Strona 10

ZIK2

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 73
Ewentualne straty banku:
a) pokrywane są z funduszy/kapitałów własnych
b) są dofinansowywane z BFG
c) we wskaźniku pokrycia strat przez fundusze/kapitałe własne występują w formie skumulowanej
d) mogą wpłynąć na decyzję o likwidacji banku
Pytanie 74
Analiza polegająca na ustaleniu udziału procentowego poszczególnych pozycji w wielkości ogółem, pozwalająca określić główne obszary zaangażowania banku to (nie znam odpowiedzi):
b) analiza pozioma
d) analiza względna
a) analiza pionowa
c) analiza nominalna
Pytanie 75
Wskaźnikiem, którym jako normą parametryczną posługują się nadzory, wystandaryzowanym w skali światowej jest (nie jestem pewny odpowiedzi):
a) współczynnik pokrycia strat przez fundusze własne
d) wskaźnik rentowności aktywów
c) wskaźnik płynności strukturalnej
b) współczynnik wypłacalności
Pytanie 76
Zaznacz stwierdzenie prawdziwe (nie jestem pewny odpowiedzi):
d) dekompozycja wksaźnika to przedstawienie go jako kombinacji innych wskaźników
a) banki detaliczne charakteryzują się z reguły wysokimi kosztami operacyjnymi
b) wskaźniki rentowności to destymulanty
c) przekroczenie przez bank granicznych wartości współczynnika wypłacalności gwarantuje automatycznie pełne bezpieczeństwo
Pytanie 77
Piramida Du Ponta to:
c) najpopularniejszy system analizy finansowej
a) system pomiaru efektywności zbudowany na wartości dodanej
d) system zależności pozwalający określić prawdopodobieństwo upadku banku
b) system dekompozycji wskaźników
e) opiera się na wyborze wskaźnika głównego i rozkładaniu go na czynniki pierwsze
Pytanie 78
Aktywa i pasywa w bilansie banku są uporządkowane według
rosnącej płynności
malejącej płynności
Pytanie 79
Budowa i podtrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami to element:
a) marketingu kontaktowego (contact marketing)
c) marketingu partnerskiego (relationship marketing)
d) public relations
b) marketingu pozyskującego (acquisition marketing)
Pytanie 80
Do najbardziej charakterystycznych cech myślenia projektowego należy (według mnie):
a) odwoływanie się do empatii względem klientów
b) iteracyjność
d) tworzenie prototypów
c) formalizm metodyczny