Strona 7

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 49
49.do obliczenia odchyleń poziomu sprzedaży potrzebne są
a) - planowana ilość sprzedaży
d) - odchylenia cen sprzedaży
b) - standardowa jednostkowa marża ze sprzedaży
c) - rzeczywista ilość sprzedaży produktów
Pytanie 50
50. (14.) Podstawową przyczyną powstania odchyleń jest
c) - żadna z powyższych
d) -błędne założenia dotyczące przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
b) - niewłaściwa realizacja planu
a) - nietrafione planowanie
Pytanie 51
Miernik oceny stopnia realizacji zadań w centrum inwestycji to
b) rynkowa wartość dodana
c) stopa zwrotu z aktywów operacyjnych
a) wskaźnik windykacji należności
d) wskaźnik dziennej płynności dyspozycyjnej
Pytanie 52
52. parametry inwestycje brutto, cashflow brutto osiągnięty w okresie budżetowanym oraz generowania gotówki określają wskaźniki
d) – CVA
c) - CFROI
a) - EVA
b) - ROI
Pytanie 53
53. Od stymulowania jakich głównych grup czynników zależą wypracowane przez centrum zysków kwoty wyniku finansowego
d) -kształtowanie kosztów sprzedaży
c) - kształtowanie kosztów
a) -kształtowanie przychodów z inwestycji
b) - kształtowanie przychodów ze sprzedaży
Pytanie 54
54. pożądany poziom lub kierunek zmian podstawowego miernika oceny kosztów -. wskaźnik obciążenia kosztami stałymi kosztów zmiennych to
d) -spadek lub constans
c) -wzrost
b) - constans
a) - wzrost lub constans
Pytanie 55
55. Zysk rezydualny
a) to suma zysków netto pomniejszona o odsetki od kapitału ustalone wg aktualnej stopy procentowej
c) motywuje menadżerów do podejmowania zyskownych inwestycji, których nigdy by nie podjęli, gdyby oceniani byli poprzez np. pryzmat ROI
b) rozwiązuje problem odrzucania korzystnych inwestycji dla przedsiębiorstw a
d) żadna z odpowiedzi nie jest prawidłowa
Pytanie 56
56. Czynniki wpływające na odchylenie od zaplanowanego wyniku centrum przychodów:
b) cena jednostkowa sprzedanych produktów i usług
d) rozmiar planowanej sprzedaży
c) wielkość udzielonych rabatów, opustów i skont
a) rozmiar rzeczywiście osiągniętej sprzedaży
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj