Strona 3

Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży

Pytanie 17
Jeżeli stwierdzono, ze wskaźnik elastyczności cenowej popytu na coca-colę jest mniejszy od 1 to oznacza to, że:
a. wielkość popytu zmienia się mniej intensywnie niż zmiany w cenie,
c. wielkość popytu nie zmienia się niezależnie od zmian cen,
d. wielkość popytu zmienia się proporcjonalnie do zmian w cenie.
b. wielkość popytu zmienia się bardziej intensywnie niż zmiany w cenie,
Pytanie 18
Jeżeli konsumenci wydają więcej na produkt po spadku jego ceny, to:
b. popyt jest neutralny,
d. popyt jest sztywny.
c. popyt jest nieelastyczny,
a. popyt jest elastyczny,
Pytanie 19
Wskaźnik elastyczności cenowej popytu szynki w sklepie Agrofirma wynosi 1,2. Ponieważ wielkość popytu na szynkę jest dość wysoka kierownik sklepu chce uzyskać większy przychód ze sprzedaży szynki i postanawia zwiększyć ceny o 10%. Wskaż, czy po podwyżce cen
a. zwiększy przychód,
b. zwiększy przychód i ilość sprzedaży,
c. zmniejszy przychód i zwiększy ilość sprzedaży,
d. zmniejszy przychód i ilość sprzedaży.
Pytanie 20
Przy cenie 1,6 zł za 1 butelkę piwa klient kupował tygodniowo 10 butelek tego napoju. Ile będzie on kupował piwa gdy cena wzrośnie do 1,76 zł za butelkę, jeżeli wiadomo, że wskaźnik elastyczności popytu na piwo wynosi 1.
d. 20 butelek.
a. 9 butelek,
c. 11 butelek,
b. 10 butelek,
Pytanie 21
Pani Rozalia Wór zakupuje 10 litrów wina owocowego tygodniowo. Ustaliła ona, że wskaźnik elastyczności jej reakcji na zmiany cen wynosi 0,2. Ustal ile wina zakupi p. Rozalia po wzroście ceny wina owocowego o 50 %:
c. 11 litrów,
a. 5 litrów,
d. na podstawie danych nie można ustalić.
b. 9 litrów,
Pytanie 22
Oszacuj o jaki procent zmieniło się zapotrzebowanie na Coca-Colę po spadku jej ceny z 2,0 zł do 1,0 zł jeżeli wskaźnik elastyczności cenowej popytu na Colę wynosi 0,8:
a. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o mniej niż 50 %,
b. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o więcej niż 50 %,
d. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o mniej niż 40 %.
c. wielkość zapotrzebowania na Coca Colę wzrosła o 40 %,
Pytanie 23
Jeżeli wskaźnik elastyczności popytu, wynosi 0,5, to każda 2% obniżka ceny wywoła:
c. wzrost ilości popytu o 1 %,
d. spadek ilości popytu o mniej niż 1 %
a. wzrost popytu o 1 %,
b. wzrost popytu o więcej niż 1 %,
Pytanie 24
Jeżeli wskaźnik elastyczności popytu, wynosi 0,5, to każda 2% obniżka ceny wywoła:
c. wzrost ilości popytu o 1 %,
a. wzrost popytu o 1 %,
b. wzrost popytu o więcej niż 1 %,
d. spadek ilości popytu o mniej niż 1 %
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj