"zachowanie jest motywowane przez siły wewnętrzne, przyczyną działań są wrodzone instynkty, biologiczne popędy oraz usiłowania zmierzające do rozwiązania konfliktów miedzy potrzebami osobistymi a wymaganiami społeczeństwa"
Pytanie 2
wiedeński lekarz, opracował psychodynamiczne zasady motywacji, w jego teorii osobę ludzką rozpatruje się jako naciskaną i pociaganą w skomplikowanej sieci oddziaływań wewnętrznych.
Pytanie 3
"wpływ poszczególnych bodźców środowiskowych na określone zachowania."
Pytanie 4
pionier kierunku behawiorystycznego, sądził, że badania psychologiczne powinny poszukiwać praw rządzących obserwowalnym zachowaniem organizmów należących do różnych gatunków.
Pytanie 5
rozszerzył poglady Watsona na konsekwencje zachowań
Pytanie 6
Kierunek, który pojawił się w latach 50. XX w, zgodnie z nim ludzie SA istotami aktywnymi, dobrymi z natury i mającymi zdolność dokonywania wyborów.
Pytanie 7
Przedstawiciel kierunku humanistycznego, kładł nacisk na naturalną skłonność jednostki do rozwoju i zdrowia psychicznego
Pytanie 8
utworzył termin samorealizacja, na określenie dążenia do jak najpełniejszego rozwoju swych potencjalnych możliwości.
Pytanie 9
Kierunek, którego przedmiotem zainteresowania jest myśl ludzka i wszelkie procesy związane z gromadzeniem wiedzy – uwaga, myślenie, zapamiętywanie i rozumienie. Ludzie działają, ponieważ myślą
Pytanie 10
Kierunek, który szuka przyczyn zachowania w działaniu genów, mózgu, układu nerwowego i układu wydzielania wewnętrznego. Zjawiska biologiczne i społeczne można wyjaśniać w kategoriach procesów biochemicznych.
Pytanie 11
Kierunek, wg którego zdolności umysłowe człowieka ewoluowały w ciągu milionów lat, służąc konkretnym celom przystosowawczym.
Pytanie 12
Kierunek, który próbuje ustalić, czy teorie opracowywane przez badaczy stosuje się do wszystkich ludzi, czy tylko do bardziej ograniczonych, specyficznych populacji.