzeń w banku?
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Wspieranie organów banku w zakresie kształtowania i realizacji tej polityki.
Zarządzanie funduszami banku.
Opiniowanie i monitorowanie przyjętej w banku polityki wynagrodzeń.
Tylko ustalanie wysokości wynagrodzeń pracowników banku.
Pytanie 35
Kto może uznać bank za "bank istotny" niezależnie od spełnienia innych kryteriów?
Rada nadzorcza banku.
Akcjonariusze banku.
Zarząd banku.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Pytanie 36
Jakie warunki musi spełniać bank (minimum jeden), aby być uznanym za "bank istotny" w kontekście jego udziału w sektorze bankowym?
Wszystkie z powyższych.
udział banku w funduszach własnych sektora bankowego jest nie mniejszy niż 2% albo
– akcje banku zostały dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym
Bank ma co najmniej 1% udziału w depozytach sektora bankowego.
udział banku w depozytach sektora bankowego jest nie mniejszy niż 2%,
udział banku w aktywach sektora bankowego jest nie mniejszy niż 2%,
Żadne z powyższych.
Pytanie 37
akie komitety działają w banku istotnym?
komitet do spraw zarządzania zasobami ludzkimi i komitet do spraw inwestycji.
. Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Komitet do spraw marketingu i komitet do spraw finansów.
Komitet do spraw audytu i komitet do spraw zgodności.
Komitet do spraw wynagrodzeń i komitet do spraw ryzyka.
Pytanie 38
Jakie jest zadanie niezależnej komórki audytu wewnętrznego w banku?
Monitorowanie zgodności banku z regulacjami zewnętrznymi.
Zarządzanie codziennymi operacjami banku.
. Wszystkie z powyższych.
Opracowywanie strategii marketingowych.
Badanie i ocena adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej.
Żadne z powyższych.
Pytanie 39
Jakie zadania realizuje komórka do spraw zgodności w banku?
Identyfikacja, ocena, kontrola i monitorowanie ryzyka braku zgodności działalności banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi.
Prowadzenie audytów zewnętrznych.
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
. Zarządzanie finansami banku.
Nadzorowanie pracowników banku.
Pytanie 40
Co jest głównym zadaniem funkcji kontroli w ramach systemu kontroli wewnętrznej banku?
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Zapewnienie przestrzegania mechanizmów kontrolnych dotyczących zarządzania ryzykiem.
Zarządzanie relacjami z klientami.
Optymalizacja procesów operacyjnych.
Identyfikacja i ocena ryzyka finansowego.
Pytanie 41
W ramach systemu kontroli wewnętrznej bank wyodrębnia
Żadne z powyższych
komórkę do spraw zgodności
niezależną komórkę
funkcję kontroli
Pytanie 42
Celem systemu kontroli wewnętrznej jest zapewnienie:
skuteczności i efektywności działania banku;
Wszystkie z powyższych.
zgodności działania banku z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi i standardami rynkowymi.
przestrzegania zasad zarządzania ryzykiem w banku;
Żadne z powyższych.
wiarygodności sprawozdawczości finansowej;
Pytanie 43
Który z poniższych celów NIE jest celem systemu kontroli wewnętrznej banku?
Zgodność działania banku z przepisami prawa.
Żadne z powyższych.
Przestrzeganie zasad zarządzania ryzykiem.
Zapewnienie skuteczności i efektywności działania banku.
Wiarygodność sprawozdawczości finansowej.
Maksymalizacja zysków banku.
Pytanie 44
Jaki jest zakres nadzoru, który bank sprawuje w odniesieniu do podmiotów zależnych?
Wszystkie z powyższych.
Nadzór nad inwestycjami podmiotów zależnych.
Nadzór nad zatrudnieniem w podmiotach zależnych.
Żadne z powyższych.
Nadzór nad ryzykiem związanym z działalnością podmiotów zależnych.
Wyłącznie nadzór nad działalnością operacyjną.
Pytanie 45
Na podstawie jakiego dokumentu są określone standardowa metodyka oraz uproszczona standardowa metodyka oceny ryzyka stopy procentowej?
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Na podstawie krajowego rozporządzenia o ryzyku finansowym.
Na podstawie rozporządzenia delegowanego Komisji wydanego na podstawie upoważnienia zawartego w art. 84 ust. 5 dyrektywy 2013/36/UE.
Na podstawie ustawy o rachunkowości.
Na podstawie wytycznych Europejskiego Banku Centralnego.
