Strona 2

Psychologia zarządzania

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 9
Kierownika skłonnego do deinfluentyzacji charakteryzują określone cechy. Zaznacz niepasujące:
wyznawca teorii Y, pewność poczucia zwierzchnictwa, mentor i coach zespołu
człowiek wdrażający narzędzia empowermentu
zwolennik stylu demokratycznego, osoba o sporej władzy odniesienia i władzy zadaniowej
osoba rywalizująca z nieformalnym liderem ekspertów, tendencje autorytarno-paternalistyczne
Pytanie 10
Potrzeba afiliacji to:
inaczej potrzeba bezpieczeństwa
synonim potrzeby osiągnięć
wszystkie powyższe
potrzeba nawiązywania osobistych więzi społecznych
Pytanie 11
W rozdziale książki Kożusznik jest mowa o kilku rodzajach autodestruktywnego działania, takich jak błędny upór, samoupośledzenie. Chodzi tu o:
przywódców
mobbowanych
problematycznych pracowników
mobberów
Pytanie 12
W pęłni demokratyczny styl kierowania odpowiada (w ujęciu Herseya i Blancharda) fazie:
partycypacji
instruowania
sprzedawania
delegowania
Pytanie 13
Aktualnie, spora część społeczeństwa nie korzysta z prawa wyborczego. Problem ten tyczy się wyzwania jak ludzi zachęcić do:
gratyfikacji
partcypacji
samorealizacji
afiliacji
Pytanie 14
Można przypuszczać, iż menadzęr stosujący autorytarny styl kierowania, jest cichym wyznawcą:
potrzeby własnej deinfluentyzacji
teorii X
kierowania partycypacyjnego
teroii Y
Pytanie 15
Forming-storming-norming-performing (kształtowanie-burza-normalizacja-wykonanie) to:
fazy rozwoju grupy
elementy kontraktu psychologicznego
etapy kształtowania się przywódcy
etapy zmieniania styl kierowania
Pytanie 16
Podstawowy błąd atrybucji polega na:
automatycznemu uruchamianiu stereotypów w próbach wyjaśniania zachowań innych ludzi
Konformistycznym uleganiu poglądom innych ludzi, w szczególności autorytetom
preferencji wyjaśniej zachowań innych bazujących na ich cechach osobowych
wybieraniu wyjaśnień zewnętrznych (sytuacyjnych) gry próbujemy sobie tłumaczyć dlaczego tak a nie inaczej postępują