Podsumowanie testu

Test do Policji - Bezpieczeństwo publiczne

Podsumowanie testu

Test do Policji - Bezpieczeństwo publiczne

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
Ujęcie przez obywatela sprawcy przestępstwa,polega na
ujęcie go,
wymierzenie mu kary
Obywatel przyłapał sprawcę kradziezy samochodu na gorącym uczynku,ujoł go,a nastepnie przytrzymał do czasu przybycia policji
puścić go wolno
Pytanie 2
Osobę zatrzymaną,którą ma widocznie obrażenia ciała,należny niezwłocznie:
udzielić pierwszej pomocy
wezwać Pogotowie Ratunkowe
zatrzymać
udzielić pomocy,wezwać Pogotowie Rartunkowe
Pytanie 3
Pracownicy ochrony sklepu schwytali Adama S na gorącym uczynku kradzieży artykułów spożywczych wartości 350 złotych,a następnie przekazali go policjantom.W świetle obowiązującego prawa czynności pracowników ochrony sklepu jest:
Prawidłowa ,Nieprawidłowa
wszytskie opowiedzi są poprawne
Nieprawidłowa
Prawidłowa
Pytanie 4
Ujawniłeś włamanie do swojego garażu, w którym jeszcze przebywał sprawca.
Zatrzasnąłeś drzwi, zablokowałeś je zasuwą, a następnie powiadomiłeś Policję. Postąpiłeś:
wszytkie opowiedzi sa poprawne
nie prawidłowo,prawidłowo
prawidłowo
nie prawidłowo
Pytanie 5
Poszukiwany przez Policję sprawca przestępstw seksualnych, został schwytany przez
kilka osób. Zastosowały one wobec niego siłę fizyczną w postaci uderzeń rękoma i nogami
w różne części ciała. Użycie siły fizycznej w takiej formie było:
niedozwolone
przekroczeniem uprawnień, niedozwolone chyba że w obronie własnej
prawidłowe
wszytskie odpowiedzi sa poprawne
Pytanie 6
Osobie zatrzymanej w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa przysługuje
prawo do:
wolnić na polecenie sadu lub prokuratora
do niczego
Zatrzymanemu na jego żądanie nalezy niezłocznie umozliwić w dostepnej formie kontaktu z adwokatem,a takze bezposrednią z nim rozmowę:zatrzymujący może zastrzeć,że będzie przy niej obecny.Kazdy zatrzymany powinien być niezwłocznie i w sposób zrozumiały dla niego poinformowany o przyczynach zatrzymainia.Powiniem on być w ciągu 48 godzin od chwili zatrzymania przekazany do dyspozycji sądu.Zatrzymanego nalezy zwolnic,jesli w ciągu 24 godzin od przekaznia do dyzpozycji sadu nie zostanie mu doreczone postepowanie sadu o tymczasowym aresztowaniu wraz z przedstawionymi zarzutami.Prawa osoby zatrzymanej przez Policję reguluje art.244 i następnie Kodeksu postepowania karnego:-zatrzymanego nalezy natomist poinformować o przyczynach zatrzymiania i przysługujących mu prawach oraz wysuchwiać go-Zatrzymanemu na jego żadnie nalezy niezwłocznie umozliwić nawiązywanie w dostepnej formie kontaktu z adwokatem,a także bezpośrednią z nim rozmowę:zatrzymujący może zastrzec,że bedzie przy niej obecny.-Na żądanie zatrzymanego nalezy bezzwłocznie zawiadomić osobę najbliszą dla zatrzymanego(może to być osoba wskazana przez niego)zakład pracy,szkołę lub uczelnię,a w stosunku zołnierza jego dowócę.-Zatrzymanemu przysługuje zażalenia sądu.Wzażaleniu zatrzymany może domagać się zbadania zasadnośći i legalnośći zatrzymania oraz prawidłowości jego wykonania.Sąd rozpoznaje je niezwłocznie.W razie uznania bezzasadności lub nielegalnośći zatrzymania zarządza natychmistowe zwolnienie zatrzymanego.-Zatrzymanego nalezy natychmiast zwolnić,gdy ustanie przyczyna zatrzymiania,a także,jesli w ciągu 48 godzin od chwili zatrzymania przez uprawiany organ nie zostanie on przekazany do dyspozycji sadu wraz z wnioskiem o zastosowanie tymczasowego aresztowania oraz jesli w ciągu 24 godzin od przekazania go do dyspozycji sadu nie doreczono mu postanowienia o zastosowaniu wobec niego tymczasowego aresztowania:należy go taże zwolnić na polecenie sadu lub prokuratora.
tylko kontakt z adwokatem
Pytanie 7
Przyczyną zatrzymania mogą być:
ujęcie osoby na gorącym uczynku przestępstwa,w pościgu podjętym bezpośrednio po popełniu przstępstwa,jesli zachodzi obawa sie tej osoby lub nie można ustalić tosamośći
ujęcie osoby na gorącym uczynku przestępstwa,w pościgu podjętym bezpośrednio po popełniu przstępstwa,jesli zachodzi obawa sie tej osoby lub nie można ustalić tosamośći osoby.Zatrzymanie jest jedną z prawnych form pozbawienia wolności.Policja ma prawo zatrzymać osobę podejrzaną,jeśli istnieje uzasadnione przypuszenie,że popełniła ona przestepstwo,a zachodzi obawa ucieszki lub ukrycia się tej osoby albo zatarcia śladów przestęstpca bądz też nie mozna ustalić jej tożamośći(Art.243,244,247)
nie mozna ustalić jej tożamośći(Art.243,244,247)
ujęcie osoby na gorącym uczynku
Pytanie 8
Tymczasowe aresztowanie w postępowaniu przygotowawczym jest:
środkiem zapobiegawczym ,stosowanym wobec podejrzanego w toku postępowania karnego,polecającego na osadzeniu go w stałym miejscu (areszczie śledczym)w izoladce do świata zewętrzego.O tymczasowym aresztowaniu rozstrzyga sąd na wniosek prokuratora,kierując się potrzebą zapewnienia prawidłowego biegu postępowania.Sąd oznacza okres tymczasowego aresztowania,który w zasadzie nie może przekraczać trzech miesięcy.W razie potrzeby prokuratura może wystąpić o przedłużenie na okres,który w sumienie powinien przekroczyć roku.Dotyczy to postepowania przygotowawczego,po skierowaniu do sądu aktu oskarzenia,sąd może nadal utrzymać tymczasowe aresztowanie ,tak aby łączny czas tymczasowego aresztowania nie przekroczył 24 miesięcy.
środkiem zapobiegawczym ,stosowanym wobec podejrzanego w toku postępowania karnego,polecającego na osadzeniu go w stałym miejscu (areszczie śledczym)w izoladce do świata zewętrzego.
O tymczasowym aresztowaniu rozstrzyga sąd na wniosek prokuratora,kierując się potrzebą zapewnienia prawidłowego biegu postępowania
Sąd oznacza okres tymczasowego aresztowania,który w zasadzie nie może przekraczać trzech miesięcy.W razie potrzeby prokuratura może wystąpić o przedłużenie na okres,który w sumienie powinien przekroczyć roku.
Pytanie 9
Dozór policyjny jest środkiem zapobiegawczym,który może zastosować:
wszytskie opowiedzi są poprawne
sąd
sąd lub prokulator
prokulator
Pytanie 10
Środki zapobiegawcze w postępowaniu przygotowawczym stosuje się w celu:
Od orzeczenia wydanego w piewszej instancji przysługuje środek odwoławczy stronom.(KPA.ART.249§1)Środki zapobiegawcze można stosować w celu zabezpieczenia prawidłowego toku postepowania,a wyjątkowo takze w celu zapobiegania popełnionemu przez oskarzonego nowego,ciężkiego oskarzony popełnił przestępstwo.
Od orzeczenia wydanego w piewszej instancji przysługuje środek odwoławczy stronom.(KPA.ART.249§1)Środki zapobiegawcze można stosować w celu zabezpieczenia prawidłowego toku postepowania,a wyjątkowo takze w celu zapobiegania popełnionemu przez oskarzonego nowego,ciężkiego oskarzony popełnił przestępstwo.W przepisie chodzi o "duże prawdopodobieństwo"a więc o prawdopodobieństwo graniczące z pewnością odnośnie winy i sprawstwa.
Od orzeczenia wydanego w piewszej instancji przysługuje środek odwoławczy stronom.(KPA.ART.249§1)
W przepisie chodzi o "duże prawdopodobieństwo"a więc o prawdopodobieństwo graniczące z pewnością odnośnie winy i sprawstwa.
Pytanie 11
Zakaz osuszania kraju stosuje się:
Zakaz opuszania kraju jest środkiem zapobiegawczym stosowanym na podstawie art277 kpk w razie uzasadnionej obawy ucieszki oskarzonego i sprowadza się do zakazu przekraczania granicy Państwa Polskiego-niezależnie od kierunku i celu podrózy.Zakaz ten może być stosowany tak do obywatela polskiego,cudzoziemca jak aparatury.Zakaz opuszania kraju może zastosować sąd a w postepowaniu przygotowawczym prokurator.Zakaz opuszania kraju przez oskarzonego mozna zastosować w charaterze środka zapobiegawczego w połaczeniu z zatrzymaniem mu paszportu lub innego dokumentu uprawniającego po przekroczaeniu granicy albo z zakazem wyadania dokumentu
Zakaz opuszania kraju przez oskarzonego mozna zastosować w charaterze środka zapobiegawczego w połaczeniu z zatrzymaniem mu paszportu lub innego dokumentu uprawniającego po przekroczaeniu granicy albo z zakazem wyadania dokumentu
Zakaz opuszania kraju jest środkiem zapobiegawczym stosowanym na podstawie art277 kpk w razie uzasadnionej obawy ucieszki oskarzonego i sprowadza się do zakazu przekraczania granicy Państwa Polskiego-niezależnie od kierunku i celu podrózy
Państwa Polskiego-niezależnie od kierunku i celu podrózy.Zakaz ten może być stosowany tak do obywatela polskiego,cudzoziemca jak aparatury.Zakaz opuszania kraju może zastosować sąd a w postepowaniu przygotowawczym prokurator
Pytanie 12
Centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i ochrony jego konstytucyjnego porządku jest:
KGP
Minister spraw wewnętrzych
administracji KGP
Minister spraw wewnętrzych i administracji KGP
Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Pytanie 13
Każda osoba wezwana w procesie karnym w charterze świadka ma obowiązek:
złozyć zeznania
stawić się i złozyć zeznania
stawić się
nie przyjsć
Pytanie 14
Oskarżycielem publicznym w procesie karnym przed wszystkim sadami jest:
wszytskie opowiedzi są poprawne
minister
sąd
Prokurator
Pytanie 15
Poszkodowanym w procesie karym jest:
Za pokrzywdzonego uważa się zakład ubezpieczeń w zakresie,w jakim pokrył szkodę wyrządzoną poszkodowanemu przez przestępstwo lub jest zobowiązany do jej pokrycia.
Poszkodowanym jest osoba fizyczna lub prawna
Poszkodowanym jest osoba fizyczna lub prawna,której dobro prawne zostało bezposrednio naruszone lub zagrozone przez przestępstwo.Poszkodowanym może byc także instytucja państwowa,samorzadowa lub społeczna choćby nie miała osobowości prawnej.Za pokrzywdzonego uważa się zakład ubezpieczeń w zakresie,w jakim pokrył szkodę wyrządzoną poszkodowanemu przez przestępstwo lub jest zobowiązany do jej pokrycia.
Poszkodowanym jest osoba fizyczna lub prawna,której dobro prawne zostało bezposrednio naruszone lub zagrozone przez przestępstwo.Poszkodowanym może byc także instytucja państwowa,
Pytanie 16
Nazór nad postępowaniami przygotowawczymi sprawowany jest przez:
przegiegiem całego nadzorowanego przez siebie postępowania
Prokurator jest obowiąznay czuwać nad prawidłowym i sprawnym
Prokurator jest obowiąznay czuwać nad prawidłowym i sprawnym przegiegiem całego nadzorowanego przez siebie postępowania
adzorowanego przez siebie postępowania
Pytanie 17
Celem postępowania przygotowawczego prowadzonego przez Policję jest między innymi:
poszkodowanych rozmiarów szkody,-zebranie,zabezpieczenie i w niezbędnym zakresie utrwalenie i dowodów dla sadu.W postępowaniu przygodowawczym nalezy dążyć także do wyjaśnienia okolcznośći ,które sprzyłały popełnieniu czynu.
Celem postępowania przygoowaczego jest:-ustalenie czy został popełniony czyn zabroniony i czy stanowi on przestepstwo,-wykrycie w w razie potrzeby ujęcie sprawcy -zebranie danych (tożsamość jego wiek stosunki rodzinne i majtkowe,wykształcenie,zawód i zródła dochodu oraz dane o jego niekralnośći)-wyjaśnienie okoliczności sprawy,w tym ustalenie osób poszkodowanych rozmiarów szkody,-zebranie,zabezpieczenie i w niezbędnym zakresie utrwalenie i dowodów dla sadu.W postępowaniu przygodowawczym nalezy dążyć także do wyjaśnienia okolcznośći ,które sprzyłały popełnieniu czynu.
Celem postępowania przygoowaczego jest:-ustalenie czy został popełniony czyn zabroniony i czy stanowi on przestepstwo,-wykrycie w w razie potrzeby ujęcie sprawcy -zebranie danych (tożsamość jego wiek stosunki rodzinne i majtkowe,wykształcenie,zawód i zródła dochodu oraz dane o jego niekralnośći)-wyjaśnienie okoliczności sprawy,w tym ustalenie osób poszkodowanych rozmiarów szkody,
wyjaśnienie okoliczności sprawy,w tym ustalenie osób poszkodowanych rozmiarów szkody,-zebranie,zabezpieczenie i w niezbędnym zakresie utrwalenie i dowodów dla sadu
Pytanie 18
Postępowania przygotowawczego prowadzi:
Postepowanie przygotowawczego prowadzi prokurator,a w zakresie przewidzialnym w ustawie-Policja
Postepowanie przygotowawczego prowadzi prokurator
Policja
Postepowanie przygotowawczego prowadzi prokurator,a w zakresie przewidzialnym w ustawie
Pytanie 19
Tymczasowe aresztowanie w postępowaniu przygotowawczym może zastosować:
sąd na wniosek prokuratora,kierując się potrzzapewnia prawidłowego biegu postepowaniaebą .
zapewnia prawidłowego biegu postepowania
sąd na wniosek prokuratora
prawidłowego biegu postepowania
Pytanie 20
Łączny okres stosowania tymczasowego aresztowania odkażonego do momentu wydania pierwszego wyroku w sprawie nie może przekroczyć:
5 lat
2 lata
3 lata
4 lata
Pytanie 21
Okres tymczasowego aresztowania liczy się:
zatrzymania
dnia zatrzymania
wszytski opowiedzi są poprawne
od dnia zatrzymania
Pytanie 22
W procesie karnym odmowa składania wyjaśnień przez oskarżonego:
odmówić odpowiedzi na poszególne pytania lub składania wyjaśnień.
Oskarżony ma prawo składać wyjaśnienia:może jednak bez podania powodów odmówić odpowiedzi na poszególne pytania lub składania wyjaśnień.O prawie tym nalezy go pouczyć.
O prawie tym nalezy go pouczyć
Oskarżony ma prawo składać wyjaśnienia:może jednak bez podania powodów
Pytanie 23
W prosicie karnym wyjaśnienia oskarżonego nie mogą stanowić dowodu,gdy zostały złożone:
1)wpływanie na wypowiedzi osoby przesuchiwanej za pomocą przymusu lub grożby bezprawnej,2)stosowanie hipnozy albo środków chemicznych lub technicznych wpływających na procesty psychiczne osoby przesuchiwanej albo mających na celu kontrolę nieświadmośći reakcji jej organizmu w związku z przesuchaniem.)nie mogą stanowić dowodu.
1)wpływanie na wypowiedzi osoby przesuchiwanej za pomocą przymusu lub grożby bezprawnej,
1)wpływanie na wypowiedzi osoby przesuchiwanej za pomocą przymusu lub grożby bezprawnej,2)stosowanie hipnozy albo środków chemicznych lub technicznych wpływających na procesty psychiczne osoby
2)stosowanie hipnozy albo środków chemicznych lub technicznych wpływających na procesty psychiczne osoby przesuchiwanej albo mających na celu kontrolę nieświadmośći reakcji jej organizmu w związku z przesuchaniem.)nie mogą stanowić dowodu.
Pytanie 24
Tymczasowe aresztowanie może nastąpić na mocy postępowania:
tylko na mocy
tylko na mocy postepowania
tylko na mocy postepowania sądu
w postępowaniu
Pytanie 25
Każdy ma prawo ująć osobę:
przestępstwa lub pościgu podjętym bezpośrednio po popłenienu przestępca
(KPA.Art.243.§1)Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku
,jesli zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie mozna ustalić jej tożsamośći.
(KPA.Art.243.§1)Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub pościgu podjętym bezpośrednio po popłenienu przestępca,jesli zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie mozna ustalić jej tożsamośći.
Pytanie 26
Każdy kto ujął osobę na gorącym uczynku popełnienia przestępca,jest zobowiązany:
ująć go,a nastepnie przytrzymać do czasu przybycia policji.
przytrzymać do czasu przybycia policji
załapać go
ująć go
Pytanie 27
Prawny obowiązek niezwłocznego informowania organu powołanego do ścigania przestępstw ma każdy,kto wie o dokonaniu:
Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu
Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu ma społeczny
ma społeczny obowiązek zawiadmomić o tym prokuratora lub policje
Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadmomić o tym prokuratora lub policje
Pytanie 28
Instytucje państwowe i samorządowe mają obowiązek niezwłocznie powiadomić Policję o:
rzedsięwziąć niezbędne czynnośći do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez organ stosowanego
Instytucje państwowe i samorządowe,które w związku ze swą działalnośćią dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu,są obowiązane niezwłącznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynnośći do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez organ stosowanego zarządzania,aby niedopuścić do zatarciaśladów i dowodów przestępstwa.
Instytucje państwowe i samorządowe,które w związku ze swą działalnośćią dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu,są obowiązane niezwłącznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynnośći do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez organ stosowanego zarządzania
Instytucje państwowe i samorządowe,które w związku ze swą działalnośćią dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu,są obowiązane niezwłącznie zawiadomić o tym prokuratora
Pytanie 29
Naruszeniem zasady swobody wypowiedzi przesłuchanego nie jest:
zachowanie pytań zmierzającego do uzupełnia,wyjaśnia lub kontroli wypowiedzi.Zezwolenie na wypowiedziane się w granicach określonych celem danej czynośći.
Zezwolenie na wypowiedziane się w granicach określonych celem danej czynośći.
zachowanie pytań zmierzającego do uzupełnia
yjaśnia lub kontroli wypowiedzi
Pytanie 30
Zasady swobody wypowiedzi świata nie narusza:
Gdy świadek na pełną,nieskpowaną mozliwość formułowania swego oswidczenia dowodowego zgodnie ze swoją wolą.zadawanie pytań zmierzających do uzupełnienia ,wyjaśnienia lub kontroli wypowiedzi.Zezwolenie na wypowiedziane się w graniach okreslonych celem danej czynnośći.
zmierzających do uzupełnienia ,wyjaśnienia lub kontroli wypowiedzi.
Zezwolenie na wypowiedziane się w graniach okreslonych celem danej czynnośći.
Gdy świadek na pełną,nieskpowaną mozliwość formułowania swego oswidczenia dowodowego zgodnie ze swoją wolą.zadawanie pytań
Pytanie 31
Policja może przeszukać mieszkanie obywatela w poszukiwaniu:
celu znazezienia i zatrzymania przedmiotów podlegająych oględzionom lub mogących stanowić dowód rzeczowy
w celu znazezienia i zatrzymania przedmiotów podlegająych oględzionom lub mogących stanowić dowód rzeczowy,jesli istniejąuzasadnione podstawy do przypuszenia,że przedmioty te lub dowody tam się znajdują
mogących stanowić dowód rzeczowy
jesli istniejąuzasadnione podstawy do przypuszenia,że przedmioty te lub dowody tam się znajdują
Pytanie 32
Zgodnie z przepisami kodeksu postępowania karnego pora nocna to okres w godzinach:
22:00-6:00
22:00-9:00
22:00-7:00
22:00-8:00
Pytanie 33
Czynności zabezpieczające ślady i dowody przestępstwa przed ich utratą,zniekształceniem lub zniszczeniem mogą trwać maksymalnie:
5 dni
6 dni
7 dni
5dni (KPA.art.308§ 5)Czynnośći ,o których mowa w§ 1i2(Art.308.§ 1)W graniacach koniecznych dla zabezpieczenia śladów i dowodów przestępstwa przed ich utratą,zniekształceniem lub zniszczeniem,prokurator albo Policja może w kazdej sprawie,w wypadkach nie ciepiących zwłoki,jeszcze przed wydaniem postanowienia o wszczęściu śledztwa lub dochodzenia,przewrócić w niezbędnym zakresie czynnośći procesowe,a zwłaszcza dkonać ogledzin,w razie potrzeby z udziałem biegłego,przeszukania lub czyności wymienionych w art.74§ 2 ptk 1 w stosunku do osoby podejrzanej,a także przedsięwziąć wobec niej inne niezbędne czynnośći,nie wyłaczając pobrania krwi,włosów i wydzielin organizmu.Po dokonaniu tych czynności,w sprawach,w których prowadzenie śledztwa przez prokuratura jest obowiązkowe,prowadzących postepowanie przekazuje sprawcęniezwłocznie prokuratorowi.)mogą być dokonywane tylko w ciagu 5 dni od dnia piewszej czynności.
Pytanie 34
Dokumentem uprawniającym do dokonania przeszukania jest między innymi:
zwraca się niezwłocznie do sadu lub prokuratora o zatwierdzenie przesuchania.
Postanowienie sadu lub prokuratora,w wypadkach nie cierpiących zwłoki nakaz kierownika swojej jednoski lub legitymację,służbową,a następnie zwraca się niezwłocznie do sadu lub prokuratora o zatwierdzenie
Postanowienie sadu lub prokuratora,w wypadkach nie cierpiących zwłoki nakaz kierownika swojej jednoski lub legitymację,służbową,a następnie zwraca się niezwłocznie do sadu lub prokuratora o zatwierdzenie przesuchania.Postanowienie sądu lub prokuratura w przemiocie zatwierdzenia należy dostarczyć osobiście,u którejdokonano przesuchania,w terminie 7 dni od datyczynności na zgłoszone do protokołu żądanie tej osoby.
Postanowienie sądu lub prokuratura w przemiocie zatwierdzenia należy dostarczyć osobiście,u którejdokonano przesuchania,w terminie 7 dni od datyczynności na zgłoszone do protokołu żądanie tej osoby.
Pytanie 35
Prawo do odmowy złożenia zeznań w sprawie karnej przysługuje świadkowi,gdy:
§2 Prawo odnoia małżeńswy składnia zeznań trwa mimo ustantwa lub przysposobienia.
(Art.182§ 1)Osoba najbliższa dla oskarzonego może odmówić zeznań
(Art.182§ 1)Osoba najbliższa dla oskarzonego może odmówić zeznań.§2 Prawo odnoia małżeńswy składnia zeznań trwa mimo ustantwa lub przysposobienia.§ 3.Prawo odmowy zeznań przysługuje także świadkowi,który w innej toczącej się sprawie jest oskarżony o współudział w przestęstwie obietym postępowaniem.Art185.Mozna zwolnić od złożenia lub odpowiedzi na pytania osobę pozostającą z oskarżonym w szczególnie bliskim stsosunku osobisty,jeśli osoba taka wnosi o zezwolenie.
§ 3.Prawo odmowy zeznań przysługuje także świadkowi,który w innej toczącej się sprawie jest oskarżony o współudział w przestęstwie obietym postępowaniem.Art185
Pytanie 36
Świadek zeznajacy w sprawie karnej może uchylić się od odpowiedzi na pytanie,jeśli udzielenie odpowiedzi mogłoby:
Art.183.§ 1.Przed rozpoczenciem przesuchania nalezy uprzedzić świadka o odpowiedzialnośći karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy
2.W postępowaniu przygotowawczym swiadek popisuje oświadczenie,że został uprzeszony o tej odpowiedzialnośći.
Art.183.§ 1.Przed rozpoczenciem przesuchania nalezy uprzedzić świadka o odpowiedzialnośći karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy.§ 2.W postępowaniu przygotowawczym swiadek
Art.183.§ 1.Przed rozpoczenciem przesuchania nalezy uprzedzić świadka o odpowiedzialnośći karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy.§ 2.W postępowaniu przygotowawczym swiadek popisuje oświadczenie,że został uprzeszony o tej odpowiedzialnośći.
Pytanie 37
Obowiązkiem podejrzanego oddanego pod dozór Policji jest między innymi:
zawiadomieniu go o zamierzonym wyjedzie oraz terminie pobytu,a także na innych organizacjach jego swobody,niebędnych do wykonywania dozoru.
Oddany pod dozór ma obowiązek stosowania się do wymagań zawartych w postepowaniu sądu lub prokuratura
Oddany pod dozór ma obowiązek stosowania się do wymagań zawartych w postepowaniu sądu lub prokuratura.Obowiązek ten może polegać na zakazie opuszania okreslonego miejsca pobytu,zatrudnienia,zgłoszenia się do organu dozorującego w okreslonych odstępach czasu,zawiadomieniu go o zamierzonym wyjedzie oraz terminie pobytu,a także na innych organizacjach jego swobody,niebędnych do wykonywania dozoru.
.Obowiązek ten może polegać na zakazie opuszania okreslonego miejsca pobytu,zatrudnienia,zgłoszenia się do organu dozorującego w okreslonych odstępach czasu
Pytanie 38
Podejrzany oddany pod dozór Policji nie może miedzy innymi:
wszytskie opowiedzi są prawidłowe
opuszać kraju
opuszać okreslonego miejsca pobytu
opuszać miejsca
Pytanie 39
List żelazny w postępowaniu karnym może wydać:
organ władzy publicznej
wszytskie odpowiedzi są poprawne
sąd
sąd bądz inny organ władzy publicznej
Pytanie 40
Poszukiwanie listem gończym może być zarządzone:
rada ministów
prokurator
sąd lub prokurartor
sąd
Pytanie 41
Listy gończy w postępowaniu przygotowawczym wydaje:
prokurartor
prezydent miasta
minister sprawiedliwośći
sąd
Pytanie 42
Dokumentami uprawniającymi policjanta do przeprowadzenia w ramach postępowania o wykroczenie jest:
postepowanie sadu lub prokuratura,jesli nie mogło zostać wyadne,organ dokonujacy przeszukania okazuje nakaz kierownika swojej jednostki
prokuratora o zatwierdzenie poszukiwania
postepowanie sadu lub prokuratura,jesli nie mogło zostać wyadne,organ dokonujacy przeszukania okazuje nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację słuzbową,a następniezwraca się niezwłocznie do sadu lub prokuratora o zatwierdzenie poszukiwania
egitymację słuzbową,a następniezwraca się niezwłocznie do sadu lub prokuratora o zatwierdzenie poszukiwania
Pytanie 43
Przeszukanie zamieszkałych pomierzeń,można przeprowadzić:
do przypuszenia,że osoba podejrzana lub wymienione rzeczy tam się znajdują
jeśli istnieją uzasadnione podstawy.do przypuszenia,że osoba podejrzana
eśli istnieją uzasadnione podstawy
jeśli istnieją uzasadnione podstawy.do przypuszenia,że osoba podejrzana lub wymienione rzeczy tam się znajdują
Pytanie 44
Osoba zatrzymana w związku z popełnieniem wykroczenia,ma prawo składać zażalenia na to zatrzymanie do:
sądu rejonowego Art.47§ 1.Zatrzymanemu przysługuje zazalenie na zatrzymanie do sądu.W zazaleniu zatrzymany może domagać się zbadania zasadnośći,legalnośći oraz prawidłowośći zatrzymania
sadowi rejonowemu miejsca zatrzymania,któryróżnież niezwłocznie je rozpatruje
sądu rejonowego Art.47§ 1.Zatrzymanemu przysługuje zazalenie na zatrzymanie do sądu.W zazaleniu zatrzymany może domagać się zbadania zasadnośći,legalnośći oraz prawidłowośći zatrzymania.§ 2.Żażalenie przekazuje się niezwłącznie sadowi rejonowemu miejsca zatrzymania,któryróżnież niezwłocznie je rozpatruje
§ 2.Żażalenie przekazuje się niezwłącznie sadowi rejonowemu miejsca zatrzymania,któryróżnież niezwłocznie je rozpatruje
Pytanie 45
Postępowanie przyśpieszone stosuje się:
do osób niemajacych stałego miejsca zameldowania lub miejsca stałego pobytu,jesli zachodzi uzasadniona obawa,że rozpoznanie sprawy w postepowaniu zwyczajnym będzie niemozliwe lub znaczenie utrudnione.
będzie niemozliwe lub znaczenie utrudnione.
esli zachodzi uzasadniona obawa,że rozpoznanie sprawy w postepowaniu zwyczajnym będzie niemozliwe
do osób niemajacych stałego miejsca zameldowania lub miejsca stałego
Pytanie 46
Do zapewnienia bezpieczeństwa oraz porządku podczas trwania imprezy obowiązany jest:
organizator imprezy
policja
służba porządkowa
ochrona
Pytanie 47
Policjant może wydawać polecenia uczestnikom ruchu drogowego:
warunkach dotyczącej widoczności podaje sygnały taraczą do zatrzymania pojazdów lub ręką,a w warunkach niedostatejczej
Polecania i sygnały mogą być wydawane przez policjanta pieszego,znajdujacego się w pojeżdzie lub na pojejedzie,jadącego wierzchem,jak różnież znajdujacego się na pokładzie statku powietrzego( smigłowca,samolotu)warunkach dotyczącej widoczności podaje sygnały taraczą do zatrzymania pojazdów lub ręką,a w warunkach niedostatejczej widocznośći-latarką ze światłem czerwonym albo tarczą do zatrzymania pojazdów ze siatłem odblaskowym lub światłem czerwonym.
widocznośći-latarką ze światłem czerwonym albo tarczą do zatrzymania pojazdów ze siatłem odblaskowym lub światłem czerwonym
Polecania i sygnały mogą być wydawane przez policjanta pieszego,znajdujacego się w pojeżdzie lub na pojejedzie,jadącego wierzchem,jak różnież znajdujacego się na pokładzie statku powietrzego(
Pytanie 48
Pojazd uprzywilejowany jest to pojazd,który:
wysyła sygnały w postaci niemieskich światełbłyskowych i jednocześnie sygnały dzwiękowe o zmiennnym,tonie jadącym z włączonymi świtałami mijania lub drogowymi.
mijania lub drogowymi.
wysyła sygnały w postaci niemieskich światełbłyskowych i jednocześnie
sygnały dzwiękowe o zmiennnym,tonie jadącym z włączonymi świtałam
Pytanie 49
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego:
zabrania się wyprzedzania pojazdu uprzywilejowanego na terenie zabudowanym
zabrania się wyprzedzania
pojazdu uprzywilejowanego na terenie zabudowanym
zabrania się wyprzedzania pojazdu uprzywilejowanego
Pytanie 50
Pieszy ma zawsze pierwszeństwo przed pojazdem:
w strefie zamieszkania
w strefie podzienej
wszytskie odpowiedzi są poprawne
w strefie stefowej
Pytanie 51
Kolumną pieszych osób dorosłych może się poruszać:
poboczem
prawą stoną jezdni
lewą stroną jezdni
chodnikiem
Pytanie 52
Pieszy ma obowiązek zachować szczególną ostrość:
przechodząc przez jezdnię
przechodząc przez autostradem
przechodząc przez chodnik
przechodzac przez pasy
Pytanie 53
Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone,gdy odległość od przejścia:
jest większa niż 300m
jest większa niż 200m
jest większa niż 100m
jest miejsza niż 100m
Pytanie 54
Pierszemu zabrania się wychodzenia na jezdnię:
tymrózwnież na przejściach i spoza pojzadu
bezposrednio przed jadącym pojazdem,w tymrózwnież na przejściach i spoza pojzadu lub innej przeszkody ograniczącej widoczność drogi
bezposrednio przed jadącym pojazdem,w tymrózwnież na przejściach i spoza pojzadu lub innej przeszkody
ograniczącej widoczność drogi
Pytanie 55
Uczestnik ruchu jest obowiązkowy w pieszej kolejności stosować się do:
przepisów w ruchu drogowym,znaków drogowych
to wszytskie co jest na drodze
przepisów w ruchu drogowym
znaków drogowych
Pytanie 56
Polecania i cygnały uczestnikowi ruchu może zawsze wydawać:
kierujący ruchem
wszytscy
policja
kierujący policjant
Pytanie 57
Pieszemu zabrania się:
-wchodzenie na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojzad,w tym różnież na przejściach dla pieszych i spoza pojazdu lubinnejprzeszkody ograniczonej widoczności drogi-zwalniania krokku lub zatrzymania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko,-przebeiganie przez jezdnię,chłodzenie po torowisko,przebiegania przez jezdnię,chodzenie po torowisku,wchodzenia na torowisko,gdy zapory lub połzapory sopduszalnie ich rozpoczęto-przechodzenia przez jezdnię w miejscu ,w którymurządzenie zabezpieczające lub przeszkoda odzielają drogę dla piewszych albo chodnik od jezdni,bez względu na to,po której stonie jezdni one się znajdują.
-wchodzenie na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojzad,w tym różnież na przejściach dla pieszych i spoza pojazdu lubinnejprzeszkody ograniczonej widoczności drogi
zwalniania krokku lub zatrzymania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko,-przebeiganie przez jezdnię,chłodzenie po torowisko,przebiegania przez jezdnię,chodzenie po
orowisku,wchodzenia na torowisko,gdy zapory lub połzapory sopduszalnie ich rozpoczęto-przechodzenia przez jezdnię w miejscu ,w którymurządzenie zabezpieczające lub przeszkoda odzielają drogę dla piewszych albo chodnik od jezdni,bez względu na to,po której stonie jezdni one się znajdują.
Pytanie 58
Najbardziej charakterystyczną cechą dla zjawisk "nowego terroryzmu"jest:
aństw zachodnich do demokracji,jako systemu,który nalezy wprowadzić na cały świecie,mimo iż dla wieku krajów już podstawowe założenia liberalnych demokracji są nie do zaakceptowania.
Charaterystyczne elementy dla nowego terrozryzmu,to przede wszytskim strukttura sieciowa organizacji terrorystycznych oraz bezterytorialnośći tychże organizacji
j.Duży wpływ na rozówj nowego terroryzmu miał upadek systemu dwubiegowego i podeście państw zachodnich do demokracji,jako systemu
Charaterystyczne elementy dla nowego terrozryzmu,to przede wszytskim strukttura sieciowa organizacji terrorystycznych oraz bezterytorialnośći tychże organizacji.Większą niż w klasyczym,rolę mają również media w odniesienu do kreowania opinii publicznej.Duży wpływ na rozówj nowego terroryzmu miał upadek systemu dwubiegowego i podeście państw zachodnich do demokracji,jako systemu,który nalezy wprowadzić na cały świecie,mimo iż dla wieku krajów już podstawowe założenia liberalnych demokracji są nie do zaakceptowania.
Pytanie 59
Współczesne strategie zwalczania terroryzmu zakładają:
rawiedliwośći wzmocnić możliwości przeciwdziałania terroryzmowi innych krajów w celu stworzenia globalbej wspołpracy
Żadnych ustepstw względem terrorystów,zadnych neogocjacji ani układów z nimi izolować i naciskać na karje wpierające terrozryzm,aby zmusić je do zmiany swojej polityki doprowadzić terrorystów przed oblicze
krajów w celu stworzenia globalbej wspołpracy
Żadnych ustepstw względem terrorystów,zadnych neogocjacji ani układów z nimi izolować i naciskać na karje wpierające terrozryzm,aby zmusić je do zmiany swojej polityki doprowadzić terrorystów przed oblicze sprawiedliwośći wzmocnić możliwości przeciwdziałania terroryzmowi innych krajów w celu stworzenia globalbej wspołpracy
Pytanie 60
Umieszczone na sobie ładunki wybuchowe stosowane przez terrorystów samobójców to tzw.:
Osoby przenoszącetego typu ładunkimogą być wykorzystane do ich dostarczenia wewskazne miejsce oraz przygotowanie do użycia,lub co zdarza się często do przeprowadzenia ataku samobujczego.
ŚRODKI TRANSPORTU IED,Urządzenia Person-bome IED,Urządzenia przenoszone przez ludzi(Person-bome pbied)-typ improwozowanych urządzeń wybuchowych wykorzystanych do niszenia pojazdów wojskowych oraz posterunków policji i wojska.
ŚRODKI TRANSPORTU IED,Urządzenia Person-bome IED,Urządzenia przenoszone przez ludzi(Person-bome pbied)-typ improwozowanych urządzeń wybuchowych wykorzystanych do niszenia pojazdów wojskowych oraz posterunków policji i wojska.Osoby przenoszącetego typu ładunkimogą być wykorzystane do ich dostarczenia wewskazne miejsce oraz przygotowanie do użycia,lub co zdarza się często do przeprowadzenia ataku samobujczego.
ŚRODKI TRANSPORTU IED,Urządzenia Person-bome IED,Urządzenia przenoszone przez ludzi(Person-bome pbied)-
Pytanie 61
Umyślne dzianie osoby lub osób,podlegające na użyciu przemocy albo groźby jej użyciu zmierzające do uzyskania efektu zastraszenia,celu wymuszenia określonego zachowania się organu państwowego lub samorządowego,instytucji,organizacji,osoby fizycznej lub prawnej albo grupy osób to:
terroryzm
terorym
terpia
napad
Pytanie 62
Najczęstsza metodą działania stosowaną przez terrorystów jest:
Najczęstrzą formą terrorystycznych ataków jest porywanie samolotów,
hijacking oraz porywanie
udzi-kidnaping
Najczęstrzą formą terrorystycznych ataków jest porywanie samolotów,czylitwz.terroryzm powietrzny-hijacking oraz porywanie ludzi-kidnaping
Pytanie 63
Najpoważniejszym prognozowym zagrożeniem możliwym do zrealizowania przez terrorystów jest:
kidaping
samolotów
porywanie samoltów ,ludzi
ludzi
Pytanie 64
W przypadku ujawnienia w budynku niebezpiecznego przedmiotu,którym może być urządzenie wybuchowe należy:
Natychmiast zabezpieczyć podjerzany budynek do czasu przybycia służb zajmujacych się materiłami niebezpiecznymi
materiały niebezpieczne
boby
atomy
Pytanie 65
W przypadku nieznalezienia się w stacji strzelaniny, należy:
w razie strzelaniny nalezy połozyć się na ziemie
stać
chować się za jakis przedmiotem
w razie strzelaniny nalezy połozyć się na ziemie lub schować się za jakis przedmiotem
Pytanie 66
Działaniami związanymi z przeciwdziałam i zwalczeniem terroryzmu oraz likwidacją jego skutków zajmują się:
Europol
ONZ
Interpol
Organizacje militarne,wojskowe lub policyjne,mające na celu zwalczanie terroryzmu-zwane często oddziałami specyjalnymi organy powołane do zwalczania terroryzmu-Interpol,Europol,ONZ
Pytanie 67
Obsługę Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów w sprawach zarządzania kryzowego zapewnia:
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2007r o zarzadzaniu krzyzysowym
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2008r o zarzadzaniu krzyzysowym
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2009r o zarzadzaniu krzyzysowym
USTAWA Z dnia 26 kwietnia 2010r o zarzadzaniu krzyzysowym
Pytanie 68
Przez stację kryzysową,zgodnie z Ustawą o zarządzaniu kryzysowym należy rozumieć:
Art.3.Ust o zarz.Kryzysowym Ilekroć w ustawie jest mowa o :1)sytacji kryzysowej-nalezy przez rozumieć sytację będącą nastepstwem zagrożenia i prowadzącą w konsekwencji do zerwania lub znacznego naruszania więzów społecznych przy równoczesnym poważnym zakłóceniu w fokcjunowaniu instancji publicznych,jednak, w takim stopniu,że uzyte środki niezbędne do zapewenia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia żadnego że stanów nadwyczajnych,o których mowa w art.228.ust.1Konstytucji Rzeczospolitej Polskiej
Art.3.Ust o zarz.Kryzysowym Ilekroć w ustawie jest mowa o :1)sytacji kryzysowej-nalezy przez rozumieć sytację będącą nastepstwem zagrożenia i prowadzącą w konsekwencji do zerwania lub znacznego naruszania więzów
1Konstytucji Rzeczospolitej Polskiej
połecznych przy równoczesnym poważnym zakłóceniu w fokcjunowaniu instancji publicznych,jednak, w takim stopniu,że uzyte środki niezbędne do zapewenia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia
Pytanie 69
Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej nie podlegają na:
DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy
DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy nieszliwym wypadkom,2)udustepeniu pomieszczenia poszkodowanym na czas niezbędny dla udzielnia piewszej pomocy i schronienia.3)przejciu na przechowanie i pilnowaniu mienia poszkodawnych,
DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy nieszliwym wypadkom,2)udustepeniu pomieszczenia poszkodowanym na czas niezbędny dla udzielnia piewszej pomocy i schronienia.3)przejciu na przechowanie i pilnowaniu mienia poszkodawnych,4)zabezpieczeniu zagrożonego inwentarza żywego (dostarczenie paszy i pomieszczenia)5)pełnieniu warty w celu zapobieganiaroszerzeniusię klęski,6)wykonaniu określony robót7)dostrczeniu narzędzi potrzebych przy prowadzeniu akcji,8)dostarczeniu środków przewozowych wraz z niezbędnych inwentarzem pociągowym.
Edytuj pytania: Test do Policji Wróć do listy pytań Dodatkowa odpowiedź Zapisz pytanie Typ pytania: Wpisz odpowiedź | Wybór jednokrotny | Wybór wielokrotny Obrazek: Dodaj obrazek Pytanie 69 Odpowiedź Odpowiedź 1 Odpowiedź prawidłowa Odpowiedź 2 Odpowiedź prawidłowa Odpowiedź 3 Odpowiedź prawidłowa Odpowiedź 4 Odpowiedź prawidłowa Podgląd pytania Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej nie podlegają na: DEKRET o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych Art.4.Świadczenia osobiste i rzeczowe dla celów zorganizowanej akcji społecznej polegają na:1)Udzielenia piewszej pomocy osoba ,które uległy nieszliwym wypadkom,2)udustepeniu pomieszczenia poszkodowanym na czas niezbędny dla udzielnia piewszej pomocy i schronienia.3)przejciu na przechowanie i pilnowaniu mienia poszkodawnych,4)zabezpieczeniu zagrożonego inwentarza żywego (dostarczenie paszy i pomieszczenia)
Pytanie 70
W sytacji szczegołnych zagrożeneń,gdy zwykle środki konstytucyjne są niewystarczające,może zostać wprowadzony Art.228:
Konsytucji1.W sytacjach szczegłowych zagrożeń,jesli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające,mozna zostać wprowadzony odpowiedni stan nazwyczajny:stan wyjątkowy lub stan klęski żywołowiej.
Konsytucji1.W sytacjach szczegłowych zagrożeń,jesli zwykłe środk
konstytucyjne są niewystarczające,mozna zostać wprowadzony odpowiedni
stan nazwyczajny:stan wyjątkowy lub stan klęski żywołowiej
Pytanie 71
Zakres w jakim można zostać ograniczone wolności i prawa człowieka i obywatela w czasie stanu klęski zywiołowej określa:
Państwo
Konstytucja
Policja
Prezydent miasta
Pytanie 72
Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charterze ponadgminnym m.i.n w zakresie:
pomocy społeczne
)edukacji publicznej
Ust.O sam.Powiatowym wykonuje określone ustawami zadania publiczne o chatarze podadgminnym zakresie:1)edukacji publicznej,2)promocji i ochrony zdrowia,3)pomocy społecznej,4)polityki prorodzninnej,
polityki prorodzninnej
Pytanie 73
Organem właściwym w sprawach zaradzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda.Do jego zadań między innymi:
w art. 25 ust. 3;5) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z dokumentów planistycznych wykonywanych w ramach planowania operacyjnego realizowanego w województwie;6) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterzeterrorystycznym 7) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, w tym przygotowywanie i przedkładanie Centrum wojewódzkiego planu ochrony infrastruktury krytycznej 8) wykonywanie zadań z wykazu przedsięwzięć NSPK (Narodowym Systemie Pogotowia Kryzysowego)
wojewódzkiegoplanu reagowania kryzysowegod) realizacja wytycznych do wojewódzkich planów reagowania kryzysowego3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wnioskowanie o użycie pododdziałów lub oddziałów
Ust. o zarz. Kryzysowym. Art. 14. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda. 2. Do zadań wojewody w sprawach zarządzania kryzysowego należy: 1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie województwa;
Ust. o zarz. Kryzysowym. Art. 14. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie województwa jest wojewoda. 2. Do zadań wojewody w sprawach zarządzania kryzysowego należy: 1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie województwa;2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) wydawanie starostom zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowegob) zatwierdzanie powiatowych planów reagowania kryzysowego,c) przygotowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych wojewódzkiegoplanu reagowania kryzysowegod) realizacja wytycznych do wojewódzkich planów reagowania kryzysowego3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wnioskowanie o użycie pododdziałów lub oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do wykonywania zadań, o których mowa w art. 25 ust. 3;5) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z dokumentów planistycznych wykonywanych w ramach planowania operacyjnego realizowanego w województwie;6) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterzeterrorystycznym 7) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej, w tym przygotowywanie i przedkładanie Centrum wojewódzkiego planu ochrony infrastruktury krytycznej 8) wykonywanie zadań z wykazu przedsięwzięć NSPK (Narodowym Systemie Pogotowia Kryzysowego)
Pytanie 74
Problematykę „ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO"określa ustawa o:
(Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz.590)
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 89 poz.590)
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2009
USTAWA z dnia 26 kwietnia 2008
Pytanie 75
Plany reagowania kryzysowego tworzy się na poziomie:
Na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym tworzy się plany reagowania kryzysowego.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 5.1. Na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym tworzy się plany reagowania kryzysowego.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 5.1.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 5.1. Na poziomie krajowym, wojewódzkim, powiatowym i gminnym tworzy się plany
Pytanie 76
Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zarządzanie kryzysowe sprawuje:
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.1. Rada Ministrów sprawuje zarządzanie kryzysowe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.1. Rada Ministrów sprawuje zarządzanie
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.1. Rada Ministrów
Pytanie 77
W przypadkach niecierpiących zwłoki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zarządzanie kryzysowe sprawuje:
zawiadamiają c niezwł ocznie o swoich działaniach Prezesa Rady Ministrów
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.2. W przypadkach niecierpiących zwłoki
zarządzanie kryzysowe sprawuje minister właściwy do spraw we wnętrznych,
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 7.2. W przypadkach niecierpiących zwłoki zarządzanie kryzysowe sprawuje minister właściwy do spraw we wnętrznych, zawiadamiają c niezwł ocznie o swoich działaniach Prezesa Rady Ministrów
Pytanie 78
Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na trenie województwa jest:
Ust.Ozarz.Kryzysowym Art.14.1. Organem właściwym w sprawach zarzadzania kryzysowego na terenie województa
zarzadzania kryzysowego na terenie województa jest wojewoda.
