Pytania i odpowiedzi

Marketing Międzynarodowy

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. klkl
Ilość pytań: 34 Rozwiązywany: 4470 razy
Pytanie 1
Która z wymienionych nazw międzynarodowej orientacji przedsiębiorstwa jest nieprawidłowa?
geocentralistyczna
Pytanie 2
Analiza BCG umożliwia:
ocenę struktury asortymentowej danej firmy i jej przedsięwzięć rynkowych
Pytanie 3
Termin "masa krytyczna" odnosi się do:
wielkości zasobów finansowych
Pytanie 4
Nazwa piggyback oznacza:
formę ekspansji zagranicznej
Pytanie 5
Twórcą koncepcji brandingu narodowego jest:
Simon Anholt
Pytanie 6
Która z wymienionych form działalności na rynkach zagranicznych wiąże się z największym ryzykiem?
filia zagraniczna
Pytanie 7
Syndrom NIH oznacza:
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 8
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
nowoczesność i elastyczność
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
badanie dystansu psychicznego
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Adaptacja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PRESTCOM
SLEPT
PESTEL
PEST
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotler i Levitt
Pytanie 17
Do podstawowych rodzajów badań marketingowych rynków zagranicznych zaliczamy:
badania strukturalne i koniukturalne
Pytanie 18
Mikrosegmentacja dotyczy rynku: (wielokrotny wybór)
regionalnego
lokalnego
Pytanie 19
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
nowoczesność i elastyczność
Pytanie 20
Wymiary marketingu partnerskiego wg. C Groonroos'a: (wielokrotny wybór)
strategiczny
taktyczny