Podsumowanie

OWIP Część 5

Podsumowanie

OWIP Część 5

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Korzystający z utworu:
jest obowiązany umożliwić twórcy przed rozpowszechnieniem utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego
nie jest obowiązany umożliwić twórcy przed rozpowszechnieniem utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego
jest obowiązany umożliwić twórcy po rozpowszechnieniu utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego
Pytanie 2
Jeżeli twórca nie przeprowadzi nadzoru autorskiego w odpowiednim terminie, uważa się, że:
wyraził zgodę na przeniesienie praw autorskich osobistych
wyraził zgodę na rozpowszechnianie utworu
nie wyraził zgody na rozpowszechnianie utworu
Pytanie 3
Jeżeli umowa obejmuje sporządzenie egzemplarzy przeznaczonych do udostępnienia publiczności, twórcy należą się egzemplarze autorskie w liczbie:
200
100
określonej w umowie
Pytanie 4
Jeśli w umowie nie postanowiono inaczej, to umowa zobowiązująca do przeniesienia autorskich praw majątkowych przenosi na nabywcę, z chwilą przyjęcia utworu, prawo do wyłącznego korzystania z utworu:
na określonym w umowie polu eksploatacji
w pełnym zakresie
w małym zakresie
Pytanie 5
W braku wyraźnego postanowienia w umowie o przeniesieniu prawa, uważa się, że twórca:
przeniósł prawa majątkowe na nabywcę
przeniósł prawa osobiste na nabywcę
udzielił licencji
Pytanie 6
Umowa licencyjna co do zasady uprawnia do korzystania z utworu w okresie:
dziesięciu lat na terytorium państwa, w którym licencjobiorca ma swoją siedzibę
pięciu lat na terytorium państw Unii Europejskiej
pięciu lat na terytorium państwa, w którym licencjobiorca ma swoją siedzibę
Pytanie 7
Licencja wyłączna polega na:
wyłączeniu prawa korzystania z utworu
zastrzeżeniu wyłączności korzystania z utworu w określony sposób
nie ograniczaniu udzielenia przez twórcę upoważnienia innym osobom do korzystania z utworu na tym samym polu eksploatacji
Pytanie 8
Licencja niewyłączna polega na:
nie ograniczaniu udzielenia przez twórcę upoważnienia innym osobom do korzystania z utworu na tym samym polu eksploatacji
nie wyłączeniu prawa korzystania z utworu
zastrzeżeniu wyłączności korzystania z utworu w określony sposób
Pytanie 9
Umowa licencyjna wyłączna:
wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
może mieć formę ustną
nie wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności
Pytanie 10
Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, a licencji udzielono na czas nieoznaczony, twórca może ją wypowiedzieć z zachowaniem terminów umownych, a w ich braku:
na trzy miesiące naprzód, na koniec roku kalendarzowego
na pół roku naprzód, na koniec roku kalendarzowego
na rok naprzód, na koniec roku kalendarzowego
Pytanie 11
Licencję udzieloną na okres dłuższy niż pięć lat uważa się, po upływie tego terminu, za udzieloną:
na czas określony
na czas nieoznaczony
na czas oznaczony
Pytanie 12
Reżyser, operator obrazu, twórca adaptacji utworu literackiego, twórca stworzonych dla utworu audiowizualnego utworów muzycznych lub słowno-muzycznych oraz twórca scenariusza są:
twórcami utworu audiowizualnego
współtwórcami utworu audiowizualnego
twórcami solidarnymi
Pytanie 13
Producent utworu audiowizualnego nabywa na mocy umowy o stworzenie utworu albo umowy o wykorzystanie już istniejącego utworu:
wyłączne prawa majątkowe do eksploatacji tych utworów w ramach utworu audiowizualnego jako całości
częściowe prawa majątkowe do eksploatacji tych utworów w ramach utworu audiowizualnego jako całości
niewyłączne prawa majątkowe do eksploatacji tych utworów w ramach utworu audiowizualnego jako całości
Pytanie 14
Główny reżyser, operator obrazu, twórcy scenariusza, twórcy innych utworów literackich lub muzycznych, które stworzone zostały do utworu audiowizualnego lub w nim wykorzystane, oraz artyści wykonawcy:
są uprawnieni do wynagrodzenia stałego z tytułu wyświetlania utworu audiowizualnego w kinach
są uprawnieni do wynagrodzenia proporcjonalnego do wpływów z tytułu wyświetlania utworu audiowizualnego w kinach
nie są uprawnieni do wynagrodzenia proporcjonalnego do wpływów z tytułu wyświetlania utworu audiowizualnego w kinach
Pytanie 15
Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory:
plastyczne
muzyczne
literackie
Pytanie 16
Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują:
pracownikom, o ile umowa nie stanowi inaczej
organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej
Pytanie 17
Jeżeli twórca nie wyraził innej woli, po jego śmierci z powództwem o ochronę autorskich praw osobistych zmarłego:
może wystąpić małżonek, ale nie jego zstępni, rodzice, rodzeństwo, zstępni rodzeństwa
nie może wystąpić małżonek, a również zstępni, rodzice, rodzeństwo, zstępni rodzeństwa
może wystąpić małżonek, a w jego braku kolejno: zstępni, rodzice, rodzeństwo, zstępni rodzeństwa
Pytanie 18
Twórca może żądać od osoby, która naruszyła jego autorskie prawa majątkowe, zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzyści albo:
zapłacenia w potrójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione, pięciokrotnej wysokości stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia
zapłacenia w podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione, potrójnej wysokości stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia
zapłacenia w pięciokrotnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione, siedmiokrotnej wysokości stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia
Pytanie 19
Sąd orzeka przepadek bezprawnie wytworzonych egzemplarzy utworów na rzecz:
Skarbu Państwa lub poszkodowanego
Skarbu Państwa
poszkodowanego
Pytanie 20
Sąd może orzec przepadek przedmiotów służących do bezprawnego wytworzenia egzemplarzy utworów lub przedmiotów, przy których użyciu dokonano naruszenia na rzecz Skarbu Państwa lub przyznanie ich:
organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
Funduszowi Promocji Twórczości
poszkodowanemu, na poczet należnego odszkodowania