Podsumowanie testu

Surdologopedia

Podsumowanie testu

Surdologopedia

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Rozwój narządu słychu kończy się
3 miesiącu życia płodowego
4 miesiąc życia płodowego
2 miesiącu życia płodowego
Pytanie 2
Okres odruchowej wokalizacji obejmuje:
2-4 tydzień życia
2-5 tydzień życia
4-8 tydzień życia
Pytanie 3
Okres odruchowej wokalizacji u dziecka słyszącego przebiega
w sposób odmienny
jest to uzależnione od kondycji urodzeniowej dziecka
w identyczny sposób jak u dziecka niesłyszącego
Pytanie 4
Zjawisko głużenia u dzieci niesłyszących
Występuje jak u dzieci słyszących
Nie występuje
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Pytanie 5
Okres zabawy głosem obejmuje
6-8 miesiąc życia
3-6 miesiąc życia
4-6 miesiąc życia
Pytanie 6
Okres zabawy głosem u dziecka niesłyszącego
Nie jest obecny
Jest obecny
To zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
Pytanie 7
Zjawisko gaworzenia polega na
nieświadomym powtarzaniu dźwięków
to zależy od stopnia uszkodzenia słuchu
świadomym powtarzaniu dźwięków
Pytanie 8
Zjawisko gaworzenia u dzieci niesłyszących
Jest obecne
Nie jest obecne
Jego obecność zależy od posiadanej wady
Pytanie 9
Powyżej 7 roku życia u dzieci niesłyszących rozwój mowy
Zostaje zakończony
Nadal trwa
uzależniony jest od wczesnego wspomagania rozwoju
Pytanie 10
Zjawisko głużenia pełni rolę
Ćwiczeń ruchowych i słuchowych
Ćwiczeń ruchowych
Ćwiczeń słuchowych
Pytanie 11
Uszkodzenie słuchu w granicach 15-30 db powoduje problemy w
rozumieniu mowy cichej z dalszej odległości
nie powoduje żadnych problemów
powoduje problem w rozumieniu mowy nawet w nieznacznej odległosci
Pytanie 12
Uszkodzenie słuchu w granicach 30-40db powoduje
Problem w rozumieniu mowy do 1 m
Problem w rozumieniu mowy ponad 1m
problem w rozumieniu mowy z odległości 1,5 m
Pytanie 13
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 45 - 80db dziecko
odbiera głośną mowę z odległości 2 m
Odbiera głosną mowę z odległosci 1 m
odbiera cichą mowę z odległości 1m
Pytanie 14
Przy uszkodzeniu słuchu w granicach 80-95db dziecko może słyszeć
To zależy
Bardzo głośne dźwięki
Nawet ciche dźwięki
Pytanie 15
Aparat słuchowy
Przywraca słuch
to zależy od głośności otoczenia
nie przywraca słuchu ale go wzmacnia
Pytanie 16
Słuchanie to
Odbiór i rozumienie słyszanych dźwięków
Wyłącznie rozumienie słyszanych dźwięków
Nieświadome odbieranie słyszanych dźwięków
Pytanie 17
Na wychowanie słuchowe składają się:
Zaplanowane przez logopedę ćwiczenia słuchowe
wyłącznie codzienne czynności
Codzienne czynności i okazjonalne sytuacje domowe
Pytanie 18
W terapii surdologopedycznej należy
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe ze wzrokowymi i dotykowymi
Łączyć bodźce słuchowe z dotykowymi i wzrokowymi
Pytanie 19
Rozumienie mowy ułatwiają dziecku NIESŁYSZĄCEMU
GESTY pozbawione zabarwienia emocjonalnego
to zależy od emocjonalności dziecka
gesty nacechowane emocjonalnie