Strona 4

TEST CONTROLLING 1

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 25
25. Marża pokrycia kosztów I to różnica między:
d. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami stałymi sprzedawanych produktów
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
b. Marżą pokrycia kosztów II stopnia a kosztami stałymi
c. Marżą pokrycia kosztów III stopnia a kosztami stałymi centrów odpowiedzialności
Pytanie 26
26. Do wyznaczenia miernika poziomu realizacji zamówień musisz znać:
a. Liczbę klientów ogółem
b. Czas od wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
c. Przychody ze sprzedaży
d. Liczbę zamówień nieprzyjętych do realizacji
Pytanie 27
27. Których kosztów NIE zalicza się do kosztów pośrednich?
b. Kosztów sprzedaży i marketingu
a. Kosztów ogólnego zarządu
c. Kosztów badań i rozwoju
d. Kosztów energii technologicznej
Pytanie 28
28. Które z mierników nie są oparte na danych ze sprawozdań finansowych?
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
d. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży
b. Mierniki oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
c. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, mierniki oceny efektywności gospodarowania
Pytanie 29
29. Poziom wskaźnika ROI zależy od:
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
d. Ponoszonych kosztów operacyjnych (powinno być samych „kosztów”)
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
Pytanie 30
30. Wskaźnik dotrzymania limitu kosztów stałych oblicza się wzorem:
c. Koszty stałe centrum/ koszty stałe poniesione *100
b. Koszty stałe poniesione/ koszty stałe centrum *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
d. Koszty stałe poniesione/ koszty zmienne poniesione *100
Pytanie 31
31. Do oceny pracy centrum przychodów controller powinien przyjąć kilka mierników. Dobór mierników będzie zależny od:
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
a. Rachunku zysków i strat
d. Przychodów firmy
c. Miejsca centrum przychodów w strukturze controllingowej firmy
Pytanie 32
32. Centrum wyników wyodrębnione na podstawie grup klientów lub według geograficznych obszarów sprzedaży będzie ponosić koszty stałe związane z:
c. Powiększaniem obszaru działania
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
d. Rozwojem centrum