Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Strona 1

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Memorizer.pl

Cześć!

Wykryliśmy, że blokujesz reklamy na naszej stronie.

Reklamy, jak zapewne wiesz, pozwalają na utrzymanie i rozwój serwisu. W związku z tym prosimy Cię o ich odblokowanie by móc kontynuować naukę.

Wyłącz bloker reklam a następnie
Kliknij aby przeładować stronę
lub
Subskrybuj Memorizer+
Pytanie 1
Jak wykazują empiryczne szacunki, popyt na kawę określonej marki jest wysoko nieelastyczny. Jak reagują przychody hurtowni kawy po 10 % zmianie jej ceny ?
c. wzrost ceny wywołuje spadek obrotów,
b. wzrost ceny wywołuje wzrost obrotów,
e. spadek ceny wywołuje wzrost obrotów.
d. spadek ceny wywołuje spadek obrotów,
a. wzrost ceny nie ma wpływu na obroty hurtowni,
Pytanie 2
Jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej podaży wynosi 0,2, to gdy wzrośnie cena:
a. wielkość podaży wzrośnie ale wolniej niż cena,
b. wielkość podaży rośnie w tym samym stopniu co cena,
c. wielkość podaży rośnie, ale szybciej niż cena,
d. wielkość podaży rośnie dwa razy wolniej niż cena.
Pytanie 3
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu=0 oznacza:
b. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian ceny,
a. wielkość popytu zmienia się wprost proporcjonalnie do zmian ceny,
c. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany ceny,
d. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany ceny.
Pytanie 4
Co możesz powiedzieć o zależności dobra A i B jeżeli po wzroście ceny dobra A z 10 do 12 zł, wzrosły zakupy dobra B ze 100 do 115 sztuk:
b. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest dodatni,
d. dobra niezależne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest bliski 1.
c. dobra komplementarne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
a. dobra substytucyjne, bo wskaźnik elastyczności krzyżowej jest ujemny,
Pytanie 5
Wskaźnik elastyczności dochodowej popytu przyjmuje wartości:
a. od 0 do nieskończoności
b. od 0 do 1,
d. dodatnie lub ujemne.
c. dodatnie lub 0,
Pytanie 6
Producent pralek obniża cenę na pralki Frania o 8% a ilość sprzedawanych pralek wzrasta o 6%. Elastyczność cenowa popytu na pralki jest:
d. nie można tego określić.
b. równa 1,
c. mniejsza od 1,
a. większa od 1,
Pytanie 7
Empiryczne szacunki wskazują. że współczynnik cenowej elastyczności popytu na usługi radiowo-telewizyjne wynosi 1,1. W związku, z tym. Podniesienie opłat z tytułu abonamentu telewizyjnego a. najprawdopodobniej spowoduje, że:
a. spadnie popyt na telewizory,
c. przychody telewizji, w zasadzie pozostaną bez zmian, szefowie telewizji mogą maksymalizować zyski drogą podwyższania cen.
b. wzrośnie liczba osób opłacających abonament,
Pytanie 8
eli popyt jest nieelastyczny, a cena dobra wzrosła, to przychody całkowite firm:
a. wzrosną,
d. żadna z powyższych.
c. pozostaną bez zmian,
b. spadną,
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp