Podsumowanie testu

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Podsumowanie testu

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Jak wykazują empiryczne szacunki, popyt na kawę określonej marki jest wysoko nieelastyczny. Jak reagują przychody hurtowni kawy po 10 % zmianie jej ceny ?
a. wzrost ceny nie ma wpływu na obroty hurtowni,
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
e. spadek ceny wywołuje wzrost obrotów.
c. wzrost ceny wywołuje spadek obrotów,
Pytanie 2
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:
c. wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
d. wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
b. wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
Pytanie 3
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:
c. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
d. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
a. wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
Pytanie 4
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12 zł, wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115 sztuk:
d. dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.
c. dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
a. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
Pytanie 5
Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:
d. dodatnie lub ujemne.
b. od 0 do 1,
c. dodatnie lub 0,
a. od 0 do nieskończoności
Pytanie 6
Producent pralek obniża cenę na pralki Frania o 8% a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%. Elastyczność cenowa popytu na pralki jest:
d. nie można tego określić.
a. większa od 1,
b. równa 1,
c. mniejsza od 1,
Pytanie 7
Empiryczne szacunki wskazują. że współczynnik cenowej elastyczności popytu na usługi radiowo-telewizyjne wynosi 1,1. W związku, z tym. Podniesienie opłat z tytułu abonamentu telewizyjnego a. najprawdopodobniej spowoduje, że:
c. przychody telewizji, w zasadzie pozostaną bez zmian, szefowie telewizji mogą maksymalizować zyski drogą podwyższania cen.
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
a. spadnie popyt na telewizory,
Pytanie 8
eli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:
a. wzrosną,
d. żadna z powyższych.
b. spadną,
c. pozostaną bez zmian,
Pytanie 9
Jeżeli elastyczność cenowa podaży wynosi 0,5 a cena wzrasta o 10%, to:
c. podaż zmaleje o 0,5%,
b. wielkość podaży wzrośnie o 5%,
d. podaż zmaleje o 5%.
a. wielkość podaży wzrośnie o 0,5%,
Pytanie 10
Jeżeli konsumenci wydają mniej na produkt po spadku jego ceny, to:
c. popyt jest nieelastyczny,
d. popyt jest sztywny.
a. popyt jest elastyczny,
b. popyt jest neutralny,
Pytanie 11
Jaka nastąpi zmiana w popycie na patisony w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na patisony wynosi 1,6 a cen wzrosła o 20 %.
b. nastąpi spadek popytu o 32 %,
a. nastąpi wzrost popytu o 32 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 32 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 32 %.
Pytanie 12
Co możesz powiedzieć o elastyczności popytu na aparaty fotograficzne marki AMI jeżeli po spadku ich ceny o 25 % zarejestrowano wzrost sprzedaży 0,5 %:
c. popyt cenowo nieelastyczny,
d. popyt cenowo proporcjonalny.
b. popyt krzyżowo elastyczny,
a. popyt cenowo elastyczny,
Pytanie 13
Elastyczność mieszana popytu ma wartość dodatnią. Świadczy to o tym, iż: analizowane dobra mogą być :
d. Giffena
b. substytucyjne,
c. niezależne,
a. komplementarne,
Pytanie 14
Jeżeli dochodowa elastyczność popytu na czekoladę wynosi 2, to wielkość popytu zmienia się:
c. w odwrotnym kierunku niż dochód,
a. w tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu,
b. w tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu,
d. w tym samym kierunku co dochód i w tym samym stopniu.
Pytanie 15
Jaka nastąpi zmiana w popycie na ananasy w puszce, jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na ananasy wynosi 1,6 a cena wzrosła o 30 %:
b. nastąpi spadek popytu o 48 %,
d. nastąpi wzrost wielkości popytu o 48 %.
a. nastąpi wzrost popytu o 48 %,
c. nastąpi spadek wielkości popytu o 48 %,
Pytanie 16
Badania empiryczne wskazują, iż popyt na sprzęt gosp. domowego (AGD) charakteryzuje się współczynnikiem elastyczności cenowej wynoszącym ok. 1.6. Chcąc zwiększyć przychody ze sprzedaży, producenci AGD powinni stosować strategię:
a. podnoszenia cen;
d. żadna z powyższych.
b. stabilnych cen;
c. obniżania cen;
Pytanie 17
Jeżeli stwierdzono, ze wskaźnik elastyczności cenowej popytu na coca-colę jest mniejszy od 1 to oznacza to, że:
b. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany w cenie,
c. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian cen,
a. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
d. wielkość popytu zmienia się proporcjonalnie do zmian w cenie.
Pytanie 18
Jeżeli konsumenci wydają więcej na produkt po spadku jego ceny, to:
d. popyt jest sztywny.
a. popyt jest elastyczny,
b. popyt jest neutralny,
c. popyt jest nieelastyczny,
Pytanie 19
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu szynki w sklepie Agrofirma wynosi 1,2. Ponieważ wielkość popytu na szynkę jest dość wysoka kierownik sklepu chce uzyskać większy przychód ze sprzedaży szynki i postanawia zwiększyć ceny o 10%. Wskaż, czy po podwyżce cen
b. zwiększy przychód i ilość sprzedaży,
d. zmniejszy przychód i ilość sprzedaży.
c. zmniejszy przychód i zwiększy ilość sprzedaży,
a. zwiększy przychód,
Pytanie 20
Przy cenie 1,6 zł za 1 butelkę piwa klient kupował tygodniowo 10 butelek tego napoju. Ile będzie on kupował piwa gdy cena wzrośnie do 1,76 zł za butelkę, jeżeli wiadomo, że wskaźnik elastyczności popytu na piwo wynosi 1.
d. 20 butelek.
a. 9 butelek,
b. 10 butelek,
c. 11 butelek,
Pytanie 21
Pani Rozalia Wór zakupuje 10 litrów wina owocowego tygodniowo. Ustaliła ona, że wskaźnik elastyczności jej reakcji na zmiany cen wynosi 0,2. Ustal ile wina zakupi p. Rozalia po wzroście ceny wina owocowego o 50 %:
b. 9 litrów,
d. na podstawie danych nie można ustalić.
a. 5 litrów,
c. 11 litrów,
Pytanie 22
Oszacuj o jaki procent zmieniło się zapotrzebowanie na Coca-Colę po spadku jej ceny z 2,0 zł do 1,0 zł jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na Colę wynosi 0,8:
c. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o 40 %,
a. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o mniej niż 50 %,
b. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o więcej niż 50 %,
d. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o mniej niż 40 %.
Pytanie 23
Jeżeli wskaźnik elastyczności popytu, wynosi 0,5, to każda 2% obniżka ceny wywoła:
b. wzrost popytu o więcej niż 1 %,
d. spadek ilości popytu o mniej niż 1 %
a. wzrost popytu o 1 %,
c. wzrost ilości popytu o 1 %,
Pytanie 24
Jeżeli wskaźnik elastyczności popytu, wynosi 0,5, to każda 2% obniżka ceny wywoła:
b. wzrost popytu o więcej niż 1 %,
c. wzrost ilości popytu o 1 %,
d. spadek ilości popytu o mniej niż 1 %
a. wzrost popytu o 1 %,
Pytanie 25
Jeżeli popyt na piwo jest nieelastyczny, to wzrost ceny o 5% spowoduje:
b. spadek wielkości popytu o ponad 5%,
a. spadek wielkości popytu o 5%,
d. wzrost wielkości popytu o mniej niż 5%.
c. spadek wielkości popytu o mniej niż 5%,
Pytanie 26
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i dobra B jeżeli spadek ceny dobra A z 15.000 do 5.000 spowodował zmianę zapotrzebowania na B z 500 szt. do 400 szt?
d. są to dobra niezależne
b. są to dobra substytucyjne
c. są to dobra komplementarne
a. są to dobra normalne
Pytanie 27
Prawdopodobną reakcją pacjentów na 15% redukcję cen leków w aptekach będzie:
b. brak reakcji,
c. obniżenie zapotrzebowania na leki o 3%,
a. obniżenie zapotrzebowania na leki o 15%,
d. zwiększenie zapotrzebowania na leki o 3%.
Pytanie 28
Jeżeli zmiana wielkości popytu wynosi 8%, a zmiana ceny 12% to popyt w takiej sytuacji jest:
a. względnie elastyczny,
d. jest elastyczny.
c. sztywny,
b. względnie nieelastyczny,
Pytanie 29
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na mydło LUX wynosi 1,2 i cena jego spadła o 20 %, to:
d. wielkość popytu na mydło LUX wzrośnie o 24 %.
b. wielkość popytu na mydło LUX wzrośnie o 12 %,
a. wielkość popytu na mydło LUX spadnie o 36 %,
c. wielkość popytu na mydło LUX spadnie o 24 %,
Pytanie 30
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej na proszek MIX wynosi 1,5 i zanotowano wzrost wielkości popytu na MIX o 30 %, to musiało to być skutkiem:
e. spadku ceny MIX o więcej niż 20 %.
d. spadku ceny MIX o 20 %,
a. znacznego obniżenia ceny MIX,
b. spadku cny MIX o 15 %,
c. wzrostu ceny innych proszków średnio o 30 %,
Pytanie 31
Jeżeli stwierdzono, że wskaźnik elastyczności cenowej popytu na proszek do prania FRANIA wynosi 1,8 to producent zmierzający do maksymalizacji obrotów powinien stosować:
c. strategię stabilnej ceny,
d. niemożliwe do określenia na podstawie danych.
b. strategię wzrostu ceny,
a. strategię zniżki ceny,