Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Pytania i odpowiedzi

Komunikacja marketingo

Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. pradwda falsz
Ilość pytań: 21 Rozwiązywany: 30 razy
Pytanie 1
prawda fałsz
Pytanie prawda fałsz (str.353) Agencję reklamową można zdefiniować w następujący sposób: niezależna organizacja kreatywnych i przedsiębiorczych osób, specjalizujących się w przygotowaniu u realizacji planu i narzędzi promocji.
Prawda
Cele psychograficzne promocji obejmują szeroki zakres zadań systemu komunikacji związanych z konsumentem, przedsiębiorstwem oraz produktem. (s. 313)
Prawda
Wizerunek to kompleksowy, własny obraz, jaki przedsiębiorstwo zamierza przekazać na rynek w procesie komunikacji. (s. 302)
Fałsz
Pytanie 2
prawda falsz
Pytanie prawda fałsz (str. 354) Agencja domowa (in-house agency) to forma realizacji kampanii reklamowej, w której firma korzysta wyłącznie z wewnętrznych służb marketingowych, co oznacza całkowity brak współpracy z zewnętrznymi specjalistami lub agencjami.
Fałsz
Promocja pulsacyjna to promocja realizowana systematycznie, bez przerwy w pewnym okresie: (strona 335)
Fałsz
Efektywność promocji wiąże się ze sposobem alokacji budżetu promocyjnego i zmusza do racjonalizacji decyzji promocyjnych, dążących do maksymalizacji efektów przy danych nakładach lub minimalizacji nakładów przy założonym poziomie efektów. Jej podstawowym miernikiem jest współczynnik elastyczności popytu. (strona 343)
Prawda
Pytanie 3
prawda falsz
Podstawę tożsamości i wizerunku przedsiębiorstwa stanowi jego misja. (s.303)
Prawda
Na wybór określonej kompozycji środków promocji wpływają czynniki związane ze strategia marketingową przedsiębiorstwa, produktem oraz nabywcą. str. 334
Prawda
Pytanie prawda fałsz Funkcja informacyjna misji przedsiębiorstwa jest wyrażana, m. in. przez identyfikację zakresu potrzeb, których zaspokajaniem zamierza zająć się przedsiębiorstwo. (strona 303)
Prawda
Pytanie 4
prawda falsz
Wskaż poprawną odpowiedź Historia firmy nie jest szczególnie istotnym czynnikiem przy redefiniowaniu misji przedsiębiorstwa, tak jak było to choćby w przypadku firmy Sony. (strona 304)
Fałsz
Pytanie prawda fałsz Czy komplementarność instrumentów komunikacji marketingowej znajduje swoje odzwierciedlenie w podziale budżetu kampanii? (str.334)
Prawda
Wskaż poprawną odpowiedź Czy budżet promocyjny można ustalać na podstawie funduszu promocji konkurentów? (s. 330)
Prawda
Pytanie 5
prawda falsz
Podstawowe elementy identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa to nazwa firmy, logo i logotyp, znaki bazowe i konstanse promocyjne. (s.307)
Prawda
Jedyną grupę odbiorców działań promocyjnych przedsiębiorstwa stanowią dotychczasowi, obecni oraz potencjalni nabywcy. (s. 316)
Fałsz
Tożsamość przedsiębiorstwa oznacza to samo co wizerunek. str.302
Fałsz
Pytanie 6
prawda fałsz
Formuła STP stanowi podstawę orientacji marketingowej i traktowana jest jako wyjściowa przesłanka sukcesu rynkowego firmy. Rozwijając akronim STP otrzymujemy następujące rozwinięcie: Segmenting - Tracking - Positioning. (s. 319)
Fałsz
Pion badawczy jest rdzeniem każdej agencji, decyduje o tym co tworzy istotę reklamy, zakodowaną symboliczną część procesu komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa. Ta odpowiedź to: (s. 358-359)
Fałsz
Kultura organizacyjna opiera się między innymi na określonych zasadach oraz wspólnych wartościach podzielanych przez kadrę kierowniczą i pracowników wykonawczych (s. 306)
Prawda
Pytanie 7
prawda falsz
P. Drucker opisuje istotę misji w kontekście funkcji stabilizującej, uwiarygodniającej i integrującej. (s. 303)
Prawda
Ocena efektów polityki promocji jest zagadnieniem wąskim i jednoaspektowym. (s. 338)
Fałsz
Podział budżetu i ustalenie kompozycji instrumentów promocji nie musi uwzględniać aspektów czasowych. (s. 335)
Fałsz
Pytanie 8
p/f
Agencja typu kreatywny butik jest korzystny dla małych, średnich firm, dysponujących niewielkim budżetem. (s. 354)
Fałsz
Strategia komunikacji marketingowej powinna być dostosowana do tożsamości przedsiębiorstwa oraz jego pozycji rynkowej. (s. 315)
Prawda
Aktywa marketingowe przedsiębiorstwa obejmują zarówno elementy finansowe, jak i niefinansowe. (s.301)
Prawda
Pytanie 9
pf
Osobowość firmy to cechy przypisane wyłącznie do produktów firmy, a nie jej pracowników. (str. 305)
Fałsz
Misja przedsiębiorstwa nie ma wpływu na jego strategie komunikacyjną czy też wizerunek. (s. 303)
Fałsz
Decyzje dotyczące wielkości budżetu promocyjnego mogą być uwarunkowane cyklem życia produktu na rynku oraz wielkością zysku jaki przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć. (s.325)
Prawda
Pytanie 10
pf
Według Ph. Kotlera ważniejsze jest określenie w jaki sposób dotrzeć do klienta i po co niż sama jego identyfikacja. (S.321)
Prawda
Kompozycja narzędzi komunikacji powinna być dostosowana do celów polityki komunikacji, wybranego segmentu rynku oraz określonego budżetu promocji. (s. 331)
Prawda
Aktywne reakcje przedsiębiorstw umożliwiają podjęcie działań promocyjnych jedynie w kierunku zgodnym ze zmianami popytu (promocja prosezonowa, procykliczna). (s. 336)
Fałsz
Pytanie 11
pf
Modele matematyczne i techniki statystyczne mogą być wykorzystywane do badania skuteczności kampanii promocyjnych. (s. 349)
Prawda
Testy rezultatów handlowych nigdy nie obejmują oceny skuteczności sprzedaży. (s. 349)
Fałsz
Ex ante oznacza ocenę efektów kampanii po jej zakończeniu. (s. 347)
Fałsz
Pytanie 12
pf
Funkcja informacyjna misji wyraża się m.in. poprzez sygnalizowanie gotowości przedsiębiorstwa do akceptacji własnych oczekiwań i środowiska. (s. 303)
Fałsz
Agencja reklamowa typu kreatywny butik jest na płaszczyźnie formalno-organizacyjnej przeciwieństwem agencji a la carte, ponieważ zatrudnia wysoko wykwalifikowanych specjalistów z różnych gałęzi “sztuki” reklamy, których zakres działania jest wąski i głęboki. (s. 354)
Prawda
Metody badań efektów komunikacji marketingowej odnoszą się do 3 zasadniczych grup efektów komunikacji marketingowej: sprzedażowych, komunikacyjnych i mediowych. (s. 348).
Prawda
Pytanie 13
pf
Do jednego z przedmiotów oceny kampanii promocyjnej należy Ex ante (pretesting). (s. 347)
Fałsz
Elementem identyfikacji wizualnej firmy jest logo, kolorystyka oraz zasady stosowania znaków firmowych. (str. 307)
Prawda
Promocja wąska skupia się na szerokim gronie odbiorców, bez precyzyjnej segmentacji rynku. (str. 323)
Fałsz
Pytanie 14
pf
System celów komunikacji marketingowej musi być spójny z systemem celów całego przedsiębiorstwa. (s. 314)
Prawda
Wynik indywidualizacji podejścia przedsiębiorstw do rynku może być ujmowany jako konieczność ogólnej identyfikacji segmentów i nisz rynkowych. (s. 320)
Fałsz
Wśród efektów ekonomicznych promocji, poddawanych ocenie ilościowej, zasadnicze znaczenie ma dynamika sprzedaży oraz udział w rynku. (s. 344)
Prawda
Pytanie 15
pf
Wizualizacja, łącznie z misją, strategiami i zasadami działania może wyrażać indywidualną tożsamość i atrakcyjny wizerunek nadawcy przekazu promocyjnego.
Prawda
Indywidualizacja podejścia przedsiębiorstw do rynku sprawia, że precyzyjna identyfikacja segmentów i nisz rynkowych staje się zbędna. (s.320)
Fałsz
Agencja full service oferuje węższy zakres usług niż inne rodzaje agencji, realizując jedynie część funkcji niezbędnych do przeprowadzenia kampanii marketingowej. (s. 354)
Fałsz
Pytanie 16
pf
Podejście ex ante to podejście, którego przedmiotem pomiaru są rzeczywiste efekty kampanii promocyjnej. (str. 345-347)
Fałsz
Przedsiębiorstwa podejmują decyzje związane z oceną efektów promocji na podstawie tych trzech obszarów: przedmiot oceny, metody oceny, uwarunkowania. (str. 338
Fałsz
W polityce promocji wąskiej grupą adresatów mogą być pośrednicy w kanale dystrybucji (s.323)
Prawda
Pytanie 17
pf
Jednym z podstawowych kryteriów klasyfikacji agencji jest określenie jakim dysponuje budżetem. (s.356-358)
Fałsz
Kampania promocyjna jest zawsze „kampanią przedsiębiorstwa”. (s.350)
Prawda
Cele komunikacji wymagają rozstrzygnięć w dwóch aspektach: wymiaru i horyzontu. (s.311)
Prawda
Pytanie 18
pf
Rebranding, taki jak zmiana logo, może być elementem szerszej strategii transformacji przedsiębiorstwa i zmiany jego postrzegania przez rynek. (s. 308-309)
Prawda
Tożsamość przedsiębiorstwa (corporate identity) jest definiowana wyłącznie poprzez jego wizualne aspekty, takie jak logo i kolorystyka. (s. 302)
Fałsz
Tożsamość przedsiębiorstwa i jego wizerunek to synonimy. (s. 302)
Fałsz
Pytanie 19
pf
Podejście ex ante w ocenie efektów promocji ma charakter badań pilotażowych i jest wstępną oceną atrakcyjności planowanych działań promocyjnych. (s. 345)
Prawda
Identyfikacja docelowego audytorium jest jednym z etapów budowy skutecznej komunikacji według podziału Ph. Kotler i K.L. Keller? (str. 311)
Prawda
Obszar podstawowych decyzji nadawcy w procesie komunikacji z rynkiem obejmuje aspekty dotyczące m.in. ustalenia budżetu promocyjnego: (s. 311)
Prawda
Pytanie 20
pf
Misja przedsiębiorstwa pełni dwie funkcje: informacyjną i zadaniową. (str. 303)
Prawda
W ramach metodyki kształtowania programu promocyjnego, selekcja mediów jest jednym z kluczowych etapów. (str. 310-311)
Prawda
Podejście ex ante zmierza do pretestingu kampanii promocyjnej i ma charakter badań pilotażowym. (s. 345)
Prawda
Pytanie 21
pf
Funkcje agencji reklamy klasyfikuje się na cztery grupy: główne, pomocnicze, funkcjonalne i asekuracyjne. (s. 353)
Fałsz
Skuteczność promocji to sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, który przyczynia się do osiągnięcia celów określonych w wstępnym etapie kształtowania programu promocyjnego. (s. 339-340)
Prawda