Podsumowanie testu

ZIK2

Podsumowanie testu

ZIK2

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
1. W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
d) obszar finansowy
a) obszar kreowania wartości
b) obszar budowania relacji z klientem
Pytanie 2
2. Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
a) Fuzje
b) Outsourcing
d) Alians strategiczny
c) Przejęcia
Pytanie 3
3. Co sie stało w banku BZ WBK w 2001 roku?
b) fuzja
a) przejęcie
c) konsolidacja
e) alians strategiczny
d) wcielenie
Pytanie 4
4. Co należy do strategii funkcjonalnej?
Strategia personalna
Strategia informatyczna
Strategia działalności podstawowej
Strategia marketingowa
Strategia finansowa
Pytanie 5
5. Strategie marketingowe, technologiczne i kadrowe należą do strategii:
a) funkcjonalnej
b) konkurencyjnej
d) organizacyjnej
c) rozwoju banku
Pytanie 6
6. Strategia informatyczna, marketingowa, kadrowa to przykłady:
d) Strategii kosztowych
a) Strategii konkurencyjnych
c) Strategii funkcjonalnych
b) Strategii rozwojowych banku
Pytanie 7
7. Uzasadnienie istnienia banku, jego sens i cel działalności, podstawa rozwoju i wzrostu to:
b) misja banku
a) strategia wzrostu
c) wizja
d) polityka jakości
Pytanie 8
8.Jakie perspektywy występują w strategicznej karcie wyników?
b) perspektywa klienta
d) perspektywa rozwoju
a) perspektywa finansowa
c) perspektywa procesów wewnętrznych
Pytanie 9
9. Coaching i mentoring - jaka to metoda zarządzania wiedzą?
Dzielenie się wiedzą (transfer wiedzy)
Pytanie 10
10. Co składa się na kapitał strukturalny?
Kapitał procesów
Kapitał organizacyjny
Kapitał innowacyjny
Pytanie 11
11. Do strategii innowacji w zakresie modeli biznesowych należą:
b) innowacje sektorowe
c) innowacje strukturalne
a) innowacja strumienia dochodów
d) innowacje infrastrukturalne
Pytanie 12
12. Co wchodzi w skład marketing mix?
Polityka dystrybucyjna
Polityka cenowa
Produkt
Promocja
Personel
Pytanie 13
13. Co to jest sprzedaż krzyżowa?
m.in. że jak ktoś ma konto i oferuje mu się udziały w funduszu, w markecie przy zakupach otrzymanie karty kredytowej czy coś
Pytanie 14
14. Zaoferowanie klientowi banku, który do tej pory korzystał jedynie z konta osobistego możliwości oszczędzania na lokacie progresywnej to przykład:
b) Sprzedaży łańcuchowej (chain-selling)
a) Sprzedaży procesowej (process-selling)
c) Sprzedaży rozszerzonej (up-selling)
d) Sprzedaży krzyżowej (cross-selling)
Pytanie 15
15. Kanały dystrybucji - podział ze względu na szczeble:
Pośrednie, bezpośrednie
Ogólne, szczegółowe
Jednostopniowe, wielostopniowe
Pytanie 16
16. Strefy kontaktu z klientem
Informacyjno-promocyjna
Sprzedaży
Samoobsługowa
Private banking
Operacyjna
Wejściowa
Pytanie 17
17. Zagospodarowanie przestrzeni zewnętrznej i wewnętrznej banku w celu przyciągnięcia klienta i stworzenia dogodnych warunków obsługi to:
b) segmentacja
c) promocja
a) manuardising
d) merchandising
Pytanie 18
18. Czy reklama wpływa na poziom lojalności klienta?
Nie wpływa na obniżenie poziomu lojalności
Nie wpływa na podwyższenie poziomu lojalności
Tak, może obniżyć poziom lojalności
Tak, może podwyższyć poziom lojalności
Pytanie 19
19. Rodzaje segmentacji klientów:
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
b) Geograficzne, behawioralne, demograficzne, psychograficzne
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
Pytanie 20
20. Grupy czynników segmentacyjnych to:
c) Behawioralne, demograficzne, społeczne, wartościowe
d) Statystyczne, behawioralne, psychologiczne, społeczne
b) Geograficzne, ekonomiczne, demograficzne, psychograficzne
a) Geograficzne, demograficzne, psychologiczne, behawioralne
Pytanie 21
21. Co znajduje się po stronie aktywów banku?
a) gotówka
d) zobowiązania wobec innych banków
b) kredyty detaliczne
c) depozyty detaliczne
Pytanie 22
22. W bilansie bankowym po stronie pasywów znajdują się:
b) Zobowiązania wobec innych banków
a) Gotówka
d) Kredyty detaliczne
c) Depozyty detaliczne
Pytanie 23
23. Jeśli każde 100 zł zainwestowanego kapitału wygenerowało 9,67 zł zysku, to jest to interpretacja wskaźnika:
d) PM (marża zysku)
a) ROS (rentowność obrotu)
e) WPK (wskaźnik poziomu kosztów)
c) ROE (zwrot na kapitale)
b) ROA (zwrot na aktywach)
Pytanie 24
24. Do czego służy metoda puli?
Do wyznaczania nadwyżki odsetkowej
Pytanie 25
25. Ceny transferowe to:
c) ceny pozyskiwania środków pieniężnych na rynku międzybankowym
a) opłaty za transfer środków pieniężnych
d) ceny (stopy procentowe) stosowane tylko w rozliczeniach transgranicznych np. między oddziałem banku w kraju X a oddziałem w kraju Y
b) ceny (stopy procentowe) stosowane w wewnętrznych rozliczeniach np. między departamentem skarbu a oddziałem
Pytanie 26
26. Wynik finansowy po opodatkowaniu i uwzględnieniu kosztu kapitału własnego i obcego:
Zysk rezydualny (ekonomiczny)
Zysk netto
Pytanie 27
27. Specyfika metody EVA liczonej dla banku (tzw. bankowa EVA) polega na:
d) uzyskanie wartości ujemnej dla EVA nie jest zjawiskiem negatywnym
c) nie koryguje się zysku operacyjnego
a) uwzględnienie kosztu zobowiązań z tytułu kapitału obcego (np. depozytów) w obrębie zysku operacyjnego i uwzględnienie w narzucie kosztu kapitału wyłącznie kosztu kapitału własnego
b) nie uwzględnianiu w zysku operacyjnym kosztów działania banku
Pytanie 28
28. Zwiększenie zysku ekonomicznego można uzyskać m.in. przez:
b) Zwiększenie kosztu kapitału
a) Zmniejszenie zysku operacyjnego
c) Poprawę struktury inwestycji poprzez relokację kapitału od bardziej rentowych obszarów działalności
d) Żadne z powyższych
Pytanie 29
29. Jakie są funkcje kapitału banku
a) założycielska
d) kapitałowa
c) ostrożnościowa
b) gwarancyjna
Pytanie 30
30. Kapitał ekonomiczny absorbuje:
a) straty wyjątkowe
b) straty nieoczekiwane
c) straty oczekiwane
d) wszystkie straty banku
Pytanie 31
31. Przypisanie poszczególnym jednostkom, liniom biznesowym, produktom bądź projektom określonej porcji kapitału to:
c) rozwarstwienie kapitału (capital dissection)
d) fragmentacja kapitału (capital fragmentation)
b) alokacja kapitału (capital allocation)
a) dealokacja kapitału (capital deallocation)
Pytanie 32
32. Co należy do zadań Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami?
c) analiza nowych produktów lub modyfikacja istniejących produktów pod kątem zarządzania ryzykiem stopy procentowej, walutowym i ryzykiem płynności
d) określenie systemów i standardów analizy ryzyka
a) akceptacja i rekomendacja planu finansowego banku
b) regulowanie zasad w zakresie stosowania wewnętrznych stawek transferowych
Pytanie 33
33. Do kategorii ryzyka operacyjnego nie zaliczamy:
b) Ryzyko kredytowe
c) Ryzyko walutowe
d) Ryzyko braku ciągłości pracy instytucji kredytowej
a) Ryzyko nadużyć wewnętrznych
Pytanie 34
34. Ryzyko operacyjne:
c) nie może być całkowicie wyeliminowane
a) jest trudne do zmierzenia i wyznaczenia jego max poziomu
d) (nie pamiętam, ale raczej to była zła odp.)
b) może przynosić korzyści finansowe
Pytanie 35
35. Ryzyko operacyjne związane jest:
d) przede wszystkim z zarządzaniem operacjami finansowymi banku
c) tylko z błędami i zaburzeniami infrastruktury technicznej
a) tylko z operacjami bankowymi wykonywanymi na zlecenie i w imieniu klienta
b) z niewłaściwie prowadzonymi procesami, osobami, systemami oraz zdarzeniami zewnętrznymi
Pytanie 36
36. Co nie jest ryzykiem operacyjnym?
Opóźnienia w spłacie kredytu
Błąd pracownika banku
Zmiana kursu franka
Błąd systemu
Pytanie 37
37. Wybierz poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym
Identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie
Pytanie 38
38. Rodzaje więzi w organizacji
Współpracy
Pomostowe
Służbowe
Funkcjonalne
Pytanie 39
39. Oddziały regionalne występują w ramach struktury:
a) Dwustopniowej
d) Zarówno w dwu jak i trzystopniowej
c) Trzystopniowej
b) Jednostopniowej
Pytanie 40
40. Struktury w banku:
Macierzowa
Tradycyjna
Federacyjna
Pytanie 41
41. Nastawianie na procesy występuje w ramach struktury organizacyjnej:
a) Tradycyjnej
b) Tylko macierzowej
c) Federacyjnej i macierzowej
d) Tradycyjnej, federacyjnej i macierzowej
Pytanie 42
42. Cechy struktury macierzowej
c) świadczy o orientacji na klienta
b) można zmniejszyć procesy kontrolne
a) wymaga większej koordynacji
Pytanie 43
43. Cykl życia projektu
Faza koncepcyjna, faza planowania i organizowania, faza realizacji, faza zakończenia projektu
Pytanie 44
44. Jakie jednostki organizacyjne występują w ramach zarządzania projektami?
c)kierownik projektu
b)biuro zarządzania projektami
a)sponsor projektu
d) rada weryfikacyjna
Pytanie 45
45. Cyklem życia projektu- faza planowania i organizowania- co tam jest:
c) rada weryfikacyjna
b) komitet sterujący
a) sponsor projektu
d) biura promocji zarządzania projektem
Pytanie 46
46. Osoba na stanowisku kierowniczym, rozumiejąca logikę procesu, czuwająca nad jego realizacją, podejmująca działania mające na celu podniesienie efektywności całego procesu to:
c) Klient zewnętrzny
a) Kierownik procesowy
b) Menedżer liniowy
d) Właściciel procesu
Pytanie 47
47. Cztery podstawowe elementy zarządzania procesami to:
a) Zarządzania zasobami, zarządzanie na styku między działami
c) Zarządzanie efektywnością, zarządzanie celami
b) Zarządzanie wykonawcami, zarządzanie wydajnością
d) Zarządzanie wydajnością, zarządzanie efektywnością
Pytanie 48
49. Zaznaczyć zdania prawdziwe dotyczące outsourcingu:
c) coś o dyrektywie z 2006r
b) nie może być stosowany w banku spółdzielczym
a) jest czynnikiem ryzyka operacyjnego
d) przekazanie przez bank podmiotowi zewnętrznemu czynności istotnych dla działalności bankowej, nie wiąże się z przeniesieniem odpowiedzialności za ich wykonanie
Pytanie 49
50. Które zadania z poniższych czynności polskie banki mogą powierzać do realizacji zewnętrznej?
b) zarządzanie aktywami i pasywami
d) przyjmowanie dyspozycji przeprowadzania bankowych rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem rachunków bankowych
a) zawieranie i zmienianie umów rachunków bankowych
c) analiza ryzyka kredytowego
Pytanie 50
51. Ogół zamierzeń i kierunków działań instytucji kredytowej, dotyczących jakości, wyrażony w sposób formalny przez najwyższe jego kierownictwo to:
b) misja banku
a) system jakości
c) księga jakości
d) polityka jakości
Pytanie 51
52. Dokumentacja systemu jakości zawiera:
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
a) plan jakości
c) normy jakości np. ISO 9001
b) księgę jakości
Pytanie 52
53. W ramach kosztów jakości w bankach można wyróżnić koszty niezgodności które dzielą się na:
c) Koszty niezgodności, koszty zgodności
d) Koszty błędów wewnętrznych i zewnętrznych, koszty przekraczania wymagań klientów
a) Koszty reklamacji i skarg, koszty błędnej informacji, koszty monitorowania niezgodności
b) Koszty niespełnienia wymagań klientów, koszty prewencji, koszty inspekcji
Pytanie 53
54. Systematyczny i ciągły proces mierzenia wyrobów, usług oraz procesów względem najsilniejszych konkurentów lub tych organizacji, które są liderem w danej dziedzinie nazywamy:
b) benchmarkingiem
d) marketingiem relacji
a) polityką jakości
c) bankowym procesem referencyjnym
Pytanie 54
55. Rodzaje benchmarkingu:
Wewnętrzny
Funkcyjny
Konkurencyjny
Pytanie 55
56. Co nie należy do fazy realizacji w zarządzaniu personelem?
b) planowanie kadr
d) pozyskiwanie pracowników
c) controlling personalny
a) rozwój i motywowanie
Pytanie 56
57. Kafeteria to rodzaj motywowania:
d)pobudzające niepieniężne
a) normatywne
c) administracyjno-prawne
b) pobudzające pieniężne
Pytanie 57
58. W ramach obowiązującego systemu standardów kwalifikacji bankowych mamy stopnie:
c) dyplomowany pracownik biurowy
a) specjalista bankowy z zakresu operacji bankowych
d) menedżer zarządzania ryzykiem bankowym
b) specjalista do spraw technologii mobilnych
Pytanie 58
59. O EFCB - jakie masz możliwości pracy czy coś w sensie jakiś egzamin i jakie to stanowisko (pewności co do odpowiedzi nie ma):
b) menedżer bankowy
c) specjalista bankowy
d) chyba referent
a) aliant bankowy
Pytanie 59
60. Kompetencje rady nadzorczej:
b) ustalanie zasad oprocentowania kredytów
a) sprawuje nadzór nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności w imieniu właścicieli
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
d) podejmowanie decyzji o emisji nowych akcji
Pytanie 60
61. W kompetencjach zarządu banku leży
b) mianowanie i odwoływanie członków zarządu
c) kierowanie bieżącą działalnością banku
d) udzielanie członkom organów kierowniczych absolutorium z wykonania przez nich obowiązków
a) wprowadzanie zmian w statucie banku
Pytanie 61
62. System zasad i regulacji, mechanizmów i bodźców, dotyczący związków między zarządzaniem instytucją a kontrolą nad nią dokonywaną przez różne grupy interesariuszy to:
d) kontrola właścicielska
b) nadzór korporacyjny
a) kontrola zewnętrzna
c) audyt zewnętrzny
Pytanie 62
63. Jeśli instytucja kredytowa na etapie budowanie strategii oraz w trakcie swoich działań dobrowolnie uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy to jest:
a) Zgodna z ideą środowiskowej odpowiedzialności biznesu
c) Zgodna z wytycznymi Komitetu Bazylejskiego zawartymi w NUK
d) Zgodna z regulacjami formalnymi i standardami środowiskowymi
b) Zgodna z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu
Pytanie 63
64. Funkcja zgodności realizowana w instytucjach kredytowych m. in.
d) nie ma racji bytu w bankach spółdzielczych
c) powinna być zależna od biznesowej działalności banku
a) pozwala zarządzać ryzykiem zgodności, czyli takiego zarządzania działaniami banku aby minimalizować konsekwencje niezgodności z prawem, regulacjami, zasadami i standardami dobrych praktyk
b) nie powinna być tematem cyklicznych kontroli w ramach audytu wewnętrznego
Pytanie 64
65. Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
Pytanie 65
66. Lokowanie produktu w serialu
b) product location
a) product placement
Pytanie 66
67. Z poniższych stwierdzeń wybierz te, które są prawdziwe:
d) zgodność z normami ISO 26000, dotyczącymi społecznej odpowiedzialności biznesu jest obowiązkiem banków notowanych na GPW
a) macierz BCG to przykład metody analizy pozycji strategicznej
b) crowdsourcing to odmiana outsourcingu polegająca na zlecaniu podmiotowi zewnętrznemu transakcji wykonywanych masowo
c) program opcji menedżerskich to system rozwoju kariery, w której wybór określonej ścieżki kariery przez pracownika wiąże się z uzyskiwaniem przewidywanych w niej stopni zawodowych i gratyfikacji
Pytanie 67
68. Jeśli bank dla usług podstawowych ustala cenę na niskim poziomie w celu zwiększenia zainteresowania klientów, a w przypadku usług dodatkowych cena jest zdecydowanie wyższa to mamy do czynienia z:
d) Strategią ceny psychologicznej
c) Strategią ceny wyrównanej
a) Strategią kompensacyjną
b) Strategią ceny negocjowanej
Pytanie 68
69. Ile obszarów biznesowych wyznaczamy w metodzie standardowej:
d) 10
c) 8
b) 12
a) 6
Pytanie 69
70. Co oznacza skrót GRC
Government Review Competition
Governance Risk and Compliance
Pytanie 70
71. Bank ma cenę 9,5 a inne banki 8-11,jaka to cena?
c) zbieranie śmietanki
d) nieopłacalna
b) psychologiczna
a) kompensacyjna
Pytanie 71
72. Relację między TQM a ISO można przedstawić następująco:
b) system jakości ISO jako bazowe rozwiązanie formalno organizacyjne, które pozwala wprowadzać TQM
c) TQM i ISO to dwa konkurencyjne standardy zarządzania jakością
d) TQM i ISO to właściwie to samo, tylko TQM zdobył popularność w USA i Japonii a ISO w Europie
a) TQM jest koncepcją wejściową, rozwijaną następnie przez system jakości w standardzie ISO
Pytanie 72
73. GRC
a) nadzór
b) zgodność
c) zarządzanie ryzykiem
Pytanie 73
Ewentualne straty banku:
c) we wskaźniku pokrycia strat przez fundusze/kapitałe własne występują w formie skumulowanej
a) pokrywane są z funduszy/kapitałów własnych
b) są dofinansowywane z BFG
d) mogą wpłynąć na decyzję o likwidacji banku
Pytanie 74
Analiza polegająca na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem, pozwalająca określić główne obszary zaangażowania banku to (nie znam odpowiedzi):
c) analiza nominalna
a) analiza pionowa
d) analiza względna
b) analiza pozioma
Pytanie 75
Wskaźnikiem, którym jako normą parametryczną posługują się nadzory, wystandaryzowanym w skali światowej jest (nie jestem pewny odpowiedzi):
a) współczynnik pokrycia strat przez fundusze własne
c) wskaźnik płynności strukturalnej
d) wskaźnik rentowności aktywów
b) współczynnik wypłacalności
Pytanie 76
Zaznacz stwierdzenie prawdziwe (nie jestem pewny odpowiedzi):
b) wskaźniki rentowności to destymulanty
a) banki detaliczne charakteryzują się z reguły wysokimi kosztami operacyjnymi
c) przekroczenie przez bank granicznych wartości współczynnika wypłacalności gwarantuje automatycznie pełne bezpieczeństwo
d) dekompozycja wksaźnika to przedstawienie go jako kombinacji innych wskaźników
Pytanie 77
Piramida Du Ponta to:
a) system pomiaru efektywności zbudowany na wartości dodanej
d) system zależności pozwalający określić prawdopodobieństwo upadku banku
b) system dekompozycji wskaźników
c) najpopularniejszy system analizy finansowej
e) opiera się na wyborze wskaźnika głównego i rozkładaniu go na czynniki pierwsze
Pytanie 78
Aktywa i pasywa w bilansie banku są uporządkowane według
malejącej płynności
rosnącej płynności
Pytanie 79
Budowa i podtrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami to element:
d) public relations
a) marketingu kontaktowego (contact marketing)
c) marketingu partnerskiego (relationship marketing)
b) marketingu pozyskującego (acquisition marketing)
Pytanie 80
Do najbardziej charakterystycznych cech myślenia projektowego należy (według mnie):
b) iteracyjność
a) odwoływanie się do empatii względem klientów
c) formalizm metodyczny
d) tworzenie prototypów
Pytanie 81
Doświadczenie klienta:
a) nie daje się kształtować przez bank
c) powstaje jedynie w bezpośrednich interakcjach z pracownikami banku
b) jest zmienne w czasie
d) to wewnętrzny zbiór odczuć i subiektywnych sądów wynikający z wszelkich interakcji z bankiem, odnoszący się przede wszystkim do oczekiwań klienta i stopnia ich zaspokojenia
Pytanie 82
Fazy zarządzania klientem banku to:
c) etap akwizycji klientów, etap ewaluacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
d) etap ewaluacji klientów, etap segmentacji klientów, etap obsługi posiadanych klientów
b) etap rozpoznania klientów, etap pozyskania klientów, etap indywidualizacji klientów
a) etap pozyskiwania klientów, etap obsługi posiadanych klientów, etap utraty klientów
Pytanie 83
Program kafeteryjny to mechanizm, który może wchodzić w skład:
a) motywowania normatywnego
b) motywowania pobudzającego niematerialnego
d) motywowania pobudzającego materialnego
c) motywowania administracyjno-prawnego
Pytanie 84
W które obszary da się wpisać komponenty modelu biznesowego (w uproszczeniu):
b) obszar budowania relacji z klientem
a) obszar dekomponowania wartości (poprawna odpowiedz to obszar kreowania wartości)
d) obszar finansowy
c) obszar infrastruktury i sieci partnerskiej
Pytanie 85
Wzrost zewnętrzny instytucji kredytowej może odbywać się przez:
d) Alians strategiczny
b) Outsourcing
a) Inkluzje
c) Fuzje
Pytanie 86
Model biznesowy w mBanku (pierwotny):
c) otwartej architektury
a) dyskontowany
b) zdyskontowany
d) dyskontowy
Pytanie 87
System zarządzania jakością z uwzględnieniem metod statystycznych:
a) Six Sigma
d) ISO
c) Six Sigmua
b) EFQM
Pytanie 88
Big Data:
b) mogą prowadzić do zdobycia nowej wiedzy
a) zróżnicowane dane
c) tylko dane numeryczne ?
Pytanie 89
W analizie finansowej banku w zakresie wyboru zestawu wskaźników i mierników:
a) istnieje całkowita swoboda
d) wskazane jest podawanie algorytmu wyliczeń wskaźników
c) wyniki muszą być porównywalne
b) obowiązuje publikowany zestaw wskaźników
Pytanie 90
Analiza pionowa banku:
d) obejmuje co najmniej dwa okresy
c) wyrażona wartościowo i procentowo
a) bada zaangażowanie kapitału banku
b) jest analiza wstępną
Pytanie 91
Co trzeba brać pod uwagę przy analizie oddziału banku (??):
b) zamożność mieszkańców
a) konkurencję
Pytanie 92
ROE:
a) wartość progowa zero
b) jest stymulantą
c) zwrot na aktywach
d) rentowność obrotu
Pytanie 93
Rodzaje więzi organizacyjnych występujących w instytucji kredytowej:
b) federacyjne, macierzowe
a) współpracy, pomostowe
d) procesowe, informatyczne
c) służbowe, funkcjonalne
Pytanie 94
Dokumentacja systemu jakości zawiera:
d) listę markerów jakości, czyli atrybutów produktów i usług istotnych z punktu widzenia jakości
b) formalne normy jakości, np. ISO 9001
c) księgę jakości
a) zapisy dotyczące jakości
Pytanie 95
Składowe kapitału strukturalnego, w ramach kapitału intelektualnego to:
b) kapitał organizacyjny
d) kapitał relacyjny
c) kapitał innowacyjny
a) kapitał procesów
Pytanie 96
Kontrolę wewnętrzną można podzielić na:
c) informatyczną, profilaktyczną, samokontrolę
b) instytucjonalną, formalną, samokontrolę
a) samokontrolę, nadzór kierowniczy, audyt wewnętrzny (inaczej samokontrola, kontrola funkcjonalna, kontrola instytucjonalna)
d) regulaminową, incydentalną, samokontrolę
Pytanie 97
Analiza pozioma sprawozdania finansowego (są wątpliwości co do poprawności jednej odpowiedzi):
b) polega na ocenie skutków zmian poszczególnych elementów sprawozdań finansowych wybranego okresu
c) pozwala określić główne obszary zaangażowania banku
a) polega na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem
d) jest badaniem sprawozdań za co najmniej dwa okresy
Pytanie 98
Przykładem systemowego podejścia do zarządzania jakością jest:
a) six sigma
b) koncepcja TQM
c) model doskonałości EFQM
d) SERVQUAL
Pytanie 99
Czynniki wewnętrzne inicjatyw procesowych podejmowanych przez instytucje kredytowe w ostatnich latach to:
c) rozwój technologii informatycznych
d) dążenie do zwiększania kwalifikacji kadr
b) redukcja kosztów
a) konieczność zarządzania ryzykiem operacyjnym
Pytanie 100
Metoda wskaźnika podstawowego, ile wynosi współczynnik przez który mnożymy :
15%
20%
5%
10%
Pytanie 101
Wybrać poprawny schemat zarządzania ryzykiem operacyjnym:
u Bywalec identyfikacja, pomiar i limitowanie, monitorowanie, kontrola (w książce chyba też tak jest)
identyfikacja, ocena, redukcja ryzyka, monitorowanie i raportowanie
na slajdach identyfikacja, ocena, zapobieganie, monitorowanie