Podsumowanie testu

Marketing Międzynarodowy

Podsumowanie testu

Marketing Międzynarodowy

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Która z wymienionych nazw międzynarodowej orientacji przedsiębiorstwa jest nieprawidłowa?
policentryczna
dualna
Etnocentryczna
geocentralistyczna
Pytanie 2
Analiza BCG umożliwia:
określenie szans i zagrożeń rynkowych
ocenę struktury asortymentowej danej firmy i jej przedsięwzięć rynkowych
słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa
uzyskanie opinii klientów o naszych produktach
Pytanie 3
Termin "masa krytyczna" odnosi się do:
reakcji chemicznej
wielkości zasobów rzeczowych w joint venture
stanu zasobów rzeczowych w firmie międzynarodowej
wielkości zasobów finansowych
Pytanie 4
Nazwa piggyback oznacza:
nieetyczną promocję
nie ma takiego terminu
formę ekspansji zagranicznej
niedozwoloną reklamę
Pytanie 5
Twórcą koncepcji brandingu narodowego jest:
Philip Cateora
Robert Fluder
Marco Simone
Simon Anholt
Pytanie 6
Która z wymienionych form działalności na rynkach zagranicznych wiąże się z największym ryzykiem?
joint venture
Import
licencja
franchising
filia zagraniczna
eksport
Pytanie 7
Syndrom NIH oznacza:
bojkotowanie produktów zagranicznych
nie ma takiego pojęcia
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
popieranie wyrobów krajowych
Pytanie 8
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
posiadanie struktury hemogenicznej
nowoczesność i elastyczność
niezależność i nepotyzm
mobilność logistyczna
Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
cross promotion
diagram Ishikawy
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Adaptacja rynku
Dyferencjacja
Penetracja rynku
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
LINUKS
PEST
PRESTCOM
SWAT
SWOT
SLEPT
PESTEL
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
oddziaływanie czynników kulturowych
problemy sektora finansowego
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
takie pojęcie nie występuje
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
problemów legislacyjnych
analizy uwarunkowań technologicznych
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Ahonen i Nikunen
Kotler i Levitt
Kotabe i Helsen
Cateora i Hoandler
Pytanie 17
Do podstawowych rodzajów badań marketingowych rynków zagranicznych zaliczamy:
badania pierwotne i selektywne
badania strukturalne i koniukturalne
badania marki
badania ankietowe
Pytanie 18
Mikrosegmentacja dotyczy rynku: (wielokrotny wybór)
regionalnego
sub-globalnego
globalnego
lokalnego
międzynarodowego
Pytanie 19
Optymalna charakterystyka zasobów rzeczowych przedsiębiorstwa to:
niezależność i samowystarczalność
mobilność logistyczna
posiadanie struktury homologicznej
nowoczesność i elastyczność
Pytanie 20
Wymiary marketingu partnerskiego wg. C Groonroos'a: (wielokrotny wybór)
strukturalny
funkcjonalny
strategiczny
taktyczny
Pytanie 21
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
segmentacja rynków
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
Pytanie 22
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
Pytanie 23
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
Pytanie 24
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
Pytanie 25
Co oznacza skrót BERI?
bojkotowanie produktów zagranicznych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 26
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Pytanie 27
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Pośredni
Substytucyjny
Komplementarny
Bezpośredni
Kooperacyjny
Pytanie 28
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Dualnej
Dychotomicznej
Policentrycznej
Sekwencyjnej
Pytanie 29
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Efekt synergii i wysokie koszty
Pytanie 30
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
eksportu
licencji
importu
joint venture
franchisingu
Pytanie 31
Efekt CEO oznacza:
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
bojkotowanie produktów zagranicznych
Pytanie 32
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
Badanie dystansu psychicznego
system CIM
Diagram Hofstede
Pytanie 33
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
rozszerzenie segmentu docelowego
zastosowanie nowych lakierów
postawienie na wysoką jakość produktu
pokonanie konkurentów z Japonii
Pytanie 34
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
replika
handlowiec
samotny menadżer
specjalista
poddostawca