Strona 6

Ekonomia Rozwoju SGH

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 41
Do której ze szkół ekonomicznych możemy przyporządkować Maxa Webera?
Historycznej
Ewolucyjnej
Keynsowskiej
Instytucjonalnej
Pytanie 42
Jaki spośród modelowych obrazów człowieka nie jest powszechnie używany w naukach społecznych?
Homo politicus
Homo sociologicus
Homo economicus
Homo sovieticus
Pytanie 43
Co jest składową kontekstu kulturowo-historycznego człowieka?
instytucje formalne i nieformalne
technologia
wszystkie powyższe
wiedza
Pytanie 44
Które z wymienionych czynników mają wg założeń ekonomii neoklasycznej wpływ na człowieka i wytwarzany przez niego produkt?
przyrodnicze
historyczne
instytucjonalne
żadne z powyższych
Pytanie 45
Dla której z poniższych ekonomii charakterystyczny jest materialistyczny, deterministyczny, biologiczno-fizykalny model człowieka, w którym zasady etyczne są wynikiem interakcji?
humanistycznej
behawioralnej
ewolucyjnej
feministycznej
Pytanie 46
Celem człowieka w ujęciu mikroekonomicznym jest:
maksymalizacja konsumpcji
maksymalizacja produkcji per capita
maksymalizacja produkcji
maksymalizacja oszczędności
Pytanie 47
Indywidualizm metodologiczny to:
traktowanie człowieka jako jednostki o niepowielanych cechach
teoria wyjaśniająca znaczenie niezależności jednostki
przypisywanie jednostce cech na podstawie założeń dotyczących całego społeczeństwa
uogólnienie zachowań jednostki na całe społeczeństwo
Pytanie 48
Według ekonomii humanistycznej:
żadna z powyższych
preferencje to nasze potrzeby
zaspokojenie preferencji jest kluczowe dla ekonomii rozwoju
preferencje nie są naszymi potrzebami