Podsumowanie testu

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Podsumowanie testu

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Przedsiębiorstwo wypuściło na rynek nowy produkt. Celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez przedsiębiorstwo nie jest
pozyskanie nowych punktów sprzedaży
zachęcenie handlowców do wspierania sprzedaży produktu przez jego lepszą prezentację w sklepie
wsparcie kampanii reklamowej i promocji konsumenckiej
motywowanie zatrudnionych pracowników działu PR
Pytanie 2
Producent zabawek dla dzieci zdecydował się na kampanię reklamową w ogólnopolskiej telewizji. Spot reklamowy firmy będzie ukazywał się kilka razy dziennie o różnych porach dnia. Najmniej korzystnym czasem antenowym w tym przypadku będzie
południe - od godz. 12.00 do 17.00
ranek - od godz. 6.00 do 12.00
wieczór, pasmo największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
Pytanie 3
Krótkie pismo towarzyszące innym dokumentom, w celu uzupełnienia treści przesyłanych wraz z nim dokumentów to
prezentacja pitch
notatka służbowa
firmowe referencje
pismo przewodnie
Pytanie 4
Tekstowe przedstawienie nazwy firmy to
logo
tagline
sygnet
logotyp
Pytanie 5
Ankieterzy badania opinii publicznej po przeprowadzonej kampanii społecznej zastosowali w kwestionariuszach ankietowych i wywiadach kwestionariuszowych pytania, które polegały na udzieleniu jednej z pięciu odpowiedzi ułożonych w porządku od stopnia całkowitej akceptacji do stopnia całkowitego odrzucenia. Pytania te noszą nazwę skali
interwałowej
Thuerstona
alternatywnej
Likerta
Pytanie 6
Przepisy prawa oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej mówią, że w reklamie telewizyjnej seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerywane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej
20 minut
15 minut
30 minut
45 minut
Pytanie 7
Znany, światowy koncern samochodowy w ramach realizowanej kampanii promocyjnej chce pokazać piękno i zalety najnowszego modelu samochodowego. Najlepszym medium w tym przypadku będzie
outdoor
prasa
radio
telewizja
Pytanie 8
Firma istnieje na rynku od sześciu miesięcy. W strategii reklamy założyła, że chce dotrzeć do dużej grupy klientów. Reklama nie może być jednak kosztowna, ponieważ firma nie wypracowała jeszcze zysków. Bardzo dobrym rozwiązaniem w takim przypadku będzie wybór takiego nośnika jak
neony świetlne w centrum miast
telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej
radiowe spoty reklamowe
bannery reklamowe w Internecie
Pytanie 9
Barwę zieloną uzyskuje się w wyniku zmieszania dwóch barw
niebieskiej i żółtej
żółtej i czerwonej
białej i żółtej
czerwonej i niebieskiej
Pytanie 10
Firma reklamowa otrzymała zamówienie na wykonanie billboardów, które będą umieszczone przy drodze szybkiego ruchu. Billboardy, oprócz zawartej treści, mają przyciągnąć uwagę kolorem. Najlepszym kolorem w takim przypadku będzie
czarny
żółty
zielony
niebieski
Pytanie 11
Firma przeznaczyła kwotę 200 000 zł na reklamę telewizyjną. 30-sekundowy spot telewizyjny kosztuje 5 000 zł. Firma zdecydowała, że zakupiony 30-sekundowy spot będzie ukazywał się 4 razy dziennie. Ile dni będzie trwała telewizyjna kampania reklamowa ?
20
10
15
12
Pytanie 12
Firma marketingowa, zajmująca się badaniami rynku założyła, że zasięg całkowity jest równy zasięgowi efektywnemu reklamy. Wynika z tego, że efektywna częstotliwość reklamy wynosi
od 1,1 do 2
1
2
3
Pytanie 13
Agencja reklamowa pracuje nad kampanią promocji turystycznej województwa warmińsko-mazurskiego. Celem kampanii jest pokazanie piękna przyrody regionu oraz zwiększenie ilości przyjazdów polskich turystów. Najlepszą formą reklamy w tym przypadku jest
spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
Pytanie 14
Działanie polegające na umieszczeniu w filmie, sztuce teatralnej lub powieści produktu oznakowanego konkretną marką zamiast anonimowego rekwizytu, co przynosi jego wytwórcy lub dystrybutorowi korzyści promocyjne, to tzw.
public relations
product placement
marketing mix
promocja konsumencka
Pytanie 15
W badaniu założono, że przedstawiciel grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w TV minimum trzy razy, aby spełniła ona swoje cele komunikacyjne. Efektywna częstotliwość takiej kampanii wyniesie
3+
1+
między 0,1 a 0,3
0,5
Pytanie 16
W ramach kampanii reklamowej "Mazury cud natury" powstał film, promujący piękno przyrody województwa warmińsko-mazurskiego. W filmie wykorzystano elementy dwóch wcześniejszych filmów i taka informacja w filmie została ujęta. Zamieszczono tytuły obu wcześniejszych filmów i nazwiska ich reżyserów. W tym przypadku zostały zastosowane przepisy
prawa pracy
o prawie autorskim
Kodeksu postępowania administracyjnego
Kodeksu cywilnego
Pytanie 17
Graficzna forma przedstawienia marki to
prototyp
logotyp
grafotyp
logo
Pytanie 18
Firma przygotowała kampanię reklamową produktów dla dzieci i młodzieży. W kampanii zadbano o to, żeby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży oraz nie podważał autorytetu rodziców. W przypadku takiej reklamy zastosowano wytyczne
kodeksu etyki reklamy
prawa pracy
ustawy o prawie autorskim
sponsoringu
Pytanie 19
Przedmiotem prawa autorskiego i własności intelektualnej jest wykorzystywany w pracy firmy reklamowej
program komputerowy
akt normatywny
opublikowany opis patentowy
symbol urzędowy
Pytanie 20
Firma reklamowa na zamówienie klienta opracowała plakat reklamowy. Na plakacie zastosowano kilka odcieni jednego koloru. Zastosowana technika komponowania kolorów to zestawienie
kontrastowe
prostolinijne
harmonijne
monochromatyczne
Pytanie 21
Informacja dla klienta o sprzedaży wiązanej w markowej sieci sklepów, polegająca na tym, że przy zakupie kompletu: spodnie + marynarka, klient otrzymuje rabat 30%, jest związana z promocją
konsumencką
handlową
wewnętrzną
barterową
Pytanie 22
Dokument, który zawiera opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy, to
księga standardów CI
typografia firmowa
akcydens służbowy
logograf wizualny
Pytanie 23
Dwie panie otworzyły zakład usług krawieckich na dużym osiedlu mieszkaniowym. O swojej działalności chcą poinformować mieszkańców osiedla. Dobrą i niedrogą formą reklamy będą
spoty telewizyjne
ulotki reklamowe
citylighty
billboardy
Pytanie 24
Agencja reklamowa przygotowuje kampanię promocyjną dla niedużej firmy, która dysponuje bardzo niskim budżetem na działania promocyjne. Oczekiwaniem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów za stosunkowo nieduże pieniądze. W takim przypadku agencja reklamowa powinna zaproponować następujące środki przekazu reklamowego:
reklamę telewizyjną, radiową i prasową
ulotki, plakaty, direct mail
spot telewizyjny, citylight i direct mail
reklamę kinową, prasową i internet
Pytanie 25
Reklama i promocja piwa może być prowadzona
w radiu i telewizji w godzinach od 6.00 do 20.00
w telewizji i kinie po godzinie 20.00
z udziałem osób małoletnich
w prasie młodzieżowej i dziecięcej
Pytanie 26
Studio reklamy przygotowało kampanię reklamową opartą na środkach masowego przekazu, z wykorzystaniem takich nośników jak: telewizja, radio, prasa, plakat i outdoor. Ten typ reklamy to
BTL
ATL
POP
POS
Pytanie 27
Firmowe druki okolicznościowe o charakterze użytkowym, opracowane w ramach systemu identyfikacji wizualnej firmy (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
typografie
akcydensy
logotypy
praktycyzmy
Pytanie 28
Firma wprowadza na rynek nowy produkt. W reklamie produktu zostaną pokazane jego największe zalety. Zastosowana przez firmę technika prezentacji reklamy to
animacja
rekomendacja
fantazja
demonstracja
Pytanie 29
Do obowiązków pracownika agencji reklamowej należy przygotowywanie budżetów oraz dokonywanie różnego typu obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy zestawia w tabele, wykorzystując wiele funkcji matematycznych i finansowych. Do swojej dyspozycji ma pakiet biurowy Microsoft Office, z którego najczęściej wykorzystuje aplikację
Excel
Publisher
Word
PowerPoint
Pytanie 30
Agencja reklamowa na zamówienie klienta przygotowała kampanię reklamową. W ramach kampanii opracowano wiele materiałów i gadżetów promocyjnych takich jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki i długopisy z logo produktu. Ten typ reklamy to
ATL
BTL
GRP
CPP
Pytanie 31
Do obowiązków copywritera w agencji reklamowej należy
analizowanie wyników finansowych firmy
przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych
pisanie i projektowanie sloganów reklamowych
przeprowadzanie badań i ich analizowanie
Pytanie 32
W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej. Treść pisma wskazuje, że jest to
ogłoszenie prasowe
zapytanie ofertowe
brief reklamowy
pismo przewodnie
Pytanie 33
Pracownik firmy reklamowej, zajmujący się projektowaniem różnych form środków reklamowych z wykorzystaniem komputera i specjalnego oprogramowania, to
informatyk
analityk reklamowy
grafik komputerowy
programista
Pytanie 34
Pismo oparte na alfabecie łacińskim o łamanych i bardzo ozdobnych konturach, użytkowane najdłużej w Niemczech, bo aż do XIX wieku, określane jest jako
egipcjanka
antykwa
gotyk
grotesk
Pytanie 35
Po szeroko zakrojonej kampanii reklamowej firmy sprzedającej potrawy fast food, państwo X stwierdzili, że nie będą już jadać hamburgerów. Uważają, że jest to pożywienie zwykłych konsumentów, do których oni nie należą. Z punktu widzenia marketingu zachowanie państwa X jest określane jako
"zapomniany raj"
"efekt snobizmu"
"owczy pęd"
"czar prysł"
Pytanie 36
Które z przedstawionych narzędzi marketingu zalicza się do narzędzi promocji handlowej?
Konferencje prasowe z udziałem co najmniej 10 dziennikarzy.
Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów w określonym czasie.
Komunikację wewnętrzną skierowaną do własnych pracowników
Sponsoring instytucjonalny połączony z publicity.
Pytanie 37
Znana celebrytka została twarzą firmy kosmetycznej i reklamuje krem do twarzy. Pod wpływem reklamy bardzo wiele kobiet, utożsamiających się ze swoją idolką, kupiło krem. Zachowanie tego typu jest związane z efektem
Veblena
snobizmu
owczego pędu
super produktu
Pytanie 38
Grafik komputerowy do obróbki cyfrowej zdjęć powinien wykorzystywać przede wszystkim program graficzny
Joint Photographic Experts Group
Adobe Photoshop CS
Graphics Interchange Format
Tagged Image File Format
Pytanie 39
Sztuka projektowania i wykonywania liter do różnego typu reklam to
litografia
liternictwo
literoznawstwo
literactwo
Pytanie 40
Sponsorowanie przez bank tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie to przykład sponsoringu
instytucjonalnego
osobowego
projektowego
emblematowego