Strona 3

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 17
17. Mierniki służące do oceny centrum przychodów są ukierunkowane na spadek lub wzrost. W których z wymienionych mierników pożądany jest spadek?
d. Stopa marży brutto, średnia sprzedaż na klienta, terminowość realizacji zamówień
c. Terminowość realizacji zamówień, czas załatwiania reklamacji, poziom realizacji zamówień
a. Relacji kosztów sprzedaży do przychodów, poziom reklamacji, czas załatwiania reklamacji
b. Terminowość realizacji zamówień, poziom reklamacji, cykl zapasów wyrobów gotowych
Pytanie 18
18. System oceny centrów kosztów musi być tak zbudowany aby:
b. Umożliwiały analizę ex post w realizacji zadań
a. Liczby były ujęte z punktu widzenia księgowego
c. Dostarczały motywacji menadżerom i pracownikom
d. Umożliwiał analizę ex ante w realizacji zadań
Pytanie 19
19. Wybrane mierniki mogące posłużyć ocenie stopnia realizacji zadań powierzonych centrom inwestycji to: (skrypt) ?????
b. Żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
d. Księgowa stopa zwrotu z inwestycji
c. Zysk rezydualny
a. Stopa zwrotu z kapitału własnego
Pytanie 20
20. Wskaźnik struktury marży pokrycia obrazuje:
d. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów całkowitych danego centrum zysku
a. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów stałych danego centrum zysku
c. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów produkcji danego centrum zysku
b. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów zmiennych danego centrum zysku
Pytanie 21
21. Na kryteria mierników oceny centrów odpowiedzialności składa się:
a. Adekwatność
d. Terminowość
c. Siła
b. Użyteczność
Pytanie 22
22. Specyficzne korekty wielkości księgowych w koncepcji zysku ekonomicznego:
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
c. Odróżniają zysk księgowy od zysku ekonomicznego
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
a. Odróżniają ekonomiczną wartość dodaną od zysku ekonomicznego
Pytanie 23
23. Wg jakich kryteriów oceniani są menadżerowie centrum przychodów:
b. Skorygowanej wartości ekonomicznej dodanej
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
c. Realizacji budżetu
d. Terminowości dostaw
Pytanie 24
24. W jakim celu tworzy się budżet kosztów:
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
c. Dla celów kontroli
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
b. W celu motywowania pracowników do większego zaangażowania w realizację budżetu
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj