Strona 6

Etyka biznesu

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 41
Pracownik odkrywa, że produkowane przez firmę wyroby stanowią zagrożenie dla zdrowia konsumentów. Bezzwłocznie podaje tę informację do prasy. Czy w tym przypadku mamy do czynienia z:
demaskowaniem moralnie dopuszczalnym
demaskowaniem moralnie wymaganym
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
Pytanie 42
Ślepota moralna (zaślepienie moralne) polega na:
braku świadomości znajdowania się w stanie zaślepienia moralnego
trwałej niezdolność do dokonania poprawnej oceny moralnej swoich decyzji
czasowej niezdolność do dokonania poprawnej oceny moralnej swoich decyzji
Pytanie 43
Przezwyciężaniu zaślepienia moralnego sprzyja:
bezkrytyczne wykonywanie poleceń
jakość przywództwa
elastyczność ram interpretacyjnych
kreowanie różnych kanałów komunikacji
świadomość istnienia różnych perspektyw poznawczych
zdolność do formułowania i analizy argumentów
krytyczne myślenie
uleganie myśleniu grupowemu
Pytanie 44
Dopasuj poszczególne koncepcje do wymienionych składników zasady 3xP.
Ludzie (People)
korporacyjne obywatelstwo
Zysk (Profit)
przewaga konkurencyjna
Środowisko naturalne (Planet)
zrównoważony rozwój
Pytanie 45
W biznesie ramy interpretacyjne polegają często na postrzeganiu rzeczywistości przez pryzmat wymogu maksymalizacji zysku oraz agresywnej konkurencji między przedsiębiorstwami, pracownikami, itp.
Prawda
Fałsz
Pytanie 46
Kodeksy etyczne firm:
czasem są określane mianem "kodeksów postępowania"
mogą stanowić element programów etycznych firm
zawierają normy moralne oraz nieujęte regulacjami prawnymi zalecenia, jak należy lub nie należy postępować w określonych sytuacjach
zawierają wyłącznie normy moralne odniesione do sytuacji występujących w organizacjach gospodarczych, administracyjnych itp.
Pytanie 47
Do którego z obszarów CSR należą takie działania jak: walka z korupcją, defraudacjami i praniem brudnych pieniędzy, uczciwa konkurencja, promowanie CSR?
ład organizacyjny
uczciwe praktyki rynkowe
relacje z pracownikami
prawa człowieka
relacje z konsumentami
zaangażowanie społeczne
środowisko naturalne
Pytanie 48
Następujące czynniki mogą być bez zastrzeżeń traktowane jako wskaźniki etyczności firmy:
formalny kontekst organizacyjny
liczba przypadków naruszania prawa
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest poprawna
to, co firma głosi na swój temat
poprawne postępowanie pracowników korzystne dla firmy
poprawne postępowanie ograniczone do jednego aspektu