Strona 4

Sieci komputerowe - Wilusz 2.0

Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj
Pytanie 25
Wskaż element nie pasujący do pozostałych z określonego powodu:
b) FTP
a) GOPHER
d) NETSCAPE
c) FINGER
Pytanie 26
Za sprawdzanie poprawności pakietów przesyłanych przez sieć Internet odpowiedzialny jest:
a) Protokół IP (Internet Protocol)
d) Protokół CSMA/CD (protokół wielodostępu do łącza sieci z badaniem stanu kanału i wykrywaniem kolizji)
c) Protokół SPX ( Sequenced Packet Exchange- Sekwencyjna Wymiana Pakietów)
b) Protokół TCP (Transmision Control Protocol)
Pytanie 27
Za sposób adresowania komputerów przyłączonych do sieci Internet odpowiedzialny jest:
b) Protokół SPX ( Sequenced Packet Exchange- Sekwencyjna Wymiana Pakietów)
d) Protokół IP (Internet Protocol)
a) Protokół TCP (Transmision Control Protocol)
c) Protokół CSMA/CD (protokół wielodostępu do łącza sieci z badaniem stanu kanału i wykrywaniem kolizji)
Pytanie 28
Do podstawowych narzędzi chroniących zasoby sieci lokalnej przed atakami z sieci globalnej służą:
a) Zapory ogniowe
b) Podpisy cyfrowe
d) Protokoły warstwy fizycznej sieci
c) Asymetryczne metody kryptograficzne
Pytanie 29
Podstawowym zadaniem serwera plikowego w sieci komputerowej jest:
c) Obsługa przesyłania plików i poczty elektronicznej pomiędzy stanowiskami
b) Obsługa przesyłania plików pomiędzy komputerami dołączonymi do sieci
a) Udostępnianie stanowiskom roboczym miejsca na dysku sieciowym
d) Udostępnianie wszystkich usług dostępnych w sieci stanowiskom roboczym
Pytanie 30
Odbicia sygnałów w torze transmisyjnym tłumi:
c) Koncentrator
b) Most
d) Terminator
a) Router
Pytanie 31
Protokół transmisji danych to:
c) Media zapewniające połączenie komputerów w sieci
d) Program który drukuje sprawozdanie z przebiegu transmisji danych
a) Kod wynikowy internetu
b) Zestaw reguł zapewniających poprawne przesyłanie danych bez względu na rodzaj wykorzystywanego sprzętu
Pytanie 32
Dwuwarstwowa architektura Klient-Serwer ma zastosowanie:
b) W aplikacjach, w których przetwarzanie jest zapewnione przez wyspecjalizowane oprogramowanie klienta np. MS Excel
a) W tzw. Systemach odziedziczonych (legacy systems)
c) W aplikacjach o dużej skali z setkami lub tysiącami klientów
d) W aplikacjach, gdzie zarówno dane jak i aplikacje są ulotne (zmienne)