Strona 3

Ekonomia menadżerska

Pytanie 17
Dyskryminacja cenowa oznacza, że:
przedsiębiorstwo wolnokonkurencyjne sprzedaje produkt po cenach minimalnych
przedsiębiorstwo zmuszone jest do zmniejszenia zysków ze sprzedaży produktu
przedsiębiorstwo sprzedaje produkt różnym konsumentom po różnych cenach
rzad ustala górną granicę ceny, powyżej której dany produkt nie może być przez monopolistę sprzedawany
Pytanie 18
Zgodnie z zasadą ekwimarginalną, przy wielkości produkcji maksymalizującej zysk
utarg krańcowy = koszt krańcowy
wyznaczany jest próg rentowności
utarg całkowity = przeciętny koszt całkowity
utarg krańcowy = przeciętny koszt zmienny
Pytanie 19
Zysk normalny:
w doskonałej konkurencji nie istnieje
jest większy od sumy (niejawnych) kosztów alternatywnych czynników wytwórczych zaangażowanych w procesie produkcyjnym
równy jest zyskowi księgowemu
to inaczej zysk ekonomiczny
Pytanie 20
Menedżer niechętny ryzyku przypisze wynikowi ryzykownego działania ekwiwalent pewności:
równy wartości oczekiwanej tego działania
trudno powiedzieć
mniejszy od wartości oczekiwanej tego działania
większy od wartości oczekiwanej tego działania
Pytanie 21
Zysk ekonomiczny przedsiębiorstwa jest równy zeru, gdy:
zysk nadzwyczajny jest większy od zysku normalnego
zysk księgowy minus niejawny koszt alternatywny równy jest zeru
utarg całkowity minus koszt księgowy równy jest zeru
koszt księgowy plus niejawny koszt alternatywny minus utarg całkowity równa się (0)
Pytanie 22
Przedsiębiorstwo osiąga maksymalny zysk, gdy:
różnica utargu całkowitego i kosztu całkowitego jest największa
koszt krańcowy zrównuje się z utargiem krańcowym i koszt krańcowy rośnie
utarg całkowity jest największy
koszt krańcowy zrównuje się z utargiem przeciętnym i koszt krańcowy spada
Pytanie 23
Producent komputerów ustalił, że wzrost ich ceny jednostkowej z 5000zł do 7500zł spadek wielkości popytu (w ciągu miesiąca) z 1000 do 600. Wartość bezwzględna (?) elastyczności cenowej popytu na komputery wynosi zatem:
5
0,2
1,25
0,8
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj