Podsumowanie testu

ekonomia menedżerska

Podsumowanie testu

ekonomia menedżerska

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Pierwszym etapem w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie jest:
a) zdefiniowanie problemu
c) zbadanie wariantów decyzji.
b) określenie celu,
Pytanie 2
2. Dobra luksusowe identyfikuje się za pomocą następującej elastyczności popytu:
a) cenowej,
b) dochodowej,
c) mieszanej.
Pytanie 3
Produkcja samochodów typu kombi charakteryzuje się rosnącymi przychodami ze skali. Oznacza to, że elastyczność produkcji jest:
b) mniejsza niż 1, ale większa niż 0,
a) większa niż 1,
c) mniejsza niż -1.
Pytanie 4
4. Przedsiębiorstwo, które oferuje wiele produktów, w krótkim okresie powinno zaprzestać produkcji tylko tych produktów, w przypadku których:
a) utarg (TRi) jest niższy od kosztu zmiennego (VCi),
b) utarg (TRi) jest niższy od sumy koszty zmiennego (VCi) i kosztu stałego przypisanego do danego produktu (FCi),
c) utarg (TRi) jest niższy od sumy koszty zmiennego (VCi) i kosztu stałego odnoszącego się do całości procesu produkcji (FC).
Pytanie 5
5. Na którym rynku występują wysokie bariery wejścia:
b) konkurencji monopolistycznej,
a) konkurencji doskonałej,
c) oligopolu.
Pytanie 6
6. Jeżeli konkurencja na rynku duopolu ma charakter ilościowy a dobra są względem siebie substytucyjne, to funkcje reakcji obu przedsiębiorstw:
b) są wznoszące,
c) nigdy się nie przecinają.
a) są opadające,
Pytanie 7
7. Proszę wskazać przykład ilustrujący selekcję negatywną (adverse selection):
a) zakup taniego mieszkania przeznaczonego do remontu,
b) ubezpieczanie się na życie przez osoby po 65 roku życia,
c) angażowanie się banków w ryzykowne działania przy założeniu, że w wypadku zagrożenia bankructwem będzie można liczyć na pomoc rządu.
Pytanie 8
8. Spośród poniższych strategii sprzedażowych proszę wybrać tę, która oznacza oferowanie dóbr wyłącznie razem, bez możliwości nabycia dóbr oddzielnie:
c) mieszana sprzedaż w pakiecie (mixed bundling).
b) czysta sprzedaż w pakiecie (pure bundling),
a) sprzedaż wiązana (tying),
Pytanie 9
1. Ostatecznym celem zarządu przedsiębiorstwa jest:
c) maksymalizacja wynagrodzeń kadry menedżerskiej.
b) minimalizacja kosztów działania przedsiębiorstwa,
a) maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa,
Pytanie 10
2. Dobra niższego rzędu identyfikuje się za pomocą następującej elastyczności popytu:
a) cenowej,
c) mieszanej.
b) dochodowej,
Pytanie 11
3. W krótkim okresie:
a) wszystkie czynniki produkcji są stałe,
b) przynajmniej jeden czynnik produkcji jest stały,
c) co najwyżej jeden czynnik produkcji jest zmienny
Pytanie 12
4. Zysk ekonomiczny oznacza różnicę pomiędzy utargiem całkowitym a:
a) nadwyżką na pokrycie,
c) kosztami utopionymi.
b) sumą kosztu księgowego i kosztu alternatywnego,
Pytanie 13
5. Na którym rynku przedsiębiorstwa wytwarzają dobra zróżnicowane:
b) monopolu,
a) konkurencji doskonałej,
c) konkurencji monopolistycznej.
Pytanie 14
6. W modelu Stackelberga:
b) przedsiębiorstwa podejmują decyzje niejednocześnie,
c) konkurencja ma charakter cenowy.
a) przedsiębiorstwa współpracują,
Pytanie 15
7. Przykładem sygnalizacji (signalling) podczas procesu rekrutacji jest: się z poprzednim miejscem zatrudnienia kandydata,
b) rozdzielenie testów kwalifikacyjnych na część testową i zadaniową ,
c) przedstawienie przez kandydata dyplomu ukończenia uczelni wyższej.
a) zebranie informacji o kandydacie przez dyrektora departamentu kadr dzięki skontaktowaniu
Pytanie 16
8. Ustalanie różnych cen za przelot w klasie ekonomicznej i klasie biznes stanowi przykład dyskryminacji cenowej ze względu na:
a) ilość,
b) wiek,
c) jakość.
Pytanie 17
1. Na rynku konkurencji monopolistycznej w równowadze długookresowej:
c) utarg krańcowy (MR) przewyższa koszt krańcowy (MC).
a) cena (P) jest równa kosztowi przeciętnemu (AC),
b) cena (P) jest równa kosztowi krańcowemu (MC),
Pytanie 18
2. W modelu Bertrand:
a) konkurencja ma charakter ilościowy,
b) przedsiębiorstwa podejmują decyzje jednocześnie,
c) występuje lider cenowy.
Pytanie 19
3. Proszę wskazać przykład ilustrujący sygnalizację (signalling):
b) wprowadzenie obowiązku noszenia opasek odblaskowych,
c) przedstawienie potencjalnemu nabywcy historii przeglądów pojazdu.
a) posezonowa obniżka cen,
Pytanie 20
4. Mieszana sprzedaż w pakiecie (mixed bundling) oznacza, że dobra są oferowane:
a) zarówno razem, jak i oddzielnie,
b) wyłącznie razem, bez możliwości nabycia ich oddzielnie,
c) wyłącznie razem, ale w zamiennych proporcjach.
Pytanie 21
5. Nadzór nad zakładami ubezpieczeń w Polsce obecnie sprawuje:
c) Państwowy Urząd Nadzoru Ubezpieczeń.
b) Polska Izba Ubezpieczeń,
a) Komisja Nadzoru Finansowego,
Pytanie 22
6. Występowanie korzyści skali bada się za pomocą:
c) utargu krańcowego.
a) kosztu przeciętnego,
b) kosztu krańcowego,
Pytanie 23
7. Przedostatnim etapem w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie jest:
b) analiza wrażliwości,
a) wybór optymalnego wariantu,
c) przewidzenie konsekwencji.
Pytanie 24
8. Dobra luksusowe identyfikuje się za pomocą następującej elastyczności popytu:
a) cenowej,
c) mieszanej.
b) dochodowej,
Pytanie 25
1. Proszę wskazać przykład ilustrujący pokusę nadużycia (moral hazard):
a) podejmowanie znacznego ryzyka przez duże banki, które oczekują pomocy rządowej w sytuacji ewentualnej niewypłacalności (too big to fail),
b) częste odwiedzanie kasyna,
c) ubezpieczanie mieszkanie, ale jedynie od pożaru.
Pytanie 26
2. Czysta sprzedaż w pakiecie (pure bundling) oznacza, że dobra są oferowane:
a) zarówno razem, jak i oddzielnie,
c) wyłącznie razem, ale w zmiennych proporcjach.
b) wyłącznie razem, bez możliwości nabycia ich oddzielnie,
Pytanie 27
4. W długim okresie:
a) wszystkie czynniki produkcji są zmienne,
b) przynajmniej jeden czynnik produkcji jest stały,
c) co najwyżej jeden czynnik produkcji jest zmienny.
Pytanie 28
5. Występowanie korzyści skali bada się za pomocą:
b) kosztu krańcowego,
c) utargu krańcowego.
a) kosztu przeciętnego,
Pytanie 29
6. Dobra substytucyjne identyfikuje się za pomocą następującej elastyczności popytu:
c) mieszanej.
a) cenowej,
b) dochodowej,
Pytanie 30
8. W modelu Bertrand:
a) przedsiębiorstwa współpracują,
c) konkurencja ma charakter cenowy.
b) przedsiębiorstwa podejmują decyzje niejednocześnie,