Pytania i odpowiedzi

Przegląd i znaczenie płazów

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Pytania z lekcji biologii dla klasy 6 szkoły podstawowej. Zróżnicowanie budowy płazów, ich znaczenie w przyrodzie i ochrona. Przygotowany na podstawie podręcznika wydawnictwa Nowa Era.
Ilość pytań: 11 Rozwiązywany: 5472 razy
Pytanie 1
Jak dzielimy płazy ze względu na budowę ciała.
płazy ogoniaste
płazy bezogoniaste
płazy beznogie
Pytanie 2
Czy płazy są dobrym wskaźnikiem czystości środowiska?
tak
Pytanie 3
Zaznacz zdania prawdziwe.
Dorosłe płazy są drapieżnikami.
Płazy beznogie nie występują w Europie.
Wszystkie płazy żyjące w Polsce podlegają ochronie.
Pytanie 4
Zaznacz przedstawicieli płazów ogoniastych.
traszki
salamandry
Pytanie 5
Największym płazem ogoniastym żyjącym w Polsce jest:
salamandra plamista
Pytanie 6
Cechą charakterystyczną dla płazów beznogich jest:
ciało podzielone na segmenty
Pytanie 7
Które z wymienionych płazów nie posiadają gruczołów jadowych?
żaby
Pytanie 8
Które ze szkodników są chętnie i często zjadane przez płazy?
owady
ślimaki
Pytanie 9
W czasie której pory roku płazy przemieszczają się w kierunku zbiorników wodnych?
wiosną
Pytanie 10
Połącz w pary płaza z jego cechą charakterystyczną.
rzekotka drzewna
chwytne przylgi na palcach
ropucha
gruczoły jadowe
kumak
jaskrawe ubarwienie spodniej części ciała
żaby
długie kończyny tylne
Pytanie 11
O jakiej porze płazy najczęściej wyruszają w poszukiwaniu porkarmu?
wieczorem lub nocą