Podsumowanie testu

Marketing Międzynarodowy

Podsumowanie testu

Marketing Międzynarodowy

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Która z wymienionych nazw międzynarodowej orientacji przedsiębiorstwa jest nieprawidłowa?
Etnocentryczna
policentryczna
geocentralistyczna
dualna
Pytanie 2
Analiza BCG umożliwia:
słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
uzyskanie opinii klientów o naszych produktach
ocenę struktury asortymentowej danej firmy i jej przedsięwzięć rynkowych
określenie szans i zagrożeń rynkowych
Pytanie 3
Termin "masa krytyczna" odnosi się do:
reakcji chemicznej
wielkości zasobów rzeczowych w joint venture
wielkości zasobów finansowych
stanu zasobów rzeczowych w firmie międzynarodowej
Pytanie 4
Nazwa piggyback oznacza:
niedozwoloną reklamę
nieetyczną promocję
formę ekspansji zagranicznej
nie ma takiego terminu
Pytanie 5
Twórcą koncepcji brandingu narodowego jest:
Marco Simone
Robert Fluder
Philip Cateora
Simon Anholt
Pytanie 6
Która z wymienionych form działalności na rynkach zagranicznych wiąże się z największym ryzykiem?
franchising
licencja
Import
filia zagraniczna
joint venture
eksport
Pytanie 7
Syndrom NIH oznacza:
popieranie wyrobów krajowych
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
bojkotowanie produktów zagranicznych
nie ma takiego pojęcia
Pytanie 8
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
nowoczesność i elastyczność
niezależność i nepotyzm
mobilność logistyczna
posiadanie struktury hemogenicznej
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
cross promotion
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
diagram Ishikawy
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Adaptacja rynku
Dyferencjacja
Penetracja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
PRESTCOM
SWAT
PESTEL
SWOT
SLEPT
LINUKS
PEST
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
takie pojęcie nie występuje
oddziaływanie czynników kulturowych
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
problemy sektora finansowego
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
analizy uwarunkowań technologicznych
problemów legislacyjnych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Ahonen i Nikunen
Cateora i Hoandler
Kotler i Levitt
Kotabe i Helsen
Pytanie 17
Do podstawowych rodzajów badań marketingowych rynków zagranicznych zaliczamy:
badania ankietowe
badania marki
badania strukturalne i koniukturalne
badania pierwotne i selektywne
Pytanie 18
Mikrosegmentacja dotyczy rynku: (wielokrotny wybór)
międzynarodowego
sub-globalnego
lokalnego
globalnego
regionalnego
Pytanie 19
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
niezależność i samowystarczalność
posiadanie struktury homologicznej
nowoczesność i elastyczność
mobilność logistyczna
Pytanie 20
Wymiary marketingu partnerskiego wg. C Groonroos'a: (wielokrotny wybór)
strategiczny
taktyczny
funkcjonalny
strukturalny
Pytanie 21
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
segmentacja rynków
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
Pytanie 22
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Pytanie 23
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Pytanie 24
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Bezpośredni
Substytucyjny
Komplementarny
Pośredni
Kooperacyjny
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Policentrycznej
Sekwencyjnej
Dualnej
Dychotomicznej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Efekt synergii i wysokie koszty
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
eksportu
licencji
joint venture
franchisingu
importu
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
Badanie dystansu psychicznego
system CIM
Diagram Hofstede
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
rozszerzenie segmentu docelowego
pokonanie konkurentów z Japonii
zastosowanie nowych lakierów
postawienie na wysoką jakość produktu
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
replika
specjalista
poddostawca
handlowiec
samotny menadżer