Pytanie 46
Kiedy bank może stosować uproszczoną standardową metodykę oceny ryzyka stopy procentowej?
Kiedy jest dużą i złożoną instytucją finansową.
Kiedy jest to wymagane przez krajowe przepisy prawa.
Kiedy uzyska zgodę od Europejskiego Banku Centralnego.
Wszystkie z powyższych.
Kiedy jest małą i niezłożoną instytucją, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 145 rozporządzenia nr 575/2013.
Żadne z powyższych.
Pytanie 47
Jakie systemy oceny ryzyka stopy procentowej może stosować bank?
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych.
Wewnętrzne systemy oceny ryzyka stopy procentowej, standardową metodykę lub uproszczoną standardową metodykę.
Tylko standardową metodykę.
Wyłącznie wewnętrzne systemy oceny ryzyka stopy procentowej.
Wyłącznie uproszczoną standardową metodykę.
Pytanie 48
W ramach systemu zarządzania ryzykiem bank:
stosuje sformalizowane limity ograniczające ryzyko i zasady postępowania w przypadku przekroczenia limitów;
Żadne z powyższych.
Wszystkie z powyższych
stosuje sformalizowane procedury mające na celu identyfikację, pomiar lub szacowanie oraz monitorowanie ryzyka występującego w działalności banku, uwzględniające również przewidywany poziom ryzyka w przyszłości;
stosuje przyjęty system sprawozdawczości zarządczej umożliwiający monitorowanie poziomu ryzyka;
stosuje sformalizowane zasady służące określaniu wielkości podejmowanego ryzyka i zasady zarządzania ryzykiem
posiada strukturę organizacyjną dostosowaną do wielkości i profilu ponoszonego przez bank ryzyka.
Pytanie 49
Co jest celem systemu zarządzania ryzykiem w banku?
Ochrona danych osobowych klientów.
Zapewnienie prawidłowości procesu wyznaczania i realizacji szczegółowych celów prowadzonej działalności.
Zwiększenie zysków banku.
Wszystkie z powyższych.
Zarządzanie personelem banku.
Żadne z powyższych.
Pytanie 50
Jakie są zadania systemu zarządzania ryzykiem w banku?
Tylko identyfikacja ryzyka.
Tylko monitorowanie ryzyka.
Tylko kontrola ryzyka.
Wszystkie z powyższych.
Żadne z powyższych.
Identyfikacja, pomiar lub szacowanie, kontrola oraz monitorowanie ryzyka.
Pytanie 51
Kto może wykonywać kontrolę wewnętrzną w bankach spółdzielczych zrzeszonych w bankach zrzeszających?
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Zewnętrzna firma audytorska.
Zarząd banku spółdzielczego.
Bank zrzeszający.
Wszystkie powyższe.
Żadne z powyższych.
Pytanie 52
Kto jest odpowiedzialny za przyjęcie polityki różnorodności w składzie zarządu banku, jeśli nie powołano komitetu do spraw nominacji?
Wszystkie powyższe.
Żadne z powyższych.
Zarząd banku.
Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Rada nadzorcza.
Akcjonariusze banku.
Pytanie 53
Minister właściwy do spraw instytucji finansowych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres zadań komitetu do spraw nominacji
PRAWDA
FAŁSZ
Pytanie 54
Bank zapewnia odpowiednie finansowanie realizacji zadań przez komitet do spraw nominacji.
FAŁSZ
PRAWDA
Pytanie 55
Jakie jest główne zadanie komitetu do spraw nominacji w banku istotnym?
Opracowywanie strategii inwestycyjnych.
Prowadzenie negocjacji z klientami instytucjonalnymi.
Opiniowanie nominacji oraz monitorowanie procesów decyzyjnych w zarządzie, aby zapobiec dominacji jednej osoby.
Wszystkie z powyższych.
Kontrola i zarządzanie ryzykiem finansowym banku.
Żadne z powyższych.
Pytanie 56
Dlaczego komitet do spraw nominacji w banku istotnym powinien unikać dominacji jednej osoby w procesie decyzyjnym zarządu?
Aby zwiększyć transparentność polityki wynagrodzeń.
Wszystkie z powyższych.
Aby zapewnić zgodność z przepisami prawa.
Aby zapobiec sytuacjom, które mogłyby wpłynąć niekorzystnie na interes banku.
Aby zwiększyć efektywność operacyjną banku.
Żadne z powyższych.