Ust.Ozarz.Kryzysowym Art.14.1. Organem właściwym w sprawach zarzadzania kryzysowego na terenie województa jest wojewoda.
Ust.Ozarz.Kryzysowym Art.14.1. Organem właściwym w sprawach
Pytanie 79
Na terenie gminy funkcjonują gminne zespoły:
powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwany dalej „zespołem gminnym". 5. Zespół gminny wykonuje na obszarze gminy zadania przewidziane dla zespołu wojewódzkiego
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19 4. Organem pomocniczym wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zapewnieniu wykonywania zadań zarządzania kryzysowego jest gminny zespół zarządzania kryzysowego powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego skład, organizację, siedzibę oraz tryb pracy, zwany dalej „zespołem gminnym". 5. Zespół gminny wykonuje na obszarze gminy zadania przewidziane dla zespołu wojewódzkiego
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19 4. Organem pomocniczym wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zapewnieniu wykonywania zadań
arządzania kryzysowego jest gminny zespół zarządzania kryzysowego powoływany przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta, który określa jego
Pytanie 80
Wójt, burmistrz, prezydent miasta zapewnia na obszarze gminy (miasta):
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) realizacja zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego;
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta 2. Do zadań wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego nazleży:1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy; 2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:a) realizacja zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego; 3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia 4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta 5) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 6) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta 2. Do zadań wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawach zarządzania kryzysowego nazleży:1) kierowanie działaniami związanymi z
Pytanie 81
Stopnie alarmowe z własnej inicjatywy, na wniosek właściwego ministra,
kierownika urzędu centralnego lub wojewody, może wprowadzić na całym
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo jego części, w drodze zarządzenia:
Prezydent miasta
Prezes Rady
Prezes Rady Ministrów
Policja
Pytanie 82
Zapewnienie bezpieczeństwa osób uczestniczących w organizowanej imprezie masowej należy do obowiązków:
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym, a także stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi, w szczególności przeciwpożarowymi i sanitarnymi
Ust. o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 1 Bezpieczeństwo imprezy masowej polega na spełnieniu przez organizatora imprezy wymogów w zakresie bezpieczeństwa osób obecnych na imprezie w czasie jej trwania, ochrony porządku publicznego, zabezpieczenia pod względem medycznym, a także stanu technicznego obiektów budowlanych wraz ze służącymi tym obiektom instalacjami i urządzeniami technicznymi
Pytanie 83
W czasie meczu piłki nożnej Policja podejmuje działania interwencyjne w razie:
achowania się któregoś z uczestników
Nieprawidłowego (agresywnego)zachowania się któregoś z uczestników meczu pił ki nożnej
zachowania się któregoś z uczestników meczu pił ki nożnej
zachowania się któregoś z uczestników meczu pił ki nożnej
Pytanie 84
Służby porządkowe organizatora zobowiązane są nie wpuszczać na imprezę masową:
Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17. 1. Służby porzą dkowe organizatora imprezy masowej są obowiązane:1) nie wpuś cić na imprezę masową: a)osób, wobec których zostało wydane orzeczenie: - zakazują ce wstę pu na imprezę masową, w razie ukarania za wykroczenia, o których mowa w art 22 ust.1 lub 2 - zobowiązują ce do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych, wydane przez sąd wobec skazanego w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec b) osób odmawiających poddania się czynnościom określonym przez służby porządkowe
Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17. 1. Służby porzą dkowe organizatora imprezy masowej są obowiązane:1) nie wpuś cić na imprezę masową
Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17. 1. Służby porzą dkowe organizatora imprezy masowej są obowiązane:1) nie wpuś cić na imprezę masową: a)osób, wobec których zostało wydane orzeczenie: - zakazują ce wstę pu na imprezę masową, w razie ukarania za wykroczenia, o których mowa w art 22 ust.1
iejscach przeprowadzania imprez masowych, wydane przez sąd wobec skazanego w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec b) osób odmawiających poddania się czynnościom określonym przez służby porządkowe
Pytanie 85
W warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych Policja realizuje zadania z zakresu:
Zarządzania uczestników imprezy
Zarządzania Policji
Zarządzania
Zarządzania Kryzysowego
Pytanie 86
Pracownik służby porządkowej usunął z imprezy masowej osobę niszczącą ławki. Jego działanie należy ocenić jako:
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej
Pra wi dło we . Podstawa prawna: Ust o bezpieczeństwie imprez masowych Art. 17 2) usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem imprezy
Pytanie 87
Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy(miasta) jest:
zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy jest wójt, burmistrz, prezydent miasta.
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 19. 1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie gminy
Pytanie 88
Policjant, który pierwszy przybył na miejsce zdarzenia, gdzie ujawniono niebezpieczny przedmiot, zobowiązany jest między innymi do:
Zabrania przedmiotu na najbliższy komisariat
Zabrania przedmiotu z miejsca zdarzenia
Zabezpieczenia tego przedmiotu i przyległego miejsca przed ewentualnym niebezpieczeństwem lub narażeniem ze strony osób trzecich
Pytanie 89
Zdarzenie powodujące sytuację kryzysową to między innymi:
zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej Do zagrożeń zaliczyć należy: - globalną zmianę klimatu - efekt cieplarniany - zmniejszanie gruboś ci stratosferycznej warstwy ozonowej, - zmniejszanie róż norodnoś ci biologicznej ekosystemów, - wylesienie i pustynnienie terenów, - degradacja wód oceanicznych i morskich, - niekontrolowany rozwój techniki wojskowej, - niezrównoważ ony rozwój gospodarczy
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej Do zagrożeń zaliczyć należy: - globalną zmianę klimatu - efekt cieplarniany - zmniejszanie gruboś ci stratosferycznej warstwy ozonowej, - zmniejszanie róż norodnoś ci biologicznej ekosystemów, - wylesienie i pustynnienie terenów, - degradacja wód oceanicznych i morskich, - niekontrolowany rozwój techniki wojskowej, - niezrównoważ ony rozwój gospodarczy
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy i klęski żywiołowej
Sytuacje kryzysowe powstają w przypadku: - zakł ócenia porzą dku publicznego (manifestacje, blokady dróg, przejść granicznych, urzę dów itp.) - działań terrorystycznych, - zagrożenia bezpieczeństwa obywateli lub konstytucyjnego ustroju państwa. - zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, czyli zagrożenia wojną (szczególna sytuacja kryzysowa). Sytuacje kryzysowe mogą spowodować zagrożenia: - zwyczajne w następstwie niekontrolowanej, codziennej działalności społeczno -gospodarczej - nadzwyczajne w wyniku awarii, katastrofy
Pytanie 90
W skład Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego wchodzą m. in.:
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem"
2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący; 2) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych — zastępcy przewodniczącego; 3) Minister Spraw Zagranicznych; 4) Minister Koordynator Służb Specjalnych — jeżeli został powołany
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań podejmowanych w zakresie zarządzania kryzysowego. 2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący; 2) Minister Obrony Narodowej i minister właściwy do spraw wewnętrznych — zastępcy przewodniczącego; 3) Minister Spraw Zagranicznych; 4) Minister Koordynator Służb Specjalnych — jeżeli został powołany
Ust. O zarz. Kryzysowym Art. 8. 1. Przy Radzie Ministrów tworzy się Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej „Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy właściwy w sprawach inicjowania i koordynowania działań podejmowanych w zakresie zarządzania kryzysowego. 2. W skład Zespołu wchodzą: 1) Prezes Rady Ministrów — przewodniczący;
Pytanie 91
Stan nadzwyczajny można wprowadzić Konstytucja Art. 228. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe:
środki konstytucyjne
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej
środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej
Pytanie 92
Stan nadzwyczajny można wprowadzić tylko na podstawie Konstytucja Art. 228.2:
w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
Stan nadzwyczajny może być wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej
Stan nadzwyczajny może być wprowadzony tylko na podstawie ustawy, w drodze rozporządzenia, które podlega dodatkowemu podaniu do publicznej wiadomości
Pytanie 93
Czy wiadomość o wprowadzeniu stanu nadzwyczajnego podaje się do
publicznej wiadomości?
wszytskie opowiedzi są poprawne
Trudo powiedzieć
Nie
Tak
Pytanie 94
Czy w czasie trwania klęski żywiołowej można skrócić kadencję Sejmu?Konstytucja Art. 228:
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzone referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu, Senatu, organów samorzą du terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
7. W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzone referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu
Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
Senatu, organów samorzą du terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny
Pytanie 95
Który z wymienionych stanów nie jest stanem nadzwyczajnym? Art. 228:
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej.
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy
Konstytucji 1. W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan
Pytanie 96
Stan wyjątkowy wprowadza Art. 230:
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa
obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni,
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa.
W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym
Pytanie 97
Stan wyjątkowy wprowadza się na czas Art. 230:
Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa. Więcej na części albo na całym terytorium państwa.
Konstytucji 1. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa
Więcej na części albo na całym terytorium państwa.
Konstytucji 1. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa. Więcej na części albo na całym terytorium państwa.
Pytanie 98
Przedłużyć stan wyjątkowy można na nie dłużej niż:
60 dni.
3 dni
12 dni
10 dni
Pytanie 99
Przedłużenie stanu wyjątkowego wymaga zgody Art. 230:
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu i na czas nie dłuższy niż 60 dni.
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu i na czas nie dłuższy niż 60 dni.
Konstytucji 2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu
Pytanie 100
Przedłużyć stan wyjątkowy można na nie dłużej niż Art. 230:
40 dni
90 dni
60 dni
30 dni
Pytanie 101
Stan klęski żywiołowej może wprowadzić Art. 232:
Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa. Przedłużenie tego stanu może nastąpić
Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa. Przedłużenie tego stanu może nastąpić za zgodą Sejmu.
Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni,
stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa. Przedłużenie tego stanu może nastąpić za zgodą Sejmu.
Pytanie 102
Stan klęski żywiołowej wprowadza się na czas Art. 232:
.Konstytucji W celu zapobież enia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszą cych znamiona klę ski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów moż e wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klę ski żywiołowej na części albo na cał ym terytorium państwa. Przedłużenie tego stanu moż e nastąpić za zgodą Sejmu.
Konstytucji W celu zapobież enia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszą cych znamiona klę ski żywiołowej
0 dni, stan klę ski żywiołowej na części albo na cał ym terytorium państwa. Przedłużenie tego stanu moż e nastąpić za zgodą Sejmu.
Konstytucji W celu zapobież enia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszą cych znamiona klę ski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów moż e wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klę ski żywiołowej na części albo na cał ym terytorium państwa.
Pytanie 103
Przedłużenie stanu klęski żywiołowej wymaga zgody Art.232:
W Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszą cych znamiona klę ski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa
W Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszą cych znamiona klę ski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa. Przedłużenie tego stanu może nastąpić za zgodą Sejmu.
usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa.
Przedłużenie tego stanu może nastąpić za zgodą Sejmu.
Pytanie 104
Przedłużenie stanu klęski żywiołowej może nastąpić Art. 232:
Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej
Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa.
Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowej oraz w celu ich usunięcia Rada Ministrów może wprowadzić na czas oznaczony, nie dłuższy niż 30 dni, stan klęski żywiołowej na części albo na całym terytorium państwa. Przedłużenie tego stanu może nastąpić za zgodą Sejmu.
Konstytucji W celu zapobieżenia skutkom katastrof naturalnych lub awarii technicznych noszących znamiona klęski żywiołowe
Pytanie 105
O stanie wojny decyduje:
Art. 116 Konstytucji O stanie wojny decyduje Sejm, a jeżeli Sejm nie może się zebrać o stanie wojny postanawia Prezydent RP.
a jeżeli Sejm nie może się zebrać o stanie wojny postanawia Prezydent RP.
Art. 116 Konstytucji O stanie wojny decyduje Sejm
Art. 116 Konstytucji O stanie wojny
Pytanie 106
O zawarciu pokoju decyduje:
Sejm
Senat
Trybunał Konstytucyjny
Sejmiki wojewódzkie
Pytanie 107
Jeśli sejm nie może zebrać się na posiedzenie, o stanie wojny postanawia:
Art 116 Konstytucji o stanie wojny decyduje sejm a jeśli sej nie moze sie zebrać o stanie wojny
Prezydent RP.
Komendant Policji
Art 116 Konstytucji o stanie wojny decyduje sejm a jeśli sej nie moze sie zebrać o stanie wojny decyduje Prezydent RP.
Pytanie 108
Obrona Ojczyzny jest obowiązkiem:
Art. 85 Konstytucji 1. Obowiązkiem obywatela polskiego
Art. 85 Konstytucji 1. Obowiązkiem obywatela polskiego jest obrona Ojczyzny.
Art. 85 Konstytucji
jest obrona Ojczyzny.
Pytanie 109
Obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej dotyczy:
Konstytucja Art. 82. Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne. Art. 83. Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej
Konstytucja Art. 82. Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne. Art. 83. Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa
Konstytucja Art. 82. Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne.
. Art. 83. Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej
Pytanie 110
Obowiązkiem każdego obywatela polskiego jest:
Konstytucja Art. 82. Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne. Art. 83. Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej. Art. 84. Każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie. Art. 85.1. Obowiązkiem obywatela polskiego jest obrona Ojczyzny. Art. 86.Każ dy jest obowiązany do dbałości o stan środowiska i ponosi odpowiedzialność za spowodowane przez siebie jego pogorszenie.
Konstytucja Art. 82. Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne. Art. 83. Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej. Art. 84. Każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków
Konstytucja Art. 82. Obowiązkiem obywatela polskiego jest wierność Rzeczypospolitej Polskiej oraz troska o dobro wspólne. Art. 83. Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej. Art. 84. Każdy jest obowiązany do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie. Art. 85.1. Obowiązkiem obywatela polskiego jest obrona Ojczyzny.
Obowiązkiem obywatela polskiego jest obrona Ojczyzny. Art. 86.Każ dy jest obowiązany do dbałości o stan środowiska i ponosi odpowiedzialność za spowodowane przez siebie jego pogorszenie.