Strona 9

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 65
65. Odchylenia kontrolowane:
- występujące na skutek błędu prognoz
- można podzielić na korzystne i niekorzystne
- więc jest efektem określonych działań podejmowanych przez wykonawców projektu
- powstaje na skutek innego niż planowany w budżecie sposobu wykonania projektu
Pytanie 66
66. Do najczęściej wykorzystywanych metod analizy przyczynowo-skutkowej odchyleń zalicza się:
- podstawień krzyżowych
- różnic cząstkowych
- metodę podstawień łańcuchowych
- żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
Pytanie 67
67. Podstawowe zasady doboru wskaźników:
- zestaw wskaźników powinien zapewnić wielokryteriowość oceny
- menedżer ośrodka winien mieć ujawniony jeden główny i kilka pomocniczych wskaźników
- kierownicy nie powinni zostać poinformowani o czynnikachwpływających na wielkość wskaźników
- wskaźniki winne być dostosowane do obszaru i charakteru działalności oraz zakresu posiadanej kontroli
Pytanie 68
68. Menadżer centrum inwestycji powinien
c. Interpretować wyniki
d. Zarządzać procesem budżetowania
a. Wdrażać metody i instrumenty ekonomiczne
b. Podejmować decyzje inwestycyjne
Pytanie 69
69. Rentowność sprzedaży można analizować poprzez
d) analizę kosztów własnych
c) analizę płynności finansowej
b) analizę polityki inwestycyjnej i amortyzacji
a) analizę struktury kapitału
Pytanie 70
70. Odchylenie ceny dla kosztu zmiennego liczy się wzorem:
c) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość sprzedaży
a) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) *rzeczywista wielkość produkcji)
d) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * planowana wielkość produkcji
b) (rzeczywista stawka kosztu zmiennego - planowana stawka kosztu zmiennego) * rzeczywista wielkość sprzedaży
Pytanie 71
71. Koncepcją generowania zysków przez posiadane aktywa jest ideą przewodnią:
d) budżetowanie
b) centrum inwestycji
a) centrum przychodów inwestycji
c) centrum kosztów
Pytanie 72
72. Wskaż prawidłowy wzór na odchylenie marży na sprzedaży
b) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
c) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) *standardowa jednostkowa marża na sprzedaż
a) (rzeczywista ilość sprzedanych produktów – planowana ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
d) (planowana ilość sprzedanych produktów – rzeczywista ilość sprzedaży) * planowana jednostkowa marża na sprzedaż
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj