Pytania i odpowiedzi

Gotyk Francuski

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Budowle, malarstwo
Ilość pytań: 17 Rozwiązywany: 333 razy
Pytanie 1
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Amiens
Pytanie 2
Podaj nazwę.
Katedra św. Piotra w Beauvais
Pytanie 3
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Chartres
Pytanie 4
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Paryżu
Pytanie 5
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Remis
Pytanie 6
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Chartres
Pytanie 7
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Amiens
Pytanie 8
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Remis
Pytanie 9
Podaj nazwę.
Katedra św. Piotra w Beauvais
Pytanie 10
Podaj nazwę.
Katedra Notre Dame w Paryżu
Pytanie 11
Podaj nazwę.
Kaplica Pałacowa Ludwika IX świętego
Pytanie 12
Podaj informacje.
nazwa Studnia Mojżesza
Miejscowość Dijon
Jakie pomieszczenie lawatorium
autor Claus Sluter
zleceniodawca Filip Dobry

Studnia Mojżesza, Dijon

lawatorium

autor: Claus Sluter

zleceniodawca: Filip Dobry

Pytanie 13
Podaj informacje.
nazwa Dyptyk z Melun
autor Jean Fouquet
rok 1450 r.
fundator Etienne Chevalier

Dyptyk z Melun

autor: Jean Fouquet

ok. 1450 r.

Étienne Chevalier

Pytanie 14
Podaj informacje.
nazwa z miejcowością Pieta z Awinionu
czas powstania 1450 - 1475 r.
technika tempera
miejsce ekspozycji Luwr w Paryżu
Miasto w tle Jerozolima
autor Enguerrand Quarton

Pieta z Awinionu

autor: Enguerrand Quarton

1450 - 1475 r.

Luwr, Paryż

Miasto w tle to Jerozolima, albo Stambuł

Osoby ukazane na obrazie: Jezus, Maryja, Jan Ewangelista, Maria Magdalena, fundator

Pytanie 15
Podaj informacje.
nazwa Cykl tapiserii Dama z Jednorożcem
wiek XV w.

Cykl tapiserii Dama z Jednorożcem

koniec XV wieku.

Pytanie 16
Podaj informacje.
nazwa benedyktyńskie opactwo św. Dionizego w Paryżu
rok przebudowy 1136 r.
rok konserwacji 1144 r.
Komu bazylika zawdzięcza przebudowę? Opat Sergiusz

benedyktyńskie opactwo św. Dionizego w Paryżu

Rok rozpoczęcia przebudowy: 1136 r.

Rok konserwacji: 1144 r.

Komu bazylika zawdzięcza przebudowę?

Opatowi Sergiuszowi

Pytanie 17
Lol poradzisz sobie.
Bernard z Clairvaux uważa, że piękno materialne jest odbiciem piękna boskiego.
Fałsz
Istotą sporu między teologami było czy piękno rzeczy stworzonych, poprzez człowieka jest w stanie odwrócić uwagę od piękna duchowego.
Prawda
Sergiusz uważa, że powinniśmy okazać cześć przez zewnętrzną ozdobność naczyń liturgicznych.
Prawda
Bernard z Clairvaux uważa, że ludzie bardziej podziwiają piękno zewnętrzne niż oddają cześć duchowemu.
Prawda

Sergiusz uważa, że powinniśmy okazać cześć przez zewnętrzną ozdobność naczyń liturgicznych.

Sergiusz uważa, że piękno materialne jest odbiciem piękna boskiego.

Istotą sporu między teologami było czy piękno rzeczy stworzonych, poprzez człowieka jest w stanie odwrócić uwagę od piękna duchowego.

Bernard z Clairvaux uważa, że ludzie bardziej podziwiają piękno zewnętrzne niż oddają cześć duchowemu.

Powiązane tematy

#historia #sztuka #gotyk #francja