Podsumowanie

Pedagogika Celestyna Freineta

Podsumowanie

Pedagogika Celestyna Freineta

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Jak nazywana jest pedagogika stosowana przez Celestyna Freineta
Pytanie 2
Jakiego pedagoga twórczość była najbliższą dla Freineta
Pytanie 3
Jak nazywała się żona Celestyna Freineta?
Anna
Monika
Sylwia
Eliza
Pytanie 4
Jaki tytuł mają książki Celestyna Freineta napisane w obozie koncentracyjnym
"Rady dla rodziców"
"Nowoczesna szkoła francuska"
"Nowoczesna szkoła francuska" i "Rady dla rodziców"
Pytanie 5
Co stworzył Freinet razem z Langevin'em, Pieron'em, Rolland'em i Wallon'em?
Kartę Praw i Obowiązków Dziecka
Kartę Praw Dziecka
Kartę Praw Szkolnych
Pytanie 6
Co oznacza zapis FIMEM?
Pytanie 7
W którym roku powstało Stowarzyszenie Szkoły i Towarzystwa Opieki nad Dziećmi?
1939
1937
1957
1956
Pytanie 8
Do jakiej miejscowości przeprowadził się Freinet razem z żoną w 1929 roku?
Paryż
Cannes
Vence
Marsylia
Pytanie 9
Jaki tytuł miała książka napisana przez żonę Celestyna Freineta
Pytanie 10
W którym roku zmarł Freinet?
1966
1955
1960
1967
Pytanie 11
Co jest nadrzędnym celem wychowania i nauczania w pedagogice Freineta?
rozwijanie pełnej, jak najwszechstronniejszej osobowości dziecka
Pytanie 12
Przeciwko jakim praktykom szkoły tradycyjnej był Freinet? [wybierz prawidłowe odpowiedzi]
zajęciom plastycznym
przymusowi
wykładom
fiszkom samokontrolnym
karom
podręcznikom
twórczości pisarskiej
oceną za wyuczone i łatwe do zmierzenia wiadomości
Pytanie 13
Co jest punktem wyjścia w pedagogice Freineta?
Pytanie 14
Co w swoim programie uwzględnił Freinet?
rozwój dziecka
naturalny sposób życia dziecka
rozwój inteligencji wielorakiej dzieci
rozwój charakteru dziecka
odpowiadanie na pytania zadawane przez nauczyciela
rozwój interakcji społecznych dziecka
jego potrzeby
Pytanie 15
W której fazie swobodnej działalności twórczej dzieci dziecko, opierając się na nagromadzonych doświadczeniach, zaczyna wprowadzać pewien ład do swoich działań? [Zaznacz 1 prawidłową odpowiedź]
faza zabawy - pracy
faza prób i błędów
faza urządzania się
Pytanie 16
Faza prób i błędów, to faza... w swobodnej działalności twórczej dzieci? Która to faza?
trzecia i ostatnia
pierwsza
druga
Pytanie 17
Która faza swobodnej działalności twórczej dzieci jest najbliższa specjalizacji doradztwa zawodowego i personalnego?
faza zabawy - pracy
faza prób i błędów
faza urządzania się
Pytanie 18
Jak nazywa się faza, w której dzieci działa jakby po omacku, gdy dziecko powtarza czynności, które przynoszą powodzenie, a unika tych, które kończą się rozczarowaniem?
Pytanie 19
Jak brzmi główna teza pedagogiki Freineta?
Pytanie 20
Gdzie realizowana jest swobodna aktywność dziecka realizowana w formie zabawy - pracy czy pracy - zabawy?
Pytanie 21
Wybierz ze zbioru tez te, które są charakterystyczne dla Freineta:
włączenie w proces nauczania różnorodnych form swobodnej ekspresji
wychowanie przez pracę zorganizowaną w formie pracy jednostkowej
organizowanie dzieciom szerokich kontaktów z bliższymi i dalszymi środowiskami społecznymi, przyrodniczymi i kulturalnymi
Pytanie 22
Na co zwraca uwagę Freinet w rozwoju osobowości dziecka? zaznacz prawidłowe odpowiedzi
pozwalanie dzieciom na wyrażanie swoich własnych myśli
doniosłość myśli dziecka
narzucanie myśli dorosłych
Pytanie 23
Czemu służą takie zajęcia w szkole Freineta jak:
- wycieczki
- spacery
- spotkania z rówieśnikami
- spotkania z ciekawymi ludźmi
- korespondencja lub wymiana międzyklasowa i międzyszkolna?
Pytanie 24
Za pomocą czego Freinet realizował wychowanie przez pracę zorganizowaną w samodzielnym zespole? Wybierz jeden prawidłowy zestaw.
doświadczenia poszukujące, rozwiązywanie problemów, ćwiczenia umiejętności szkolnych
doświadczenia poszukujące, wycieczki, ćwiczenia umiejętności szkolnych
doświadczenia poszukujące, rozwiązywanie problemów, spotkania z ciekawymi ludźmi